Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-04@03:26:33 GMT

ایرانی‌ها چقدر آب شرب مصرف می‌کنند ؟

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۴۱۵۰۱

ایرانی‌ها چقدر آب شرب مصرف می‌کنند ؟

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،    در حال حاضر میانگین سرانه کل مصرف آب شرب در ایران (شامل تجاری – صنعتی – خانگی – فضای سبز و…) در حدود 220 لیتر در شبانه روز است که در مقایسه با اکثر کشورهای جهان رقم بالاتری را نشان می‌دهد.

 

هدایت فهمی معاون مدیر کل دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو در این خصوص گفت: سرانه مصرف آب در ایران هم اکنون 220 لیتر در شبانه روز به ازای هر نفر است که این رقم در برخی از کلانشهرهای کشور مانند تهران به بیش از 300 لیتر در شبانه روز می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: مصرف بهینه و معقول از آب شهری مستلزم فرهنگ سازی، بکارگیری از تجهیزات کاهنده مصرف آب، استفاده از لوازم خانگی با میزان مصرف استاندارد، روش بازچرخانی آب خاکستری و بسیاری موارد دیگر است.

 

همچنین مصرف سرانه آب در بخش خانگی (آب شرب لوله کشی خانگی) در ایران به طور متوسط در طول سال 157 لیتر در روز به ازای هر نفر برآورد می شود که شامل پنج لیتر آشامیدن، 10 لیتر پخت‌وپز، 50 لیتر حمام و شست‌وشو، 20 لیتر لباس‌شویی، 15 لیتر ظرف‌شویی، 30 لیتر مصارف بهداشتی، 10 لیتر نظافت خانه و 17 لیتر مصارف متفرقه می‌شود.

 

در برخی کلانشهرهای کشور از جمله تهران، این میزان (مصرف سرانه آب در بخش خانگی) در فصل گرم سال به حدود 250 لیتر در شبانه روز به ازای هر نفر می رسد، در حالی که متوسط سرانه مصرف آب در بخش خانگی در دنیا 135 تا 140 لیتر در روز به ازای هر نفر است. این رقم در کشورهای اروپایی که از میانگین بارشهای بالایی نیز برخوردارند، به طور متوسط 130 لیتر در شبانه روز است.

 

تسنیم

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: آب گوناگون تهران جام نیوز ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۱۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت رفت‌وآمد شبانه در تهران+ اطلاعیه

با توجه به اشغال تهران توسط متفقین در سال‌های جنگ جهانی دوم، رفت و آمد در تهران از ساعت ۲۳ تا ۵ صبح روز بعد بدون مجوز فرمانداری تهران ممنوع بود.

اطلاعیه فرمانداری نظامی تهران در این باره را به نقل از روزنامه اطلاعات ۷ اردی‌بهشت ۱۳۲۳ بخوانید و عکسی از میدان توپخانه در همین سال را تماشا کنید.

دیگر خبرها

  • منیژه ، زنی که آفتاب تن برهنه اش را ندیده است / از محو شبانه نقاشی شاهنامه تا توسل به فردوسی برای حجاب!
  • سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید
  • نرخ کرایه تاکسی‌های نقده در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • ممنوعیت رفت و آمد شبانه در تهران+ اطلاعیه
  • ممنوعیت رفت‌وآمد شبانه در تهران+ اطلاعیه
  • ۶۰ هکتار به سرانه فضای سبز شهر سنندج افزوده می‌شود
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • انتقال نادر: فروش پزشک فرانکفورت با ۲۰۰ هزار یورو!
  • گشت وگذار شبانه پلنگ در جنگل ساری