Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-01@04:36:34 GMT

اعلام برنامه‌های هفته ملی پژوهش و فناوری

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۵۰۴۶

اعلام برنامه‌های هفته ملی پژوهش و فناوری

 

معاون پژوهش و فناوری وزیرعلوم در ابتدای این نشست با بیان اینکه هفته پژوهش در سال گذشته منوط به برگزاری نمایشگاه فناوری بود و همه چیز ذیل این نمایشگاه تعریف می‌شد، گفت: امسال هدف این است که بیش از یک نمایشگاه وجود داشته باشد. نقش پژوهش و فناوری در حوزه‌های مختلف نشان داده شود و علاوه بر پژوهشگران، از ظرفیت‌ سایر افراد و عناصر موثر در توسعه پژوهش نیز استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: روز اول هفته پژوهش با عنوان پژوهش، فناوری، مدرسه و دانشگاه‌ها درنظر گرفته شده است که هدف از نامگذاری این روز، آشنایی دانش‌آموزان و با فضاهای آموزشی و پژوهشگاه‌ها است.
وی با اشاره به اینکه روز دوم تجلیل از پژوهشگران و فناوران و عصر همان روز پژوهش و فناوری و رسانه نامگذاری شده است، گفت: در این روز سعی می‌شود تا از کسانی که در حوزه پژوهشی اقدامات مناسبی انجام داده‌اند به نحو شایسته‌ای تقدیر شود و در برنامه عصر نیز قصد داریم تا از حضور رسانه‌ها استفاده کنیم چراکه معتقدیم رسانه‌ها می‌توانند نقش بسیار موثری در مدل‌سازی، شناسایی بهتر پژوهشگران و ایجاد یک محیط مناسب جهت توسعه پژوهش و فناوری در کشور داشته باشند.
برومند در خصوص برنامه‌های روز سوم هفته پژوهش اظهار کرد : این روز نیز که با عنوان پژوهش، فناوری و چالش‌های ملی نامگذاری شده است، سعی می‌شود تا دستگاه‌های اجرایی بتوانند با توجه به چالش‌هایی که دارند، برنامه‌هایی را به منظور بررسی و حل آن‌ها در درون مجموعه خود برگزار کنند.
معاون پژوهش و فناوری وزیرعلوم با بیان اینکه محوریت روز چهارم پژوهش، فناوری، علوم انسانی و هنر و عصر همان روز پژوهش، فناوری و مسئولیت‌های اجتماعی است، ادامه داد: در این روز بیشتر نگاه ما به حوزه علوم انسانی است که بر همین اساس برنامه‌ای در دانشگاه علامه طباطبایی با موضوع بررسی نقش پژوهش‌های علوم انسانی و توسعه آن کشور برگزار می شود.
وی افزود: علاوه بر آن، در تلاش هستیم تا در اصفهان نیز برنامه‌ای در خصوص ارتباط هنر و پژوهش‌های مرتبط با آن برگزار شود.
برومند همچنین در باره روز پنجم هفته پژوهش گفت : این روز پژوهش، فناوری و تعاملات بین‌المللی نام گرفته است که عتف و معاونت بین‌المللی وزارت علوم مسئولیت اجرای برنامه‌های آن را بر عهده دارند.
برومند با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی در روز پنجم می‌توانند تعاملات بین‌المللی خود را مورد بررسی قرار دهند، گفت: هدف از برگزاری برنامه در حوزه تعاملات بین‌المللی که با حضور رایزن‌های سفارتخانه‌ها برگزار می‌شود، این است که اعلام کنیم از دنیا جدا نیستیم و همواره ارتباطات مختلفی از سوی دستگاه‌های اجرایی کشور صورت می‌گیرد.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در خصوص برنامه تعیین شده نوبت عصر روز پنجم هفته پژوهش، افزود: این برنامه به پژوهش، فناوری و مسئولیت‌های اجتماعی اختصاص داده شده است که به همین منظور جلساتی را با انجمن‌های علمی با هدف مشارکت این انجمن‌ها در برخی از فعالیت‌های مرتبط و بیان تجربیاتشان در طول فعالیت‌های دانشگاهی داریم.
برومند در ادامه از همزمانی نمایشگاه عرصه فناوری وزارت علوم با نمایشگاه تجهیزات مواد آزمایشگاهی معاونت علمی ریاست جمهوری خبر داد و گفت: این نمایشگاه‌ها از روز سوم لغایت ششم دی‌ماه سال جاری در یک مکان برگزار می شود. هدف از برگزاری آنها بصورت همزمان نیز اعلام هماهنگی کامل وزارت علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری است.
وی در باره تغییرات امسال نمایشگاه فناوری گفت: امسال یک بخشی از سالن‌ها به تجهیزات و مواد اختصاص پیدا می‌کند لذا محصولات تولید شده شرکت‌ها در پارک‌های علم و فناوری ارائه می‌شود. همچنین در یکی از سالن‌ها نیز تقاضای فناوری را دارا هستیم.
معاون پژوهشی وزیر علوم افزود: در حال حاضر رایزنی‌ها و هماهنگی‌های مختلفی با دستگاه‌های اجرایی کشور انجام شده است که مجموع این اقدامات در شرایط فعلی کشور می‌تواند چالش‌ها را به فرصت تبدیل کند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۵۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز و در حاشیه رویداد روز جهانی مالکیت فکری، توافق‌نامه‌ای میان معاونت فناوری وزارت علوم و مرکز توسعه فناوریهای راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با موضوع گسترش همکاری و مشارکت طرفین با هدف ترویج، فرهنگسازی، برنامه ریزی و مدیریت توسعه فناوری و کمک به بهره برداری از دارایی های فکری ایجاد شده در وزارت علوم به امضا رسید.

این توافق نامه با توجه به اهمیت نشانه‌های جغرافیایی و طرح‌های صنعتی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و با عنایت به ظرفیت‌های موجود در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نمایندگی دکتر سجاد محمد علی‌نژاد معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به نمایندگی دکتر شقایق حق جوی جوانمرد، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری منعقد شد.

تهیه اسناد سیاستی و فرایندهای اجرایی مدیریت دارایی های فکری در وزارت علوم و مجموعه های تابعه، توسعه و ترویج و ظرفیت‌سازی سرمایه‌های انسانی مدیریت زنجیره ارزش توسعه و مدیریت فناوری با تأکید بر مدیریت دارایی‌های فکری از مسیر آموزش و تامین محتوای مکتوب و چندرسانه‌ای،تدوین استراتژی مالکیت فکری برای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک ها، تسهیل در خصوص بسترسازی برای بهره برداری از دارایی های فکری، راه اندازی نشریه تخصصی مالکیت فکری، پیگیری راه اندازی مقاطع تحصیلات تکمیلی مالکیت فکری در حیطه های تخصصی مدیریت، اقتصاد و فناوری های نوین مالکیت فکری از زمینه های همکاری این دو نهاد به شمار می رود.

در این توافقنامه وزارت علوم متعهد به راه اندازی واحد مالکیت فکری در دانشگاه، پژوهشگاه ها و پارک ها و پیاده سازی و راهبری سامانه نان در حوزه مالکیت فکری و ایجاد ارتباطات بین سامانه با هماهنگی مرکز توسعه فناوری های راهبردی شده است. همچنین همکاری فنی در سیاستگذاری و تدوین استراتژی مالکیت فکری برای دانشگاه ها و پژوهشگاه، همکاری در جهت طراحی و پیاده سازی فرایند ساز و کار ارزش گذاری دارایی های فکری از تعهدات معاونت علمی به شمار می رود.

کد خبر 6090889 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود