Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@23:40:13 GMT

علل تکرر ادرار درکودکان وسالمندان

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۴۵۶۴۴

متخصص ارولوژی گفت: نیاز به تخلیه مثانه زیر ۲ ساعت و احساس پری مثانه طی ۶ ساعت خواب شبانه، از نشانه‌های تکرر ادرار است. ناطقان: فرزاد علامه متخصص ارولوژی درباره تکرر ادرار در کودکان و سالمندان گفت: برخی از عوامل تکرر ادرار در هر دو این گروه‌های سنی گفته شده، مشترک ‌است و برخی دیگر از دلایل مربوط به یک گروه سنی خاص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درباره علل تکرر ادرار در کودکان اظهار کرد: یبوست مهم‌ترین و شایع ترین عامل در ابتلای کودکان به تکرر ادرار کودکان به شمار می رود‌، عامل دیگر مشکلات مادرزادی کودک است، بر فرض مثال احتمال وجود دریچه مجاری خلفی در پسران باعث، کند و سخت خارج شدن ادرار می شود، همچنین مشکلات آناتومیک در دختران نیز در این موضوع تاثیر دارد.

این متخصص ارولوژی ادامه داد: عفونت ادرار از حاد ترین نوع تکرر ادرار است که بوی بد ادرار و بی قراری کودک هنگام ادرار کردن از نشانه های آن است‌، همچنین وجود یک کلاف مو یا خال بزرگ در پشت کودک، نشان دهنده مثانه نوروژنیک در او است که حاصل اختلالات ستون فقراتی مادرزادی است.
علائم تکرر ادرار در بزرگسالان

علامه درباره تکرر ادرار در بزرگسالان بیان کرد: خشکی و بزرگی پروستات در مردان و بیماری های عصبی پارکینسون و دیابت در زنان که در سنین ۴۰ یا ۵۰ سالگی اتفاق می افتد، از شایع ترین علل بروز تکرر ادرار در بزرگسالان است.

این متخصص ارولوژی اظهار کرد: طبق تصمیم گیری کنگره بی اختیاری، اگر هر فردی زیر ۲ ساعت نیاز به تخلیه مثانه خود داشته باشد و همچنین طی ۶ ساعت خواب شبانه خود، احساس پری مثانه داشته باشد، دچار تکرر ادرار شده است.
روش های درمان تکرر ادرار

وی با اشاره به روش های درمان تکرر ادرار بیان کرد: در صورت خفیف بودن بیماری تنها با تغییر سبک تغذیه این اختلال برطرف می شوند، در مراحل بعدی در صورت نیاز به سراغ دارو یا درمان نیمه تهاجمی می رویم، به طور مثال تزریق بوتاکس به داخل مثانه یا تحریکات عصبی به ستون فقرات در درمان بیمار موثر خواهد بود،‌در نهایت اگر درمان حاصل نشود که این مورد بسیار نادر است، باید مثانه را خارج‌ کرده و از روده بیمار یک مثانه مصنوعی بسازیم. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: تکرار ادرار ، کودکان ، سالمندان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کودکان سالمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۵۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان

حسین زاده گفت : پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی – درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده در این بیمارستان ها باید به صورت رایگان انجام شود .

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ؛ موضوع رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در هیأت دولت تصویب شده بود، به بیمه‌های پایه ابلاغ شده و همه سازمان‌های بیمه گر پایه مکلف به پرداخت ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال از جمله معاینه، آزمایشگاه، تصویربرداری، توانبخشی و همچنین استفاده از کیت غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی سراسر کشور هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان مفید
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • (تصاویر) درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • درمان بی‌اختیاری ادرار در سالمندان