Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@14:35:14 GMT

تمجید فرهادی از عضو ایرانی آکادمی نوبل ادبیات

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۴۷۱۱

تمجید فرهادی از عضو ایرانی آکادمی نوبل ادبیات

به گزارش خبرگزاری «ایسنا»، او در گفت‌وگو با روزنامه گوتنبرگ پُست این کشور درباره نقش حساس زنان و پرداختن به زندگی روزمره زنان در فیلم‌هایش گفت: زمانی که نگارش فیلمنامه را آغاز می‌کنم، از ابتدا درباره جنسیت‌ها فکر نمی‌کنم و در فرآیند نوشتن به تدریج جنسیت و شخصیت‌ها شکل می‌گیرند و زمانی که نقش یک زن است، تلاش می‌کنم وارد شخصیت او شوم و شرایط را از زاویه دید او نگاه کنم و این ناخودآگاهم است که به من کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگردان برنده اسکار ادامه داد: در حال حاضر زنان در ایران فعال‌تر و خلاق‌تر هستند، از مردان سخت‌تر کار می‌کنند و مسوولیت بیشتری را می‌پذیرند. زنان به نسبت بیشتری در مقایسه با مردان در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند و فکر می‌کنم بیشتر درباره آینده تفکر می‌کنند، در حالی که مردان بیشتر علاقه‌مند به گذشته هستند. 

وی در واکنش به انتخاب ژیلا مساعد نویسنده و شاعر ایرانی‌الاصل به‌عنوان یکی از اعضای ۱۸ نفره انتخاب برنده نوبل ادبیات نیز گفت: مصاحبه‌ای از وی را دیدم و متوجه شدم که به عضویت آکادمی نوبل ادبیات درآمده است. بسیاری از هموطنان من در سایر کشورها کار دشواری برای شروع داشته‌اند و محبور بودند سخت بجنگند. ژیلا مساعد اکنون عضو آکادمی سوئد (فرهنگستان سوئد) شده است و این موضوع از صمیم قلبم باعث غرور و افتخار من است. در درجه اول به دلیل اینکه وی یک زن است و همچنین به این دلیل که ایرانی است.  کارگردان «چهارشنبه سوری» گفت: هم‌اکنون موضوع بهبود وضعیت زنان در سینما یک مساله جهانی است و جنبش‌هایی چون #METOO در بلند‌مدت می‌توانند تغییراتی ایجاد کنند اما این امر زمانبر است. فرهادی در پایان و پس از دریافت جایزه ویژنری جشنواره استکهلم گفت: ارزش این عنوان بیشتر از سایر جوایزم است، چرا که آن را در زادگاه «اینگمار برگمن» و «آوگوست استریندبرگ» دریافت می‌کنم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۴۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) «نوبل‌پرایز ایران» یا «چهره‌های ماندگار» چرا تعطیل شد؟

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • نتایج جالب از پژوهشی درباره حس پیری/ زنان درباره سن پیری مردان چطور فکر می‌کنند؟
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • تیم‌های ریکرو مردان و زنان از صعود بازماندند
  • حذف ریکرو مردان و زنان ایران از کاپ جهانی شانگهای
  • کاپ جهانی شانگهای| حذف ریکرو مردان و زنان تیم ملی
  • حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • (ویدیو) «نوبل‌پرایز ایران» یا «چهره‌های ماندگار» چرا تعطیل شد؟
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن