Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: مسنترین زائر پیاده روزهای پایانی ماه صفر امسال مادر شهیدی 87 ساله از کاروان خانواده شهدا و کوچکترین زائر پیاده رضوی طفلی شش ماهه از کاروان رضویان فرهادگرد شهرستان فریمان بودند.

حسین رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی 10 روز پایانی ماه صفر 430 هزار و 892 زائر پیاده رضوی در قالب چهار هزار و 890 کاروان از 21 استان کشور وارد مشهد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این تعداد 37 درصد زن و بقیه مرد هستند. کل جمعیت زائران پیاده امسال نسبت به پارسال 8.5 درصد بیشتر بود.
وی ادامه داد: بزرگترین کاروان زائران پیاده رضوی امسال 'کاروان حامیان ولایت و رهپویان حضرت مهدی(عج) دارالقرآن نیشابور' با سه هزار زائر زن و 'کاروان دانشجویان' با هزار و 800 زائر و 'کاروان خانواده شهدا' با 850 زائر بوده اند. کوچکترین کاروان نیز از مهریز استان یزد با چهار زائر و دو شتر دورترین مسیر را به سوی مشهد پیمودند.
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: زائران پیاده امسال از مسیرهای جاده ای نیشابور، تربت حیدریه، فریمان، سرخس، کلات، قوچان و سه جاده فرعی قدیم قوچان، سیدی، طرقبه و شاندیز به مشهد وارد شدند.
وی اظهار داشت: در طول مسیر نیز هزاران خدمتگزار در قالب 319 ایستگاه صلواتی کوچک و بزرگ از مشهد و 11 استان دیگر به زائران پیاده رضوی خدمات رفاهی، درمانی و اسکان ارائه دادند.
او افزود: بزرگترین ایستگاه صلواتی در مسیر نیشابور ایستگاههای صلواتی جوادالائمه(ع) و رباط خاکستری بودند. در جاده قوچان نیز ایستگاههای مکتب آل محمد و الکترود رضا و همچنین شاهچراغ شیراز و در مسیر سرخس ایستگاه میقات الرضا بزرگترینها بودند.
رضایی ادامه داد: از سوی واحد اسکان جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده 390 محل اسکان با گنجایش 100 هزار نفر مهیا شد. 87 هزار و 855 زائری که پیش بینی اسکان برای آنان نشده بود نیز با کمک خدمه مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی، آستان قدس، اداره کل آموزش و پرورش، ستاد گامهای عاشقی، هیات جوادالائمه(ع) و اقشار مردم و جمعیت خدمتگزار اسکان داده و به مدت دو روز پذیرایی رایگان شدند.
وی گفت: در حوزه خدمات درمانی نیز با ایجاد ستاد هماهنگی بهداشت و درمان زائران پیاده متشکل از همه خدمتگزاران درمانی کشور و جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) به مدیریت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جاده ها و محلهای اسکان و ایجاد 21 پایگاه سلامت، در سه سطح خدمات درمانی رایگان ارائه شد که در مجموع پنج میلیارد ریال هزینه دارویی بر بر داشت.
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) افزود: با ایجاد قرارگاه فرهنگی به مدیریت آستان قدس رضوی نیز هدایت فرهنگی کاروانها، اعزام مبلغ و مبلغه به ایستگاهها در جاده ها و محلهای اسکان پوشش داده شد و محصولات فرهنگی به اقتضای سن زائر تهیه و به آنها اهدا شد.
وی اظهار داشت: 'بیمه حوادث زائر' هم از خدماتی بود که با یارانه توسط جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) برای تسهیل سفر زائران پیش بینی شده بود. هر مدیر کاروان می بایست با پرداخت 13 هزار ریال، زائر خود را از مبدا تا مبدا بیمه می کرد.
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: این جمعیت با سابقه 17 سال خدمت رسانی و ایجاد 22 واحد، امسال بیش از 15 هزار خدمه را برای خدمت رسانی در همه حوزه ها از ابتدای ماه محرم بسیج کرد تا زائران امام مهربانی به راحتی و سلامت مسیر زیارت پیاده را طی کنند.
7489/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي زائران پياده خدمتگزاران مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۸۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر

عشق و ارادت به امام هشتم شیعیان امام رضا (ع) حد و مرز نمی‌شناسد و عاشقان آن حضرت برای ادای احترام از هیچ اقدامی فروگذاری نمی‌کنند؛ در همین در راستا خادم الشهدای استان هرمزگان در چایخانه حرم مطهر رضوی میزبان زائران شدند و از آنها پذیرایی به عمل آوردند.

شهروندخبرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که دیدن آن خالی از لطف نیست.

منبع: شهروندخبرنگار - خراسان رضوی

بیشتر بخوانید:

راه اندازی چایخانه امام رضا (ع) در کاشان به مناسبت ایام زیارتی مخصوص + فیلم

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • اعزام ۸۵ زائر حج عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • تجلیل از مادر ۲۷‌ ساله اناری با پنج فرزند