Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاباد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: حضور خیران و کمک های آنان یکی از عوامل مهم ارتقای شاخص های سلامت در استان به شمار می رود.

به گزارش ایرنا جواد آقازاده عصر روز شنبه در نخستین مجمع سلامت میاندوآب که با حضور رییس انجمن رادیولوژی ایران و مدیران شبکه بهداشت و درمان شهرهای جنوب استان با شعار سلامت برای همه، همه برای سلامت در این شهرستان برگزار شد با تاکید بر ضرورت همگانی کردن سلامت افزود: همه باید در مقوله سلامت و گسترش زیر ساخت های این حوزه مشارکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در سال های گذشته در شاخص های سلامت جزو استان های عقب مانده به شمار می رفت، بیان کرد: این استان با آسیب شناسی انجام گرفته و حمایت های مسوولان با اقدامات مثبتی که در بخش سلامت و به ویژه زیر ساخت های آن برداشته شده است هم اکنون از شرایط بسیار مناسبی در شاخص های بهداشتی و درمانی برخوردار است.
آقازاده با اشاره به نقش مهم جوامع محلی در توسعه سلامت و ارتقای سطح بهداشت و درمان، افزود: کانون سلامت با تلاش های انجام شده در مناطق مختلف شهری ایجاد شده است که این کانون ها می تواند با آسیب شناسی های لازم، بسیاری از مشکلات را در بخش سلامت حل کند.
وی همچنین با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی در مقوله سلامت، اظهار داشت: فرهنگ سازی می تواند در کاهش مشکلات بخش سلامت در جامعه بسیار تاثیر گذار باشد و سازمان های مردم نهاد و خیران باید در این عرصه با جدیت بیشتری وارد شوند تا مشکلات این حوزه رفع شود.
امام جمعه میاندوآب نیز در این مراسم با اشاره به اجرای طرح هایی زیربنایی در حوزه سلامت در نقاط مختلف کشور گفت: موفقیت های حاصل شده در امر سلامت جامعه به این خاطر است که مسوولان با آنکه سیاست مدار بودند ولی سیاست زده نبوده و دچار سیاست زدگی نشدند.
حجت الاسلام حمید حسن زاده افزود: در این شهرستان نیز اگر موفقیتی در حوزه سلامت حاصل شده است به خاطر دوری مسوولان آن از سیاست زدگی بوده است.
وی با تقدیر از دولت تدبیر و امید برای فعالیت های چشمگیر در حوزه سلامت و توجه ویژه آن به این بخش اظهار داشت: اجرای طرح تحول نظام سلامت تحول عظیمی در این حوزه پدید آورد و هزینه های بیماران را بسیار کاهش داد.
حجت الاسلام حسن زاده با تاکید بر تبلیغ و فرهنگ سازی در امر بهداشت و سلامت، اظهار داشت: باید در زمینه پرهیز از مصرف زیاد دارو فرهنگ سازی شود زیرا در این زمینه شاهد اسراف و زیاده روی در جامعه هستیم و باید در کنار آن جامعه را از مضرات ناشی از استفاده زیاد از دارو های شیمیایی آگاه ساخت.
وی گفت: متاسفانه این فرهنگ در باور عموم است که هر پزشکی داروی زیادی تجویز کند، پزشک خوبی است در حالی این که فرهنگ درستی نیست.
امام جمعه میاندوآب به تلمبار شدن میلیون ها رقم دارو در خانه ایرانی ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه هر خانه به یک داروخانه تبدیل شده است که مسوولان باید در مورد نگهداری دارو به مدت طولانی در منازل که موجب گذشتن تاریخ مصرف، فاسد شدن و بروز مشکلات دیگر می شود اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.
وی بیان کرد: مشکل دیگری که توجه مردم به ویژه بیماران را به خود مطعوف ساخته است، القای بیماری است، در حالی که باید القای سلامتی توسط پزشکان مبنی بر اینکه فرد سالم است در میان جامعه پزشکان مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام حسن زاده با بیان اینکه جان، مال و آبروی مردم از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: بزرگترین وظیفه پزشکان در مورد جان مردم است که باید به آن توجه داشته و آن را فدای مادیات نکنند.
فرماندار میاندوآب نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه همه باید در زمینه سلامت و بهداشت نقش خود را ایفا کرده و به وظیفه خود عمل کنند گفت: با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید مقوله بهداشت و درمان در الویت نخست مسوولان قرار گرفت.
ناصر امیری با بیان اینکه خیران میاندوآبی در تمام امورات خیریه پیش گام بوده و همواره مشارکت کرده اند افزود: مشارکت اجتماعی در امر سلامت باید مورد توجه قرار گیرد که این مهم تنها از طریق توسعه تشکل های مردم نهاد و موسسات خیریه و جذب خیران قابل تحقق است.
وی با اشاره به بروز آسیب های اجتماعی و نقش آنها در تهدید سلامت جامعه گفت: آسیب های اجتماعی و مشکلات اقتصادی، بیکاری و تضعیف باورها و اعتقادات دینی موضوعاتی هستند که باید در این زمینه مسوولان به ویژه روحانیان و رسانه ها اهتمام ویژه به آن داشته باشند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب نیز در ادامه این مراسم گفت: موضوع سلامت باید اجتماعی شده و همچنین سطح سواد سلامت جامعه ارتقا یابد که این مهم با همکاری و همدلی خیران و مردم امکان پذیر است.
سهراب حیدری با بیان اینکه سواد سلامت در جامعه کمتر از 50 درصد است افزود: اجتماعی شدن سلامت می تواند در افزایش میزان سواد سلامت جامعه کمک شایانی کند.
وی اظهار داشت: هم اکنون میاندوآب به عنوان قطب درمان در جنوب آذربایجان غربی مطرح است، به طوری که حجم جمعیت تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان میاندوآب بیشتر از تعداد جمعیت این شهرستان است.
حیدری در ادامه به اقدامات انجام شده در بخش بهداشت و درمان این شهرستان اشاره کرد و گفت: به غیر از جراحی مغز و اعصاب، تمام رشته های پزشکی توسط 64 پزشک متخصص در مراکز بهداشتی و درمانی میاندوآب به مردم خدمات رسانی می شود که با پیگیری های انجام شده رشته جراحی مغز و اعصاب نیز به زودی راه اندازی می شود.
به گزارش ایرنا میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و سومین شهرستان پرجمعیت استان به شمار می رود.
9871/6185/7129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و درمان مجمع سلامت مياندوآب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۳۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب نور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،موضوع جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی حمایت دستگاه‌های مختلف از اجرای طرح عفاف و حجاب نور، عملیاتی شدن شعار سال و توسعه ورزش‌های همگانی در جامعه بود. 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی با اشاره به حمله موشکی سپاه برای تنبیه رژیم منحوس صهیونیستی، این پاسخ دندان شکن را به یاد ماندنی و موجب در هم شکستن ابهت پوشالی این رژیم دانست و گفت: همه کشور‌های جهان رژیم صهیونیستی را شکست ناپذیر می‌دانستند ولی ایران اسلامی نشان داد که جمهوری اسلامی می‌تواند هیمنه پوشالی این رژیم را در هم شکند. 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اهمیت عملیاتی کردن شعار سال افزود: برای عملیاتی کردن شعار سال باید برنامه ریزی‌های فرهنگی لازم انجام شده و وظایف دستگاه‌های اجرایی در این زمینه احصا شود. 
وی همچنین به اجرای طرح عفاف و حجاب نور در جامعه و اهمیت آن در آموزه‌های اسلامی اشاره و تصریح کرد: طرح عفاف و حجاب نور انتظامی مورد مطالبه مردم و رهبر معظم انقلاب است. 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه ادامه داد: کاملا مشخص است که موضوع بی بند و باری و بی حجابی در جامعه برنامه ریزی شده است و باید مسئله حیا و عفت بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تقدیر از عملکرد انتظامی از اجزای این طرح در جامعه تاکید کرد: باید از این نیرو‌ها حمایت کرد و مطالبه مردم هم این است که باید حجاب و عفاف در جامعه رعایت شود چرا که دستور دین مبین اسلام است. 
وی همچنین اهمیت توسعه ورزش‌های همگانی در جامعه را برشمرد و گفت: این که طبق آمار ۷۹ درصد جامعه تحرک ندارند برای سلامتی جامعه خطرناک است. 
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان این که در اجرای طرح عفاف و حجاب نور، یک رویکرد ایجابی، فرهنگی و اصلاحی دنبال می‌شود گفت: متاسفانه برخی از عناصر دشمنان در فضای مجازی در صدد ترویج فرهنگ بی بند و باری، بی حجابی و بی عفتی در جامعه هستند که با قاطعیت با آنان برخورد‌های قانونی انجام می‌شود. 
آقای عتباتی همچنین در خصوص اجرای طرح‌های جایگزین حبس و جزای نقدی نیز گفت: سال گذشته بیش از ۸ میلیارد تومان از طرح‌های جایگزین حبس‌های کوتاه مدت و جزای نقدی برای محرومیت زدایی و تقویت ورزش‌های همگانی کمک شده است. 
سردار جهانبخش فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: طرح عفاف و حجاب نور در ۱۸ نشانگاه در درون شهر ارومیه اجرا می‌شود که اقدامات پلیس و ستاد امربه معروف و نهی از منکر در این زمینه اقدامات ایجابی است که مطالبه به حق مردم ایران اسلامی می‌باشد. 
آقای ابراهیمی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه بر حمایت دولت در اجرای طرح عفاف و حجاب نور تاکید کرد. 
آقای بیرامی مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این جلسه از تدوین سند ترویج فرهنگ ورزش همگانی در استان خبر داد و گفت: کم تحرکی و ورزش نکردن موجب مرگ نارس قبل از رسیدن به سن امید به زندگی می‌شود که در مردان ۷۶ سال و در زنان نیز ۷۹ سال است. 
آقای مطهری مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز گفت: در دو سال گذشته ۱۰۷ هزار متر مربع به فضا ورزشی مدارس استان افزوده شده و فضای ورزشی آموزش و پرورش استان در این دو سال دو برابر شده است.

دیگر خبرها

  • امکانات حوزه سلامت خوشاب فقط برای ۲۵ درصد جمعیت کفایت می‌کند
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • نشست تخصصی سلامت در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • معرفی رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت
  • کوهپیمایی کارکنان سپاه شهدای آذربایجان غربی
  • حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب نور
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌