Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-04@04:44:00 GMT

پیشگیری از انواع سرطان با یک روش

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۵۲۰۷۴

احتمال ابتلا به انواع سرطان و بخصوص سرطان خون در مصرف کنندگان غذاهای ارگانیک ۲۵ درصد کاهش می یابد و خطر ابتلا به سرطان پوست و سینه در آن ها به میزان یک سوم کاهش می یابد. با این حال، این نوع مواد غذایی بر روی سرطان روده و پروستات تاثیر نمی گذارند.

مصرف غذاهای ارگانیک با کاهش خطر ابتلا به سرطان همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصرف مواد غذایی آلی و ارگانیک در میان مردم می تواند یک استراتژی پیشگیرانه در برابر انواع سرطان باشند.استانداردهای غذایی ارگانیک اجازه استفاده از کودهای مصنوعی، آفت کش ها و ارگانیزم های اصلاح شده ژنتیکی را نمی دهد و استفاده از داروهای دامپزشکی را محدود می کند. درنتیجه، محصولات ارگانیک نسبت به مواد غذایی معمولی حاوی آفت کش های کمتری هستند.

میوه و سبزی

بر اساس شواهد موجود در میان عوامل خطر زیست محیطی در مورد سرطان میان آفت کش ها، مخصوصا در مزرعه و توسعه سرطان ارتباط نزدیکی وجود دارد. در حالی که واکنش دوزهای آفت کش ها یا اثرات کوکتل احتمالی آنها به خوبی شناخته نشده اند، حتی در غلظت های پایین مخلوط های آفت های کشنده، اثرات سمی افزایش یافته است.

می توان چنین فرض کرد که مصرف کنندگان مواد غذایی با کیفیت بالا، به دلیل پایین بودن مواجهه با آفت کش ها خطر کمتری در ابتلا به سرطان دارند. علاوه بر این، آفت کش های طبیعی که در کشاورزی آلی در اتحادیه اروپا مجاز به استفاده هستند اثرات سمی کمتری بر روی محصولات می گذارند.

یافته های تحقیقات نشان می دهند که افراد چاق نسبت به آفت کش ها حساس تر هستند یعنی رژیم های غذایی آلی برای افراد چاق بیشترین تاثیر را دارند.

 

 

منبع: سیمرغ

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۲۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد در تاکستان

زهیر درگاهپور رئیس مرکز بهداشت تاکستان گفت: ۲۵۳۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف، در طرح نظارتی و تشدید بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان تاکستان در فروردین سال ۱۴۰۳ ضبط و از چرخه عرضه خارج شد. 

وی بیان کرد: در روز‌های پایانی فروردین ماه ۱۴۰۳ و پس از طی مراحل قانونی، این مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف، معدوم شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: توقیف و کشف و ضبط اجناس تاریخ گذشته و فاسد و غیرقابل مصرف، به منظور کنترل و بررسی مواد غذایی عرضه شده در سوپرمارکت ها، فروشگاه‌ها و انبار‌های بزرگ مواد غذایی، از وظایف نظارتی بازرسان بهداشت محیط، برای تامین سلامت مردم است؛ که این امر با هماهنگی شهرداری و دادستان عمومی و انقلاب تاکستان، اجناس، کشف و ضبط و معدوم می‌شود. 

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • معدوم شدن بیش از ۲ تن مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • فواید باور نکردنی مصرف روزانه پیاز
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد