Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام از بهبود شاخص‌های عمده بازار کار در استان ایلام نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، «آیت‌ قیصربیگی» اظهار کرد: کنگره عظیم اربعین، رایزنی‌های گسترده استاندار پرتلاش استان ایلام در مرکز و حضور پررنگ مسئولان ارشد کشوری در استان باعث شده است که این روزها ایلام کانون و مرکز توجه در کشور قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: حضور بیش از 23 هیئت بلندپایه کشوری و لشکری طی دو هفته در استان از آنجا حائز اهمیت است که علاوه‌بر دستاوردهای آنی، این مسئولان از نزدیک شاهد کمی و کاستی‌ها و ظرفیت‌های استان می‌شوند و در برنامه‌ریزی‌های آتی خود این مسائل را لحاظ خواهند کرد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام در ادامه به اثرگذاری حضور این مسئولان در استان اشاره کرد و گفت: به‌طور مثال حضور پررنگ وزرای کشور و اطلاعات، معاون امنیتی وزیر کشور، فرماندهان ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در مهران بر ضریب امنیت مراسم اربعین افزود تا علیرغم تهدیدهای مکرر گروه‌های تروریستی، امسال یکی از امن‌ترین و سالم‌ترین مراسم مذهبی در ابعاد اربعین برگزار شود.

قیصربیگی تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی بلافاصله پس از کسب رأی اعتماد از مجلس به ایلام آمد تا علاوه‌بر این‌که نشان دهد سمت و سوی نگاه کشور در زیرساخت‌ها به این نقطه از کشور متمرکز شده است، از افق روشن پیش‌روی زیرساخت‌های استان خبر دهد و تأکید وی بر تکمیل زیرساخت‌های استان در سال آتی و چهارخطه کردن مسیر مهران تا نجف و تداوم خط ریلی در این مناطق می‌تواند بیش از پیش ایلام را در بحث اربعین در اولویت انتخاب مسئولان و مردم کشور قرار دهد.

وی رشد 20 درصدی تردد زائران از مرز مهران را علاوه‌بر میزبانی شایسته ایلامی‌ها از زائران، از نتایج بهبود در وضعیت زیرساخت‌های استان دانست و گفت: پرواضح است که تسهیل در روان‌سازی ترافیک جاده‌ای نسبت به سال‌های گذشته و کاهش معطلی افراد در گیت‌ها علی‌رغم افزایش شمار زوار بیش از هر چیزی خبر از بهبود زیرساخت‌های استان و بازخوردی از تلاش گسترده و شبانه‌روزی مسئولان استان می‌دهد.

قیصربیگی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نتیجه‌بخش بودن تلاش مسئولان استان در برخی شاخص‌های عمده بازار کار طبق گزارش مرکز آمار کشور اشاره کرد و گفت: در تازه‌ترین گزارش مرکز آمار کشور شاهد بهبود وضعیت بیکاری استان از رتبه 10 به 17 کشور هستیم.

وی افزود: در تابستان سال 96 آماربیکاری استان 11.6 بوده است که 0.1 بیش از میانگین کشوری( 11.5) را نشان می‌دهد اما در تابستان 97 علیرغم این‌که آمار بیکاری استان به 11.8 رسیده است اما به نسبت میانگین کشوری که 12.2 است 0.4 درصد پائین‌تر از میانگین کشوری است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام به گزارش ارائه شده مرکز آمار کشور از وضعیت بیکاری استان اشاره کرد و افزود: درست است که در شرایط موجود میانگین آمار بیکاری استان از 11.6 به 11.8 رسیده است اما وقتی به روند آمار بیکاری در کشور می‌نگریم (از 11.5 به 12.3) استان ایلام به نسبت میانگین کشوری 0.4 درصد وضعیت بهتری دارد.

قیصربیگی با بیان این‌که در سال گذشته استان ایلام در آمار بیکاری رتبه 10 کشور و بالاتر از میانگین کشوری داشته است اما امسال این رتبه به 17 کشور و پائین‌تر از میانگین کشوری رسیده است، در ادامه به نسبت اشتغال استان به میانگین کشوری اشاره کرد و گفت: در حالی‌که روند اشتغال کشور نسبت به سال گذشته از 36 به 35.9 حدود 0.1 کاهش یافته است اما این روند در استان ایلام از 31.3 به عدد 32 رسیده است که این میزان حدود 0.7 رشد مثبت اشتغال در استان را نشان می‌دهد.

وی به شاخص مشارکت اقتصادی در استان و کشور اشاره کرد و گفت: در حالی‌که نرخ مشارکت اقتصادی کشور از 40.7 به 40.9 رشد 2 دهم درصدی را نشان می‌دهد در استان ایلام این نرخ از 35.4 به 36.3 رشدی 1.1 درصد را نشان می‌دهد که در اینجا نیز روند مثبت مشارکت اقتصادی در استان ایلام به نسبت میانگین کشوری از آهنگ بهتری برخوردار است.

قیصربیگی با اشاره به گزارش مرکز آمار کشور در خصوص شاخص‌های عمده بازار کار، تصریح کرد: طبق گزارش یک ساله مرکز آمار کشور از تابستان سال 96 تا تابستان سال 97 استان ایلام در بحث بیکاری نسبت به وضعیت کلی کشور از جایگاه بهتری برخوردار است اما در شاخص‌های نرخ مشارکت اقتصادی و ایجاد اشتغال، اگرچه نسبت به میانگین کشور هنوز در وضعیت پائین‌تری هست اما روند رو به رشد استان در این شاخص نسبت به سال گذشته استان و میانگین کشوری مثبت‌تر بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانداري اشتغال منطقه ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۳۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمره هوای تهران در روز جمعه ۱۴ اردیبهشت

به گزارش همشهری آنلاین، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۵۸ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت.

آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۵۷ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

کد خبر 848983 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران تهران

دیگر خبرها

  • آخرین آمار از تعداد دامنه‌های فارسی ثبت در کشور
  • رکوردشکنی ایمنی هوایی در 2023
  • هوای تهران پاک شد
  • هوای تهران پاک شد  
  • کیفیت هوای تهران در صبح روز ۱۴ اردیبهشت
  • نمره هوای تهران در روز جمعه ۱۴ اردیبهشت
  • آمارسازی اشتغال یعنی پاک کردن صورت مسئله
  • رشد اقتصادی اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است
  • هوای اصفهان و زرین شهر ناسالم برای گروه های حساس
  • هوای تهران «پاک» است