Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@13:30:37 GMT

باغدار ابرکوهی، تولید انار خود را پنج برابر کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۰۰۱۳

باغدار ابرکوهی، تولید انار خود را پنج برابر کرد

مهدی غیب الهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: احمد رشیدی باغدار و ساکن روستای مریم آباد بخش مرکزی ابرکوه در سال زراعی 98-97 با افزایش تولید در واحد سطح به عنوان انار کار نمونه استان یزد انتخاب شد .
وی اظهار داشت : این انار کار نمونه با به کارگیری فنون جدید کشاورزی و توانمندی های خود در بخش کشاورزی و باغی توانسته عملکرد خود را به 132 تن در هکتار برساند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غیب الهی خاطرنشان کرد: این کشاورز از سطح سه هکتار باغ انار خود افزون بر 396 تن انار از ارقام شیرین شهباز و میخوش عقدایی تولید کرده است .
این مسئول گفت: این کشاورز با بکارگیری توصیه های فنی کارشناسان و مبارزه غیر شیمیایی با کرم گلوگاه انار و تغذیه مناسب، تولید انار را به پنج برابر افزایش داده است .
وی بیان کرد: این کشاورز در منطقه علوی بخش مرکزی ابرکوه با اختصاص هشت هکتار اراضی و یک حلقه چاه به تولید محصولات مختلف کشاورزی مشغول است.
غیب الهی تصریح کرد : کلاسها و بازدیدهای آموزشی و ترویجی جهاد کشاورزی نقش موثری در عملکرد تولید محصولات کشاورزی دارد .
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه تصریح کرد: سطح زیر کشت انار در این شهرستان 630 هکتار است که از این مقدار بطور متوسط 15تن و در برخی از باغ ها 30 تن انار در هکتار و درمجموع افزون بر 11 هزارتن انار تولید شده است.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140 کیلو متری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 6197
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی بخش کشاورزی تغذیه جهاد کشاورزی کشاورزی محصولات کشاورزی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۰۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد

سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی  ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم رفته است گفت: کار برداشت حدود ۳۰ درصد از گندمزارهای این استان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سیستان و بلوچستان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در استان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی فلارد
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج