Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- دبيرکل حزب‌الله لبنان در باره عادي سازي روابط با اسراييل گفت: هر آنچه که پيشتر در خفا صورت مي گرفت، اينک به صورت علني انجام مي شود و مساله عادي سازي روابط با اسراييل نقاب را از چهره منافقان برانداخت.
به گزارش خبرگزاري آريا، "سيد حسن نصرالله" دبيرکل حزب‌الله امروز به مناسبت "روز شهيد" در ضاحيه جنوبي بيروت به سخنراني پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبيرکل حزب‌الله در ابتداي سخنان خود  اظهارداشت: مسير مقاومت مسيري قدرتمند و قاطع است که دستاوردها و پيروزي هايي را به ثمر رساند؛ اين آزادسازي ها ثمره خون شهيدان است. امنيت موجود در کشور ما نيز به برکت خون شهيدان است. هر آنچه که داريم، حاصل خون پاک شهيدان است.  برخي خانوادها در مقاومت چندين شهيد تقديم کردند.
وي بيان داشت: به برکت خون شهدا و قدرت‌هاي موشکي مقاومت از کشور حمايت مي‌کنيم، به همين دليل مي‌بينيم که دشمن اسرائيلي اخيرا بر روي موضوع موشکي مقاومت تمرکز کرده است. نقطه قوت مقاومت همان قدرت موشکي است زيرا ارتش لبنان اجازه برخورداري از موشک‌هاي پيشرفته را ندارد.
سيد حسن نصرالله يادآور شد: بنيامين نتانياهو در زماني که خود سعي مي‌کند قدرت موشکي‌اش را افزايش دهد مي‌خواهد اين قدرت مقاومت را بگيرد و ما به مقاومت و معادله ارتش، ملت، مقاومت و نيز موشکهاي مقاومت پايبنديم و اين تهديدها سودي ندارد.
دبيرکل حزب الله لبنان تاکيد کرد: هرگونه تجاوزگري و حمله به لبنان را قطعا پاسخ خواهيم داد و اجازه نمي دهيم که دشمن مانند گذشته کشور ما را جولانگاه خود قرار دهد.
سيد حسن نصرالله با بيان اينکه نتانياهو با استفاده از اعمال قدرت رژيم صهيونيستي را بر برخي دولت هاي ضعيف عربي تحميل کرد بيان داشت: ما هرگونه عادي‌سازي روابط با اسرائيل و از سوي هر کسي را محکوم مي‌کنيم و از تمام شرافتمندان جهان مي‌خواهيم اين را محکوم کنند زيرا اين به معناي به رسميت شناختن دشمن و ظلم به حقوق ملت فلسطين است.  وظيفه انساني هر شخصي است که عادي‌سازي روابط با دشمن اسرائيلي را محکوم کند.
وي تاکيد کرد: در مساله  عادي سازي روابط با اسراييل هر آنچه که پيشتر در خفا صورت مي گرفت، اينک به صورت علني انجام مي شود و مساله عادي سازي روابط با اسراييل نقاب را از چهره منافقان برانداخت.
سيد حسن نصرالله با اشاره به اينکه اميد ما به ملتها و برخي کشورهاي حامي مقاومت است، خاطرنشان کرد: مبازره با عادي سازي روابط بايد از نو توسط نخبگان و علما ودانشمندان و رسانه ها و شبکه هاي اجتماعي صورت گيرد.
دبير کل حزب الله لبنان به راهپيمايي‌هاي بازگشت هم پرداخت و گفت: اهالي غزه با راهپيمايي‌ها و فداکاري هاي خود ، تسليم شدن در برابر دشمن را رد کردند و وضعيت در کرانه باختري هم همين گونه است. نااميدي و شکست رژيم صهيونيستي در صدها عمليات فلسطيني نشان دهنده روحيه مقاومت فلسطيني هاست.
وي در اشاره به تحريم انتخابات اسرائيلي در جولان اشغالي گفت : در کنار مردم اين منطقه ايستاده‌ايم؛ دشمن صهيونيستي خود به شکست اين انتخابات اذعان کرد از همين رو مردم بلندي هاي اشغالي جولان در سوريه را که از چندين دهه تاکنون با تمام تدابير رژيم اشغالگر مخالفت کردند، مي ستاييم.
نصرالله ادامه داد: ما برنامه‌هاي زيادي براي مقابله با عادي‌سازي روابط داريم همانگونه که در تونس و لبنان شاهد آن بوديم از همين رو مي توانيم به اقدامات ورزشکاران ايراني اشاره کنيم که زماني که به مسابقات جهاني ميرسند و حريف آنها اسرائيلي است، از اين مسابقات انصراف مي‌دهند.
دبيرکل حزب‌الله لبنان تصريح کرد مردم بحرين عليه عادي‌سازي روابط با رژيم صهيونيستي و سفر نتانياهو دست به تظاهرات گسترده زدند و قابل تقدير است.
وي در ادامه به حکم ابد شيخ علي سلمان دبيرکل الوفاق هم پرداخت و گفت تبديل حکم بي‌گناهي شيخ سلمان به حبس ابد نشان مي‌دهد نظام قضايي بحرين، نظامي سرکوبگر است.
سيد حسن نصرالله با اشاره به تحريم‌هاي آمريکا عليه ايران اعلام کرديکي از اهداف تحريم ها عليه ايران، تغيير مواضع و سياستهايش در منطقه است همانطور که ترامپ خود به آن تصريح کرده است اما ايران حمايتش از مقاومت را قطع نکرد.
دبيرکل حزب‌الله لبنان تاکيد کرد: اگر مقاومت و ايستادگي سوريه و سران و ارتش آن و متحدانش نبود، طي چند ماه شاهد حضور نتنياهو در دمشق مي شديم.
وي درباره جنايات سعودي ها در يمن بيان داشت: وجدان جهان با ديدن تصاوير هولناک در يمن و کودکان يمن که هر روز صدها نفر از آنها جان خود را از دست مي دهد، تکان نخورده است.
سيد حسن نصرالله تصريح کرد: ما در مقابل وضعيت جديدي در يمن و دعوت براي توقف جنگ هستيم؛ ممکن است جدي باشد اما اين احتمال هم مي رود که يک نيرنگ باشد.
دبيرکل حزب‌الله لبنان از ملت يمن خواست صبر کنند زيرا زمان پيروزي بيشتر از هر زمان ديگري نزديک شده است.
محور بعدي سخنراني نصرالله تشکيل دولت لبنان بود. وي گفت: طي چند ماه درباره اين موضوع صحبت نکرديم اما امروز جو کشور به نحوي است که مي‌گويند حزب الله تشکيل دولت را به تأخير مي‌اندازد (بنابر اين بايد درباره آن صحبت کنم). با 14 وزير مي توان لبنان را اداره کرد اما زياد کردن تعداد وزار با اين هدف است که نمايندگان همه طيف‌ها در دولت حضور داشته باشند.
وي ادامه داد پيشنهاد تشکيل دولتي از 32 وزير از سوي ميشل عون رئيس‌جمهور بود اما «سعد الحريري» نخست‌وزير آن را نپذيرفت. بر پايه برخي معيارها ما حق برخورداري از 10 وزير در دولت (بر اساس نتايج انتخابات) را داشتيم اما به نظر مي‌رسد تواضع فايده‌اي ندارد. سهميه‌اي که ما با آن موافقت کرده‌ايم يعني داشتن شش وزير در دولت (به همراه جنبش امل)، نشان‌دهنده حجم پارلماني، سياسي و مردمي ما نيست.
نصرالله در تأکيد حزب‌الله مبني بر ضرورت حضور سني هاي مستقل در دولت جديد تأکيد کرد و گفت: به آنها افتخار مي‌کنيم. سني‌هاي وابسته به هشت مارس همواره در کنار مقاومت و مسأله فلسطين بوده‌اند، اين يک تهمت يا ناسزا نيست بلکه افتخار است. سني‌هاي مستقل همان کساني هستند که مانع شدند درگيري سياسي در کشور به جنگي مذهبي تبديل شود؛ مسأله‌اي که آمريکا براي تحقق آن تلاش مي‌کرد.
وي افزود: از روز اول به نخست‌وزير مکلف (سعد الحريري) و طرف‌هاي مربوطه تأکيد کرديم سني‌هاي مستقل حق حضور در دولت را دارند. عدم قبول نمايندگان حقيقي (ملت) در دولت موضوعي تحقيرآميز است که نمي‌توان آن را قبول کرد.
نصرالله در ادامه سخنان خود ارتباط دادن موضوع تشکيل دولت لبنان به تحريم‌هاي وضع شده عليه ايران را امري سخيف خواند و گفت قبل از تحريم‌هاي کنوني عليه ايران گفته ميشد حزب‌الله به دليل تحريم‌ها در تشکيل دولت عجله دارد، بعد از تحريم‌ها هم گفته شد حزب‌الله به دليل تحريم‌ها اين امر را به تأخير مي‌اندازد؛ هيچ مداخله سوري يا ايراني در تشکيل دولت وجود ندارد.
وي به اظهارات وليد جنبلاط رئيس حزب التقدمي الاشتراکي و نيز حزب القوات اللبنانيه عليه ايران و سوريه نيز پرداخت و گفت منبع اين اظهارات شما کجاست؟
نصرالله خطاب به اين دو جريان گفت تشکيل دولت را پنج ماه به تأخير انداخته‌ايد و اکنون بايد مدتي مشابه را به طيف‌هاي ديگر بدهيد.
دبيرکل حزب‌الله در پايان صحبت‌هاي خود بار ديگر تأکيد کرد تشکيل دولت بدون حضور سني‌هاي مستقل از جريان المستقبل ممکن نيست و سعد الحريري بايد اين مانع را از راه بردارد.
سعد الحريري با گنجاندن سني‌ها مستقل در دولت لبنان مخالف است و اين مسأله به گره اصلي در مسير تشکيل دولت تبديل شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قدرت موشکي مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۵۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقام موشکی مقاومت لبنان از صهیونیست ها | محل اصابت موشک های حزب الله به شهرک صهیونیست نشین + ویدئو

دریافت 1022 KB دریافت 1001 KB

به گزارش همشهری آنلاین، مقاومت لبنان ساعتی پس از تجاوز امروز رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور، شهرک صهیونیست‌نشین کریات‌ شمونا را موشک‌باران کرد.

در پی حمله امروز رژیم صهیونیستی به یک منطقه مسکونی در جنوب لبنان و به طور مشخص میس الجبل ۴ نفر از اعضای یک خانواده لبنانی به شهادت رسیدند. ساعاتی پس از این حمله رژیم اسرائیل، مقاومت لبنان شهرک صهیونیست‌نشین کریات شمونا را موشک‌باران کرد.

جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی

خبرنگار شبکه المیادین در جنوب لبنان نیز گزارش داد که مقاومت با بیش از ۳۰ موشک، منطقه اصبع الجلیل را هدف قرار داد. رسانه‌های اسرائیلی نیز از به صدا درآمدن آژیر هشدار در شهرک اشغالی کریات شمونا و اطراف آن و قطع شدن برق این شهرک خبر دادند.

شهرک کریات شمونا در شمال فلسطین اشغالی بزرگترین مجتمع مسکونی اشغالگران است که در پی حملات موشکی مستمر مقاومت لبنان در پاسخ به نسل‌کشی در غزه و تجاوز اشغالگران به حریم هوایی و زمینی لبنان به شهر ارواح تبدیل شده است و بسیاری از ساکنان از هراس موشک‌های حزب‌الله از آن گریخته‌اند.

کد خبر 849389 منبع: فارس برچسب‌ها صهیونیسم خبر ویژه رژيم صهيونيستى فلسطین لبنان - حزب الله

دیگر خبرها

  • حمله موشکی حزب‌الله به مقر فرماندهی لشکر اسرائیل در جولان
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت»
  • انتقام موشکی مقاومت لبنان از صهیونیست ها | محل اصابت موشک های حزب الله به شهرک صهیونیست نشین + ویدئو
  • حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت
  • حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت
  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی+فیلم
  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی مجدد حزب‌ الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی