Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@15:30:53 GMT

سرعت گرفتن درآمد از هزينه در بانک صادرات

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۴۳۹۰

سرعت گرفتن درآمد از هزينه در بانک صادرات

خبرگزاري آريا - «بانک صادرات ايران با انتشار صورت هاي مالي 6 ماهه خود نشان داد که وعده مديران اين بانک تحقق يافته است. در اين گزارش‌ها تحول در وضعيت «وبصادر» و قرارگيري بانک در مسير کاهش زيان را به وضوح مي‌توان مشاهده کرد».
به گزارش خبرگزاري آريا، بررسي دقيق تر گزارش اخير بانک صادرات ايران نشان مي‌دهد: شاهد شکل‌گيري تحول شگرفي در سرفصل تسهيلات‌دهي «وبصادر» هستيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفي ديگر سود تسهيلات بانک با رشد 14 درصدي به سطح 6378 ميليارد توماني رسيده، در حالي که سود سپرده هاي سرمايه‌گذاري آن تنها 3 درصد رشد داشته که نشان از کنترل بسيار خوب بانک بر نرخ منابع خود دارد.
بنا براين گزارش، در نهايت جهش 138 درصدي سود سرمايه‌گذاري ها باعث شد سهم بانک از درآمدهاي مشاع در حالي که در 6 ماهه اول سال قبل، منجر به شناسايي زيان 376 ميلياردي شده بود، امسال به سود قابل توجه 1165 ميلياردي برسد. اما در درآمدهاي غيرمشاع تقريبا تمامي سرفصل ها با جهش همراه شده است تا جايي که سود وجه التزام با جهش 30 درصدي به سطح 991 ميليارد تومان افزايش يافته است.
بورس 24 در اين گزارش مي افزايد: درآمد کارمزد بانک نيز با رشد خوب 22 درصدي مواجه شده و به سطح 595 ميليارد تومان رسيده است. همچنين نتيجه مبادلات ارزي بانک با جهش بسيار خوب 295 درصدي، 592 ميليارد تومان مثبت است و نشان از پتانسيل ارزي بالاي بانک دارد. درنهايت جمع درآمدهاي بانک توانسته جهش 181 درصدي را به همراه داشته باشد و در مقابل اين جهش درآمدي هزينه هاي بانک تنها 28 درصد رشد داشته است.
اين بررسي حاکي از آن است که رشد درآمد هاي بانک از يک سو و کنترل هزينه منابع و عدم جهش هزينه هاي بانک از سوي ديگر ، سبب شده تا زيان 6 ماهه بانک با کاهش قابل توجه و جدي 59 درصدي از 2267 ميليارد تومان در 6 ماهه سال قبل به 940 ميليارد تومان در پايان شهريور امسال تقليل پيدا کند.
با توجه به شدت روند کاهش زياندهي بانک، اميد به کاهش بيش از پيش اين زياندهي و تحقق گام هاي بعدي يعني خروج از زيان در سال آينده محتمل به نظر مي‌رسد.
بنا براين گزارش، نکته مهم اين که در 3 ماهه اول سال شاهد تحقق زيان 948 ميلياردي «وبصادر» بوديم و در 3 ماهه دوم سال عملا زياني در صورت هاي مالي کارسازي نشده و حتي تحقق سود 8 ميلياردي را نيز شاهد هستيم که اين رخداد منجر به کاهش زيان شرکت به سطح 940 ميليارد تومان شده است. به عبارتي بانک در 3 ماهه دوم سال توانسته جلوي زيان خود را گرفته و به سود اندکي نيز دست يابد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۴۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ترکمنستان از فروش گاز به چین از روسیه بیشتر شد

ترکمنستان ۲.۴ میلیارد دلار از صادرات گاز به چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ درآمد داشت، در حالی که روسیه ۲ میلیارد دلار درآمد داشته است.

به گزارش ایسنا، غول انرژی گازپروم روسیه در اوایل سال ۲۰۲۴ با هیاهوی زیادی اعلام کرد از ترکمنستان به عنوان بزرگترین تامین کننده گاز طبیعی چین از نظر حجم عرضه، پیشی گرفته است، اما وقتی از درآمدهای صادراتی صحبت می‌شود، عشق آباد همچنان بالاتر از مسکو قرار دارد.

طبق گزارش پورتال نفت و گاز ترکمنستان، عشق آباد در سه ماهه اول سال میلادی جاری، ۲.۴ میلیارد دلار از صادرات گاز به چین درآمد داشته است. این رقم توسط داریو که محبوبترین وب سایت خبری ازبکستان است، تائید شده است. در گزارش داریو خاطرنشان شده است روسیه در همین مدت، ۲ میلیارد دلار از فروش گاز خود به پکن درآمد داشته است.

دلیل اختلاف بین حجم صادرات و درآمد حاصل از آن، این است که چین، گاز روسیه را با تخفیف خریداری می‌کند. نیاز کرملین به نقدینگی برای سرپا نگه داشتن کشور و در عین حال، تامین هزینه های جنگ در اوکراین، روسیه را از بیشتر اهرم های مذاکره خود در معاملاتش با پکن، محروم کرده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، برتری روسیه در حجم صادرات ممکن است تا زمانی ادامه یابد که تخفیف های چشمگیر این کشور در فروش گاز ادامه داشته باشد. نشریه مستقل «کرونیکل ترکمنستان» گزارش کرده است ظرفیت خط لوله گاز «قدرت سیبری» روسیه به چین در سال ۲۰۲۵، حدود ۳۸ میلیارد متر مکعب پیش بینی شده است. در همین حال، ظرفیت جمعی سه خط لوله که ترکمنستان و چین را به هم متصل می کند، به ۵۵ میلیارد متر مکعب می رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۲۳ درصدی درآمد کچاد در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند
  • تجارت ایران و هند با رشد ۵ درصدی به ۳۷۷ میلیون دلار رسید
  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل
  • درآمد ترکمنستان از فروش گاز به چین از روسیه بیشتر شد
  • تزریق۳۶همت‌ اعتبارشرکتهای دولتی در امورفرهنگی برای اولین بار
  • سرعت گرفتن اجرای طرح‌های مرزی در خداآفرین
  • سرعت گرفتن اجرای طرحهای مرزی در خداآفرین
  • کاهش فروش آیفون در چین همزمان با شدیدترین افت درآمد سالانه اپل