Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-27@04:42:33 GMT

معرفی تلگرام ایکس و مسنجر های دیگر ابان 97

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۵۱۵۳۲

تمامی شرکت های کامپیوتری برای جا نماندن از رقابت با دیگر شرکت های فعال، در بازه های زمانی مشخصی سعی می کنند با انتشار آپدیت های پر سر و صدای هم امکانات دیگری به نرم افزار خود اضافه کنند و هم دوباره برای مدتی بر زبان ها باشند. با منتشر شدن جدیدترین آپدیت تلگرام ایکس نیز، شرکت تلگرام قصد داشت جان تازه ای به نرم افزار خود ببخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلگرام می توانست این کار را با منتشر کردن یک ورژن جدید از تلگرام ادادمه دهد اما ترجیه داد اپلیکیشن جدیدی با نام تلگرام ایکس را توسعه دهد که تنوعی نیز ایجاد کرده باشد.

شما می توانید برنامه های تلگرام اصلی و تلگرام ایکس را به طور هم زمان بر روی یک تلفن همراه نصب داشته باشید. اگر بخواهیم از تفاوت های بین تلگرام و تلگرام ایکس صحبت کنیم اولین مورد اجرای سبک تر و روان تر تلگرام ایکس می باشد. تلگرام ایکس با تغییر در بستر ارتباطی و هم چنین استفاده از سرورهای پر قدرت توانسته است در اکثر زمینه ها سریع تر از تلگرام عمل کند. اما تفاوت دوم این دو در این است که در تلگرام ایکس عکس ها به صورت بدون کادر و حاشیه برای افراد نمایش داده می شود که جلوه خاصی به محیط کاربری آن بخشیده است.

اما همان طور که اطلاع دارید شرکت تلگرام به صورت رسمی API خود را برای طراحی اپلیکیشن های جدید در اختیار برنامه نویسان قرار داد. این API وقتی به صورت رایگان عرضه گردید بسیاری از برنامه نویسان اقدام به تولید تلگرام های غیر رسمی کردند. شما می توانید با دانلود تلگرام پلاس به یکی از برترین تلگرام های غیر رسمی منتشر شده دسترسی داشته باشید. این تلگرام توسط برنامه نویسان کاملا حرفه ای طراحی شده است و در آن اصول استاندارد مربوط به تلگرام نیز در نظر گرفته شده است.

تلگرام پلاس را نیز می توانید در کنار تلگرام اصلی و بدون هیچ مشکلی نصب کنید. حتی با این کار می توانید از 2 حساب مجزا نیز بهره ببرید کاری که شاید برای تعداد زیادی از افراد یک ویژگی ضروری به شمار آید. در تلگرام پلاس می توانید چت های خصوصی انجام دهید و برای گفت و گوهای خود با گذاشتن رمزهای مختلف، تدابیر امنیتی را نیز لحاظ کنید. اگر نمایان نشدن شماره تلفن تلگرامتان برایتان اهمیت دارد، می توانید در محیط نرم افزاری تلگرام پلاس شماره موبایل خود را نیز مخفی کنید که در صورت برقراری ارتباط با افراد غریبه برای آن ها نمایش داده نشود.

 

پیام رسان ها و یا در اصطلاح مسنجرها به علت رایگان بودن همه یا بخشی از کاربردهایشان، بین کاربران اینترنتی اهمیت ویژه ای دارند. چرا که هم ارتباط را آسان تر کرده اند و هم دید تازه تری برای استفاده از اینترنت به کاربران داده اند. هر کسی می تواند با دانلود نسخه کامل اسنپ چت به مجموعه ای از ویژگی ها مفید و کاربردی دسترسی داشته باشد که در دیگر مسنجرهای قبلی امکان استفاده از آن ها فراهم نشده بود. اسنپ چت با خانواده بزرگی همراه است که با تمامی قابلیت های آن آشنا بوده و با هر به روزرسانی جدید آن سریعا با قابلیت های اضافه شده سازگار می شوند.

با اسنپ چت می توانید افراد سرشناس و مورد علاقه خود را دنبال کنید تا از آخرین اخبار آن ها زودتر از دیگران مطلع شوید. دوستانتان را نیز به فهرست مخاطبین خود اضافه کرده و به صورت رایگان در هر زمانی که می خواهید با آن ها ارتباط صوتی و تصویری برقرار کنید. استوری های مدت دار گذاشته و استوری های دیگران را مشاهده کنید. فایل های مختلف خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و چندین و چند کار دیگر که اسنپ چت در اختیارتان گذاشته است.

اشتراک امن فایل ها بین دوستانتان هیچ وقت کار آسانی نبوده است. برنامه نویسان تلفن های همراه هوشمند همیشه به دنبال بستر مناسبی برای ایجاد این ارتباط امن بوده اند تا سرانجام با استفاده از فناوری وای فای به نتایج قابل قبولی دست یافتند. با دانلود جدیدترین زاپیا و نصب و استفاده از آن مشکل ارتباط امن تا حدود زیادی بر طرف خواهد شد و به علاوه با سرعتی حدودا 200 برابر سرعت انتقال فایل ها در فناوری های گذشته هم چون بلوتوث، می توانید فایل های حجیم تر خود را نیز در مدت زمان کوتاه تری ارسال کنید.

استفاده از زاپیا بسیار آسان است و نیاز به آموزش خاصی ندارد و برای کسانی که با زبان انگلیسی نیز آشنا نیستند به دلیل وجود زبان فارسی ، می تواند قابل استفاده باشد. با ورود به بخش تنظیمات یا همان Settings و سپس در قسمت Me می توانید زبان فارسی را برای محیط کاربری این اپلیکیشن انتخاب کنید که با توجه به بررسی های صورت گرفته در این بخش از زاپیا هیچ مشکل خاصی دیده نمی شود. در زاپیا فایل های خود را به صورت گروهی بین دیگران تقسیم کنید و از بابت تعداد آن ها نگران نباشید چرا که ارسال فایل رایگان در زاپیا نا محدود است.

امکانات زاپیا آن قدری هست که بتواند به تنهایی پاسخ گوی نیازهای شما برای انتقال فایل هایتان باشد. اما اگر واقعا این نرم افزار خواسته های شما را برآورده نکرده است و به دنبال یه جاگزین برای آن هستید، به شما دانلود جدیدترین نسخه شیریت را پیشنهاد می دهیم. این دو اپلیکیشن از همان ابتدا هم با یکدیگر رقبای سرسختی بودند و هر کدام نیز با هر نسخه جدید امکانات کاربر پسندانه تری را به اپلیکیشن خود اضافه کردند. با این حال شما می توانید این دو نرم افزار را به صورت هم زمان بر روی تلفن همراه خودتان نصب داشته باشید.

شیریت در انتقال فایل ها با سرعت بسیار بالایی عمل می کند. سرعتی نه کمتر و نه بیشتر از رقیب خودش یعنی زاپیا. در شیریت نیز امکان ارسال گروهی فایل ها وجود دارد به این صورت که تلفن همراه شما در نقش یک هاب عمل کرده و فایل یا فایل های مورد نظر را بین چندین دستگاه هوشمند دیگر تقسیم می کند. نکته بسیار جالب و مهم در مورد این انتقال این است که، لزومی ندارد دستگاه های ارسال و دریافت کننده حتما دارای یک سیستم عامل یکسان باشند و می توانند چندین سیستم عامل متفاوت داشته باشند.

0 نمایش محتوای بیشتر در این بخش: « خانواده یوسف تیموری در اکران مردمی فیلم " لازانیا " / عکس نوشتن دیدگاه

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی

آدرس سایت

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

ارسال لغو JComments بازگشت به بالا پیوندهاRSSسفارش آگهیتماس با ماورود تمامی حقوق این وب سایت متعلق به رسانه آخرین نیوز می باشد.
آمار

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۱۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردز حالا ۱۵۰ میلیون کاربر ماهانه دارد

اپلیکیشن تردز (Threads) متا حالا بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر ماهانه دارد، این میزان از ماه فوریه تاکنون، حدود ۲۰ میلیون کاربر افزایش یافته است. «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا در جریان گزارش درآمد سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ غول فناوری این ارقام را به اشتراک گذاشت و گفت که Threads به «مسیر امیدوارکننده» خود ادامه می‌دهد.

اعلام این خبر نشان می‌دهد که تردز به‌طور پیوسته به رشد خود ادامه می‌دهد، هرچند سرعت آن نسبت به روز‌های اولیه کاهش یافته است. این برنامه که برای رقابت با ایکس راه‌اندازی شده بود، در هفته اول بیش از ۱۰۰ میلیون دانلود داشت، اما این روند در ادامه کاهش پیدا کرد. طی شش ماه گذشته نیز Threads رشد مداوم بیشتری را تجربه کرده است و زاکربرگ با توجه به این روند اشاره می‌کند که این سرویس می‌تواند به اپلیکیشن بعدی متا با میلیارد‌ها کاربر تبدیل شود.

علاوه بر این، به‌نظر می‌رسد که تردز براساس برخی معیارها از ایکس نیز عملکرد بهتری دارد. اخیراً در گزارشی به نقل از داده‌های شرکت تحلیلی Apptopia ادعا شده بود که Threads در ایالات متحده کاربران روزانه بیشتری نسبت به ایکس دارد. شبکه اجتماعی متعلق به «ایلان ماسک» ادعا کرده که 550 میلیون کاربر روزانه در سراسر جهان دارد.

همچنین «تیلور سوئیفت»، خواننده مشهور آمریکایی اخیراً برای تبلیغ جدیدترین آلبوم خود به Threads پیوسته بود که این امر نیز پیروزی قابل‌توجهی برای پلتفرم متعلق به متا محسوب می‌شود.

Threads در حال حاضر از جمله معدود برنامه‌های متا است که شامل تبلیغات نمی‌شود، بنابراین غول فناوری به‌طور مستقیم از آن درآمد کسب نمی‌کند.

قابلیت در حال توسعه تردز؛ بایگانی خودکار پست‌های قدیمی

درباره ویژگی‌های جدید تردز نیز اخیراً «آدام موسری»، رئیس اینستاگرام اعلام کرده که Threads در حال آزمایش گزینه‌ای برای آرشیو‌کردن خودکار پست‌های قدیمی کاربران است. موسری می‌گوید که این ویژگی در حال حاضر برای تعداد کمی از کاربران ارائه شده است و به آنها اجازه می‌دهد تا پست‌های خود را به‌صورت دستی یا پس از مدت زمان مشخصی به‌طور خودکار بایگانی کنند.

منبع: دیجیاتو

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود
  • ایکس سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • (ویدیو) «ایکس» سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!
  • ویدیو/ «ایکس» سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!
  • تردز حالا ۱۵۰ میلیون کاربر ماهانه دارد
  • یک تبلیغ ساختار شکن درباره سیگار (عکس)
  • اگر در این ترافیک گیر بیفتید، زندگی‌تان متوقف می‌شود! (عکس)
  • اگر در این ترافیک گیر بیوفتید، زندگی‌تان متوقف می‌شود! (عکس)
  • سرمربی موقت تراکتور تبریز معرفی شد