Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@17:37:19 GMT

نجات کوهنوردان مفقود شده در کوه های کرمان

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۳۸۱۳

نجات کوهنوردان مفقود شده در کوه های کرمان

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد حیدری پور در جمع خبرنگاران افزود: پس از تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال احمر استان (EOC)، مبنی بر مفقود شدن دو نفر در ارتفاعات قله هزار راین بلافاصله نیروهای امدادی به محل یاد شده اعزام شدند.

وی اظهار کرد: نجاتگران هلال احمر راین پس از جستجو و پیدا کردن مفقود شدگان در ساعت سه بامداد آنان را تا پایین کوه همراهی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان عنوان کرد: نجاتگران بخش راین از 17 آبان ماه جاری تاکنون به مدت 24 ساعت در عملیات جستجو و نجات در ارتفاعات هزار امدادرسانی کرده اند.

وی همچنین از امدادرسانی نجاتگران تیم کوهستان جمعیت هلال احمر به کوهنورد مصدوم در کوه های سه شاخ جوپار کرمان خبر داد و گفت: تیم 6 نفره از کوهنوردان شیرازی به ارتفاعات سه شاخ کوه های جوپار صعود کرده بودند و یک مصدوم را نجات دادند.

حیدری پور تصریح کرد: نجاتگران تیم کوهستان این نهاد پس از ارزیابی و کمک های اولیه، مصدوم را به پایین کوه و پس از آن به مرکز درمانی استان کرمان انتقال دادند.

وی افزود: طی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال احمر استان، از مصدومیت و شکستگی پای کوهنورد شیرازی در ارتفاعات سه شاخ کوه های جوپار آگاه شدیم، بلافاصله نجاتگران تیم کوهستان شهرستان کرمان به این منطقه اعزام شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: چهار ساعت عملیات در یکی از قله های چهار هزار متری با درجه سختی صعود به نسبت بالا که با نام سه شاخ بزرگ و در ارتفاع چهار هزار و 135 متری از سطح دریا انجام شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان کرمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمعیت هلال احمر استان معاون هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۳۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات خراسان شمالی پیدا شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: ۲ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات «شاه حسن» بام و صفی آباد بعد از تلاش پنج ساعته نیروهای امدادی پیدا شدند و اکنون در سلامتی به سر می برند.

به گزارش مشرق، ابوالفضل محبان روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ساعت ۲۱:۳۵ دقیقه روز گذشته تماسی مبنی بر مفقودی ۲ نفر از کوهنوردان در ارتفاعات شاه حسن به مرکز پاسخگویی به عملیات ۱۱۲ اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر اسفراین به منطقه اعزام شدند.

محبان خاطرنشان کرد: نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان طی جستجوی پنج ساعته، ۲ نفر مفقودی را پیدا کردند و به خانواده آنها تحویل دادند.

شهرستان بام و صفی آباد در ۶۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر اسفراین قرار دارد.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

دیگر خبرها

  • نجاتگران هلال احمر برای نجات دیگران از خودگذشتگی و ایثارگری دارند
  • امداد رسانی به ۵۵ نفر حادثه دیده سیل و آب گرفتگی در خلخال
  • نجات کوهنورد ۲۶ ساله در ارتفاعات سبلان
  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن نجات یافتند
  • زن و شوهر مفقود شده در کوه توسط پلیس کوهبنان نجات یافتند
  • نجات ١٠ گردشگر در منطقه«غار زینگان» ایلام توسط نجاتگران هلال احمر
  • امدادرسانی نجاتگران هلال احمر ایلام به ۵۴ نفر متاثر از سیل و آبگرفتگی
  • تصادف زنجیره‌ای در آزادراه قزوین _ زنجان ۱۰ مصدوم به‌جا گذاشت
  • نجات کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات بام و صفی آباد
  • ۲ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات خراسان شمالی پیدا شدند