Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، تلویزیون به عنوان یکی از ابزارهای اصلی سرگرمی در زندگی مردم همیشه مورد توجه کارشناسان رسانه‌ای بوده و با توجه به اهمیت این رسانه همیشه نگاهی جدی به تلویزیون از سوی هنرمندان و مسئولان وجود داشته. رسانه ملی در کنار پر کردن اوقات فراغت عوام جامعه نقش مهمی در فرهنگ‌سازی جامعه امروز ما دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تلویزیون پخش مجموعه‌های داستانی است که بیش از هر چیز می‌تواند مورد توجه اکثریت جامعه باشد که این روزها نسبت به مجموعه‌های تلویزیونی انتقادات بسیاری وجود دارد. به همین دلیل با نگاهی آسیب‌شناسانه با برخی کارشناسان و منتقدان تلویزیون گفت و گویی داشتیم که در ادامه بخشی از این گفت و گوها را می‌خوانید.

جبار آذین منتقد و نویسنده تلویزیون با انتقاد از مجموعه‌های تلویزیونی در حال پخش و به خصوص سریال «حوالی پاییز» اظهار داشت: «حوالی پاییز» یک سریال متوسط است که در ایجاد ارتباط گسترده با مخاطب ناموفق عمل می‌کند. تلویزیون برای خروج از مدار بسته و محدود کنونی خود باید درهای سیما را به روی هنرمندان حرفه‌ای، موضوعات نو و ایجاد تحول در نگرش‌های مدیریتی باز کرده و دست از گروه مداری و فامیل و رفیق نوازی بردارد و با احترام به نظر و سلیقه مردم به تولید برنامه‌های مناسب و شایسته توجه داشته باشد.  

حسین سلطان محمدی منتقد و نویسنده تلویزیون با اشاره به معضلات تلویزیون اظهار داشت: با توجه به اینکه در «حوالی پاییز» بازیگری لبنانی حضور دارد و تا حدی به او فارسی آموخته‌اند و عربی سعودی حرف می‌زند کنجکاوی مردم را درباره خود به نوعی برانگیخته است. این روش که از یک بازیگر خارجی در یک اثر نمایشی استفاده شود در سینما و شبکه نمایش خانگی نیز به وضوح دیده می‌شود و تبدیل به یک اپیدمی شده است به گونه‌ای که بازیگران خارجی و اسم‌های خارجی تبدیل به ویترین یک اثر شده‌اند و کنجکاوی و صحبت‌های شکل گرفته پیرامون این اثر ارتباطی با هنر و قدرت قصه‌گویی در «حوالی پاییز» ندارد.

شهرام خرازی‌ها دیگر منتقد و نویسنده‌ای است که در اینباره سخن گفت و اظهار داشت: ما در عصر انفجار اطلاعات و تعدد کانال‌های تلویزیونی قرار داریم و مخاطب امروز به راحتی با برنامه‌ها و سریال‌های مختلف در سراسر دنیا در ارتباط است به همین دلیل رقابت در این عرصه بسیار سخت خواهد بود. با توجه به این مسائل می‌توان به این مسأله پی برد که تلویزیون به تازگی خط قرمزهایش را کمرنگ‌تر کرده و دیگر سختگیری‌های گذشته را ندارد اما هنوز هم محدودیت‌های بسیاری در تلویزیون اعمال می‌شود که از حد استاندارد فاصله بسیاری دارد و تلویزیون هنوز هم باید محدودیت‌ها و خط قرمزهایش را کم کند.

 

خبرنگار: علی ناصری

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اوقات فراغت تلویزیون جامعه رقابت فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۵۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویسنده «نون‌خ‌۵» تحقیقات جدی درباره محیط‌زیست و کولبر‌ها انجام داد

طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، سریال «نون خ ۵» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی که از پانزدهم فروردین از شبکه یک سیما پخش خود را آغاز کرد، با ۴۱ درصد بیننده، در صدر سریال‌های نوروز و رمضان ۱۴۰۳ قرار گرفت.

این مجموعه جزو سریال‌های موفق تلویزیون در فضای طنز و کمدی است و فصل چهارم آن در نوروز سال گذشته نیز پرمخاطب‌ترین سریال نوروزی شد. فصل پنجم سریال «نون خ» به دنبال موفقیت چهار فصل قبلی به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی و با فیلمنامه‌ای نوشته امیر وفایی ساخته شده است.

سعید آقا خانی، حمیدرضا آذرنگ، سیروس میمنت، کاظم نوربخش، هدیه بازوند، ندا قاسمی، پاشا جمالی، ماشاءالله وروایی، صهبا شرافتی، مجید یاسر، سیدحسین موسوی، رضا رشیدی، سیروس سپهری، مهرنوش طوسی، افشین ملکی، علی اخوان، ماهرخ یخچال، پروانه لطفی، ساناز سماواتی، نارین ایوبی، نسرین مرادی، هدی استواری، اتنا مهیاری، سوژین حسن پور رضا خداداد بیگی و … بازیگران سریال هستند.

مهدی فرجی تهیه کننده سریال «نون‌خ» درباره آمار استقبال مخاطبان گفت: خوشبختانه در نظرسنجی رسانه ملی عدد قابل توجه‌ای برای فصل پنجم بیننده داشتیم و سریال مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. کسانی هم در تلوبیون سریال را دنبال می‌کنند آنجا هم رکورد‌شکنی کردیم.

وی درباره ساخت فصل بعدی عنوان کرد: برای ساخت فصل بعدی الان خیلی زود است صحبت کنیم و باید بررسی‌های «نون خ ۵» بیاید، از طرفی به داستان و شرایط فکر کنیم و در موقعیت مناسبت‌تر درباره آن صحبت‌کنیم.

فرجی درخصوص پرداختن به موضوعات مختلف توضیح داد: در بحث موضوعات نویسنده مستقلا به همه موارد فکر کرده بود و یک بخشی هم کار تحقیقاتی انجام داده است و در چابهار مستقر شده بود و مسائل آنها را در حوزه محیط زیست و کولبر‌ها بررسی کرد و از این جهت مشاوره‌ای از طرف نهادی نداشتیم و آنچه که دیده شد بیشتر طراحی‌های ذهن نویسنده بود.

این تهیه کننده درباره زمان پخش خاطرنشان کرد: پخش سریال هم در زمان خوبی اتفاق افتاد و خیلی خوب حمایت شدیم و تیزر‌های سریال پخش شد و خوشبختانه مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و از مدیران رسانه ملی هم تشکر می‌کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • نویسنده «نون‌خ‌۵» تحقیقات جدی درباره محیط‌زیست و کولبرها انجام داد
  • نویسنده «نون‌خ‌۵» تحقیقات جدی درباره محیط‌زیست و کولبر‌ها انجام داد
  • بازیگران جدید سریال «سلمان فارسی» مشخص شدند
  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • ماجرای خانواده رضا عطاران در «بدل» چیست؟ / معرفی چهره‌های جدید
  • ماجرای خانواده رضا عطاران در «بدل» چیست؟/ معرفی چهره‌های جدید
  • شایعه‌ای جذاب در مورد یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ
  • پهپاد کشاورزی ایرانی مورد توجه بازدیدکنندگان خارجی ایران اکسپو
  • بازیگران «نون خ 5» با مخاطبان گفتگو کردند
  • بازیگران سریال تورم