Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: آنا اسکیمانی دختر ایرانی تبار ساکن آمریکاست که توانست با ۴۷ هزار رای راهی مجلس ایالتی آمریکا شود.
به گزارش خرداد ، آنا اسکیمانی اولین ایرانی تباری است که به مجلس نمایندگان ایالت فلوریدای آمریکا راه پیدا کرده است. بسیاری معتقد بودند حضور او اهمیت چندانی ندارد و این فقط یک مسئولیت محلی است. در این گزارش مختصاتی از انتخاباتی که آنا اسکیمانی در آن برنده شده، بررسی شده است:
ایالت فلوریدا سومین ایالت پرجمعیت ایالات متحده آمریکاست و نزدیک بیست میلیون نفر جمعیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ایالت عموما ایالتی جمهوری‌خواه شناخته می‌شود و در انتخابات این دوره نیز همچنان جمهوری‌خواهان اکثریت خود را در این ایالت حفظ کردند. با این حال اندرو گیلوم نیز که به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات فرمانداری فلوریدا شرکت کرده بود، با اختلافی بسیار اندک از رقیب جمهوری‌خواه خود شکست خورد. گیلوم ۳۹ ساله اگر در انتخابات پیروز می‌شد، نخستین فرماندار سیاه‌پوستی می‌بود که در فلوریدا به این منصب می‌رسد.
آنا اسکیمانی در چه شرایطی پیروز انتخابات شد؟
در ایالت فلوریدا دو مجلس سنا و نمایندگان وجود دارد. مجلس سنا، ۴۰ نفر عضو دارد. این ایالت برای انتخابات به مناطقی با جمعیت ۴۷۰ هزار نفر تقسیم می‌شود و هر منطقه یک نماینده در سنای ایالتی دارد. در دور جدید ۲۳ جمهوری خواه و ۱۷ دموکرات در این مجلس حضور دارند.
مجلس نمایندگان ۱۲۰ عضو دارد و باز هم اکثریت آن در اختیار جمهوری خواهان است. دموکرات‌ها هرگز در این مجلس بیش از ۴۴ صندلی نداشتند، اما این دوره اقلیت آن‌ها به ۴۷ نفر رسیده است. آنا اسکیمانی یکی از دموکرات‌هایی است که در مجلس جدید حضور خواهد داشت. انتخابات این مجلس، دو سال یکبار است.
آنا اسکیمانی در چه شرایطی پیروز انتخابات شد؟آنا اسکیمانی از شهرستان اورنج و شهر اورلاندو وارد مجلس شده است. منطقه اورنج به نه قسمت تقسیم شده و هر قسمت یک نماینده در مجلس سنا دارد که شش نفر از شهر اورلاندو هستند. از این شش نفر، پنج نفر دموکرات بودند.
آنا ۴۷ هزار رای به دست آورد. برای مقایسه، تعداد زیادی از نمایندگان مجلس ایران در حوزه‌های تک نماینده، کمتر از این عدد رای آورده‌اند. رقیب او ۳۳ هزار رای و ۴۲ درصد آرا را کسب کرد.
نماینده فعلی این منطقه، مایک میلر است که در سال ۲۰۱۴ با سی هزار رای و در سال ۲۰۱۶ با ۴۵ هزار رای وارد این مجلس شده بود. او این دوره نامزد انتخابات ایالتی نشد و برای ورود به انتخابات مجلس رقابت می‌کرد که در آن انتخابات شکست خورد.
آنا با استوکون ریوز، تاجر آمریکایی، مبارزه می‌کرد. جمهوری خواهان یک زن سیاهپوست را هم به عنوان نامزد داشتند که در مرحله مقدماتی حذف شد.
بیوگرافی آنا اسکیمانی
در صفحه شخصی اسکیمانی بیوگرافی کوتاهی از زندگی او بیان شده است. در این بیوگرافی نوشته شده پدرش در دوران تحصیلات دانشگاهی در رشته مهندسی برق دانشگاه یو سی اف، همزمان به شغل پیش خدمتی در یک رستووران مشغول بوده.
پدر او آخر هفته‌ها به عنوان نماینده خدمات مشتریان والت دیزنی کار می‌کرده است. همزمان با پدراو، مادرش در یک رستوران فست فود شغلی با درآمد بسیار پایین داشته است. آنا و خواهر دو قلوی او آیدا و بردار بزرگتر آن‌ها، آریا شب‌ها در تمیز کردن فست فود به مادرشان کمک می‌کردند. مادر آنا اسکیمانی در سال ۲۰۰۴ در اثر سرطان جان خود را از دست داده در حالی که آنا ۱۳ سال داشته است. اسکیمانی یکی از اعضای سازمان دانشجویان ایرانی در دوران دانشجویی خود در دانشگاه UCF بوده است. او دو مدرک لیسانس در رشته‌های علوم سیاسی و مطالعات زنان از دانشگاه دموکرات UCF دریافت کرده و تحصیلات فوق لیسانس خود را در رشته مدیریت غیرانتفاعی و مدیریت دولتی همین دانشگاه در سال ۲۰۱۵ آغاز کرده. همزمان در رشته مطالعات جنسیتی نیز مدرک دانشگاهی دریافت کرده است. او در حال حاضر مشغول تحصیل در مقطع دکتری در رشته امور عمومی در دانشگاه UCF است و به عنوان استادیار نیز تدریس می‌کند. برچسب ها: آنا اسکیمانی ، آمریکا ، انتخابات

منبع: خرداد

کلیدواژه: آمریکا انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۶۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از «بیژن نوباوه وطن» چه می‌دانیم

به گزارش خبرنگار مهر، ۷ روز بیشتر تا برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی نمانده است و بر همین اساس، دور جدید پویش انتخاباتی خبرگزاری مهر تحت عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته‌گزینی» مدتی است که آغاز به کار است.

در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی و از میان ١۶٧٩ نامزدی که به پویش خبرگزاری مهر پیوستند، ١۶ نفر در دور اول انتخابات راهی مجلس شورای اسلامی شدند و کار ۵ نفر دیگر به دور دوم کشیده شد. یکی از این ۵ نفر «بیژن نوباوه وطن» بود.

«بیژن نوباوه وطن» در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم در دور اول انتخابات مجلس، در لیست امنا قرار گرفت که فقط برای حوزه تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس ارائه شد. در نهایت با کسب ۱۸۰۳۳۵ رأی در جایگاه ۳۵ تهران قرار گرفت و راهی دور دوم شد. آنچه در ادامه می‌آید بخشی از پیشینه کاری و مدیریتی رضوانی است که از نظر می‌گذرانید.

«بیژن نوباوه وطن» متولد ۱۳۳۸ و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد تولید از دانشگاه صدا و سیما است. در دوره‌های هشتم، نهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی توانست از حوزه انتخابیه تهران، شمیرانات، ری، پردیس و اسلامشهر وارد مجلس شورای اسلامی شود.

او پس از پیروزی انقلاب اسلامی وارد سپاه شد اما دوره کوتاهی در سپاه ماند و پس از آن به سازمان صدا و سیما رفت. نوباوه شغل اصلی خود را خبرنگاری می‌داند: «در صدا و سیما در بخش خبر کار می‌کردم، حدود دو ماه بعد از ورودم به جبهه رفتم. بعد از آن زندگی من در جبهه رقم خورد و حدود ۹۶ ماه در جبهه حضور داشتم.» او در مدت حضورش در دفاع مقدس، بیش از هزار دقیقه مستند به ویژه از عملیات‌های بزرگ در منطقه جنوب تولید کرده است. آخرین حضور او در مناطق عملیاتی، مربوط به عملیات مرصاد و خیانت منافقین در سال ۱۳۶۷ است.

بعد از پایان جنگ تحمیلی به پاکستان اعزام شد و حدود ۴ سال در منطقه شبه قاره هند به عنوان خبرنگار سازمان صدا و سیما فعالیت کرد. پس از پایان مأموریت پاکستان در بوسنی که آن روزها درگیر جنگ بود حاضر شد و تحولات منطقه بالکان را پیگیری کرد. با تمام شدن حضورش در بوسنی، به عنوان خبرنگار به انگلستان رفت اما چون از سوی انگلیس عنصر نامطلوب شناخته شد، به خاطر عدم تمدید ویزا، پس از چند ماه با کشور بازگشت.

در سال ۱۳۷۹ برای تأسیس دفتر صدا و سیما در آمریکا و در مقر اصلی سازمان ملل، به این کشور سفر کرد. آمریکایی‌ها برای کارشکنی در ایجاد دفتر خبری صدا و سیما در سازمان ملل، به او ویزای مخصوص کارگران کشتی موسوم به «سی تو» اعطا کردند. این مجوز اقامت، محدودیت‌های زیادی برای رفت و آمد و دارد. اما با این همه، او توانست دفتر صدا و سیما در سازمان ملل را تأسیس کند و ۵ سال مأموریت خود را در نیویورک ادامه دهد.

نوباوه از خبرنگارانی بود که همزمان با حوادث مهم ۱۱ سپتامبر در آمریکا حضور داشت: «آن وقت هیچ وسیله‌ای نداشتم؛ با دوربین کرایه‌ای و در گوشه خیابان گزارش تهیه می‌کردم.» او در مدت حضورش در آمریکا دو بار تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد. خودش احتمال می‌دهد که در این جراحی‌ها مسموم شده باشد: «در آمریکا عمل جراحی داشتم، وقتی که وارد تهران شدم دچار سرطان شدید خون شده بودم. البته نشانه‌های شیمیایی را از قبل هم در پی عملیات‌های خودمان در فاو و کربلای ۵ داشتم که آزاردهنده نبود.» نوباوه در تمام سال‌های حضورش در مجلس، عضو کمیسیون فرهنگی بوده است.

کد خبر 6095850

دیگر خبرها

  • رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟
  • ملایر، آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند
  • دور دوم انتخابات یا تعیین رییس مجلس
  • لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • تذکر معنادار امام جمعه تبریز به کاندیداهای دور دوم تبریز در انتخابات مجلس
  • فرصت یک هفته‌ای تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
  • آمار داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • از «بیژن نوباوه وطن» چه می‌دانیم
  • البرز آماده مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌شود