Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@00:19:04 GMT

دو برابر شدن سطح زیرکشت امسال پیاز

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۵۸۶۶۶

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان ؛ سیدتقی معین الدینی فرماندار فریدن در نشست کمیته برنامه ریزی، بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی سطح زیر کشت پیاز شهرستان را با 2 هزار هکتار دو برابر بیشتر از پارسال بیان کرد و افزود: در حالیکه در یکسال اخیر هرکیلوگرم پیاز از کشاورزان به قیمت 800 تومان خریداری شده ، این محصول در عراق 10 برابر این قیمت به فروش رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تداوم خشکسالی ها در کشت نشدن نیمی از 30 هزار هکتار زمین زراعی شهرستان را موثر دانست و گفت: 3 هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیرکشت سیب زمینی رفته که سالانه بیش از 90 هزار تن سیب زمینی تولید می شود.
فرهاد حاجی مرادی مدیرتنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان هم در این نشست با اشاره به اینکه پارسال 7 هزارتن سیب زمینی از استان به خارج از کشور صادر شده گفت: امسال صادرات سیب زمینی برخلاف میل وزارت جهادکشاورزی ممنوع شده درحالیکه محدودیت مناسبت تر بود .
حسن اصلانی رئیس اداره تعاون روستایی فریدن هم در ادامه این نشست گفت: دستگاه سورت محصولات کشاورزی با بیش از 5 میلیارد ریال هزینه خریداری وزمینه سورت روزانه 50 تن مکانیزه محصول سیب زمینی و پیاز فراهم شده است.
وی افزود: تاکنون 700 تن پیاز سورت شده از فریدن به عراق صادر شده است.
فریدن در150کیلومتری غرب اصفهان واقع است و سالانه حدود 370 هزار تن محصول زراعی و2500تن محصول باغی دراین شهرستان تولید و روانه بازار می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصفهان خبرگزاری صدا و سیما صادرات پیاز سیب زمینی فریدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۸۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و پلمپ کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، رئیس اداره صمت شهرستان سامان گفت:کارگاه غیرمجازتولید چیپس سیب زمینی در شهرستان سامان با هوشیاری بازرسان صمت شناسایی و پلمپ شد.
علیرضا نیکوفر افزود: این کارگاه تولید غیر مجاز مواد غذائی واقع در ناحیه صنعتی شهرستان سامان در شرایط غیر بهداشتی و بدون هر گونه مجوز تولید، سیب سلامت و نشان استاندارد، چیپس سیب زمینی تولید و روانه بازار مصرف کرده است.
وی گفت: با پیگیری و رصد بازرسان اداره صمت شهرستان سامان با همراهی بازرسان شبکه بهداشت در بازدید سرزده این کارگاه شناسایی و پلمپ شد.
نیکوفر گفت: در بازرسی از این کارگاه غیر مجاز ۲۰۰ کیلوگرم چیپس غیربهداشتی توقیف و امحا شد.
وی افزود: مالکان این کارگاه غیرمجاز با جعل برند، محصول غیربهداشتی تولیدی را در سطح بازار توزیع کرده اند.

دیگر خبرها

  • عامل ۱۷ فقره سرقت در فریدن دستگیر شد
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • کمک‌های نیرو زمینی سپاه به شهرستان سیل‌زده دشتیاری رسید
  • سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • شناسایی و پلمپ کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • کاروان کمک‌های سپاه به شهرستان سیل‌زده دشتیاری رسید
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس