Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جلالزایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: اثر هنری خامه دوزی  مریم قادری ، سوزن دوزی  فرنگیس جمال زهی و حور بی بی جمال زهی سه اثری است که این نشان را دریافت کرده است. 
خامه دوزی و سوزن دوزی از هنرهای اصیل سیستان و بلوچستان است که قدمتی کهن دارد، در این آثار هنری، با نخ و سوزن نقوش مختلفی بر روی لباس نقش می بندد و به آن زیبایی خاصی بخشیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
هنر سوزن دوزی هنوز در بین بانوان سیستان و بلوچستان، بسیار کاربردی است و در دوخت لباس های سنتی بلوچی بانوان از این هنر استفاده می شود. 
علیرضا جلالزایی افزود: پنج اثر جهانی این استان شامل شهر سوخته ، بیابان لوت، سفال کلپورگان، فرش سیستان و منظر طبیعی دریاچه هامون تاکنون در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مهر یونسکو سیستان و بلوچستان اصالت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۳۹۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: نمایشگاه گل و گیاه همزمان با هفته فرهنگی اصفهان با محوریت گل و گیاه، گیاهان دارویی و صنایع دستی از امروز (پنجشنبه) در محل نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبه‌روی منطقه روشن‌دشت برگزار می‌شود.

احمدرضا طحانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دومین نمایشگاهی که در سال ١٤٠٣ برگزار خواهد شد، نمایشگاه گل و گیاه، گیاهان دارویی، صنایع دستی، سوغات با حضور شرکت‌کنندگان از سراسر کشور است.

وی افزود: این نمایشگاه با محوریت موضوعاتی از قبیل گل و گیاه، گیاهان دارویی، صنایع دستی و سوغات برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: این نمایشگاه از ششم تا دهم اردیبهشت همزمان با هفته فرهنگی اصفهان از ساعت ١٥ تا ٢١ در محل نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبه‌روی منطقه روشن‌دشت برگزار خواهد شد.

طحانیان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مکان نمایشگاه بین‌المللی روشن دشت با نمایشگاه واقع در پل شهرستان حدود شش کیلومتر فاصله مکانی دارد، تمهیداتی برای سهولت در تردد بازدید کنندگان با شرکت مسافربری اسنپ به عمل آمده است.

وی افزود: طبق تفاهم نامه انجام شده با شرکت اسنپ یک کد تخفیف برای بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است، همچنین با شرکت واحد اتوبوسرانی برای تسهیل در خدمات‌رسانی به بازدید کنندگان تمهیداتی انجام شده است.

کد خبر 747705

دیگر خبرها

  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • استعدادهای برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان حمایت شوند
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • استعداد‌های برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان باید حمایت شوند
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود