Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه انگلیسی زبان «اکسپرس تریبیون» نوشت: پزشک پاکستانی در تهیه و ساخت پوست مصنوعی برای کمک به قربانیان اسیدپاشی به پیشرفت قابل توجهی دست یافته است.

به گزارش ایرنا از روزنامه «اکسپرس تریبیون»، دکتر «رئوف احمد» که به عنوان پزشک متخصص در بخش سوختگی بیمارستان «جناح» پاکستان مشغول به کار است، مدت ها برای ترمیم سوختگی های شدید ناشی از اسیدپاشی فعالیت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوست مصنوعی ساخته شده به دست این پزشک پاکستانی و همکارانش از نظر شیمیایی و ترکیبات بسیار نزدیک به پوست طبیعی بدن می باشد.

پوست مصنوعی تهیه شده قابلیت سازگاری با شرایط بدن انسان را دارد و برای تهیه آن از پوست بدن انسان و حیواناتی مانند گاو و میش استفاده شده است.

برای تهیه پوست مصنوعی سالم و بدون بیماری و عوارض جانبی از ماشین های متعددی در آزمایشگاه استفاده شده است.

بنابه این گزارش، پوست مصنوعی ساخته شده در پاکستان از سوی بخش غذا و مواد دارویی آمریکا مورد تایید قرار گرفته است و پس از چند آزمایش مقدماتی بر روی حیوانات می توان از آن برای ترمیم سوختگی ناشی از اسیدپاشی بر روی انسان نیز استفاده کرد.

هدف از تهیه پوست مصنوعی کمک به بیماران ناشی از سوختگی به ویژه قربانیان اسیدپاشی است که هر ساله در پاکستان صدها قربانی می گیرد.

پوست مصنوعی پوستی است که در آزمایشگاه‌ها رشد داده می‌شود و می‌تواند به عنوان پوستی جایگزین برای افراد دچار آسیب‌های پوستی مانند سوختگی و بیماری‌های پوستی استفاده شود.
ش

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پوست مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۱۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در کلاهبرداری پیامکی، پیامک‌ها یا دارای لینک هستند تا افراد را به درگاه‌های جعلی هدایت و از این طریق تمام اطلاعات بانکی قربانیان را سرقت کنند یا اینکه محتوای پیامک به گونه‌ای اعتمادسازی می‌کند تا فرد به خودپرداز رجوع کرده و یا از طریق تلفن همراه خود، مبالغی را به منظور دریافت جایزه بپردازد.­

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سرهنگ منصوری، معاون فنی پلیس فتا می‌گوید: وقتی قربانیان به سایت یا لینک‌های جعلی هدایت می‌شوند، از فرد درخواست می‌شود تا یک برنامه موبایلی را نصب کند، وقتی این بدافزار نصب می‌شود دسترسی‌های غیر مجاز به پیامک، اینترنت و سایر دسترسی‌ها برای کلاهبردار فراهم می‌شود و با سرشماره مالباخته به مخاطبان وی پیام می‌دهد، همچنین می‌تواند رمز‌های پویای بانکی را خوانده و برداشت‌های خود را انجام دهد.

­

دیگر خبرها

  • مصدومیت ۴ نفر بر اثر انفجاری گاز شهری در مراغه
  • افزایش مجدد شمار قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه
  • ساخت وسایل لوکس از پوست هزاران تمساح در کارخانه‌ (فیلم)
  • هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • بهروز افخمی «کاغذ شطرنجی» را تهیه می‌کند
  • واکنش تهیه‌کننده «نون‌خ۵» به شکایت یک خواننده/ فعلا تصمیمی بر ساخت فصل بعدی نداریم
  • ساخت نخستین سلول مغزی مصنوعی با آب و نمک 
  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • الماس‌هایی که دو ساعته تولید می‌شوند؛ دستاورد کیمیاگران مدرن چیست؟