Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسین شاملی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به آغاز بارش ها اجرای پروژه های آبخیزداری به منظور کنترل سیلاب و فرسایش بسیار پر اهمیت شده است.

وی از لازمه اجرای ۱۷ پروژه آبخیزداری در سطح شهرستان‌های اصفهان خبر داد و بیان داشت: با اجرای پروژه های آبخیزداری می توانیم سفره های آب زیرزمینی را تغذیه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اصفهان ادامه داد: اعتبار این طرحها را بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال است به طوری که بیش از ۲۰ درصد ازعملیات آنها ازطریق انعقاد قرارداد با بخش خصوصی انجام شده است.

وی گفت: آبخیزداری شیوه مدیریت آب وخاک درحوزه های آبخیز است که با عملیاتی سازه‌ای همچون ایجاد بند سنگی ملاتی، بتنی، خاکی و بیولوژیک شامل بذرکاری، کپه کاری، احیای جنگل با کاشت نهال‌های مناسب اجرا می شود.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اصفهان تاکید کرد: در اجرای برنامه‌های آبخیزداری امسال سعی بر این است که با جامع نگری همراه با اجرای عملیات مکانیکی و سازه ای مباحث مربوط به آموزش، ترویج و توانمند کردن مردم ساکن در حوزه های آبخیز و موارد مربوط به حقوق مردم نیز لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری بخشی از تنش آبی موجود در کشور برطرف خواهد شد،‌ افزود: با اجرای عملیات یاد شده بخش مهمی از مشکلات جمعیت زیستی که در اثر فرسایش و از دست دادن خاک حاصلخیز که از طرق مختلف طعمه سیل و یا فرسایش بادی می شود، برطرف خواهد شد.

کد خبر 4453801

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل منابع طبیعی اصفهان پروژه آبخیزداری خشکسالی زاینده رود اربعین 97 اربعین حسینی یوم الله 13 آبان بوشهر مشهد راهپيمايي 13 آبان گرگان شهرکرد مرز مهران پدافند غیرعامل خرم آباد خطبه های نماز جمعه شیراز شهادت امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۸۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد

حسین یاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در پی بارش‌های هفته گذشته و بازدید میدانی که از شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، اردستان، نائین، نطنز، خور و بیابانک و مبارکه انجام شد، شاهد آبگیری اکثر سازه‌های آبخیزداری در این مناطق بودیم.

وی با بیان اینکه هفته گذشته در مناطق شمال و شرق استان بین ۲۰ تا ۶۲ میلیمتر باران باریده بود، افزود: میانگین بارش‌ها در حسین آباد آران و بیدگل به ۶۲ میلیمتر می‌رسید و در مناطقی چون روستاهای ابوزیدآباد، محمدآباد و فخره در این شهرستان بین ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر متفاوت بود که در همه این مناطق سازه‌های آبخیزداری عملکرد خوبی داشت و خوشبختانه از خسارت به مزارع کشاورزی، زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی پایین دست جلوگیری کردند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در پی بارش‌های هفته گذشته حجم زیادی از روان‌آب و سیلاب در سازه‌های آبخیزداری استان کنترل و بر اساس برآورد اولیه در مجموع ۳۰ میلیون مترمکعب آب استحصال شد.

یاری با بیان اینکه بارش‌های اخیر هیچ آسیب یا خسارتی به بندهای آبخیزداری استان وارد نکرد، گفت: متأسفانه سیلاب به مزارع کشاورزی زواره و حوضه حسین آباد و خور و بیابانک آسیب زده که البته این مناطق در سال‌های گذشته جزو حوضه‌های مطالعاتی ما برای اجرای سازه‌های آبخیزداری بود اما به دلیل کمبود اعتبارات عملیاتی نشد.

کد خبر 6089549

دیگر خبرها

  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد
  • اتمام عملیات باند شرقی کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ رینگ حفاظتی شهر اصفهان
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • ۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد
  • اجرای بیش از ۲۰ طرح آبخیزداری در استان اصفهان
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری