Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سومین جشنواره دستاوردهای کانون های فرهنگی تربیتی سراسر کشور با حضور علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، عباسعلی باقری مدیر کل آموزش و پرورش تهران و جمعی از مسئولان پرورشی امروز در اردوگاه باهنر تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح نماد؛‌ مهم‌ترین طرح آموزش و پروش

در این مراسم کاظمی با اشاره به رونمایی از طرح نماد بیان کرد: مهم ترین طرح آموزش و پرورش، طرح نماد، رونمایی شد که از افتخارات حوزه پرورشی است و در ۲۳ هزار واحد آموزشی آن را داریم و البته مهارت‌های حرفه‌ای از مهم ترین نیازها محسوب می شود که امروز می بینیم دانش آموزان ما در عرصه‌ های مختلف با درجات عالی فارغ التحصیل می شود اما توانایی مهارت های زندگی را ندارد.

وی ادامه داد: کانون های فرهنگی و تربیتی یکی از مهم ترین ظرفیت های نظام تعلیم و تربیت است که می تواند مهارت های ارتباطی، حرفه‌ای، فعالیت گروهی و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان را مهیا کند.

لزوم ایجاد فضای امید و نشاط بین دانش آموزان

کاظمی بیان کرد: البته سیاست اولویت دار دیگر ایجاد فضای امید و نشاط بین دانش آموزان است که این مسئولیت به حوزه فرهنگی و هنری بر می گردد و بر این اساس امروز چند وظیفه سنگین بر دوش ماست اول آنکه نسبت خود را با جریان سند تحول بنیادین مشخص کنیم و اینکه چه سهم و درصدی بر دوش ماست.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جایگاه کانون های فرهنگی و هنری امروز با جریان تمام ساحتی که در روح سند تحول حاکم است باید روشن شود، گفت: کانونی موفق است که برنامه هایش را در این مسیر ها. تدوین کند و اینکه کانون ها چه سهمی از مهارت های دانش آموزان را دارند، باید در چارچوب کاری آنها مشخص باشد.

کاظمی با اشاره به ضرورت نقشه جامع و کامل برای حوزه‌های مهارتی در کانون‌های فرهنگی و تربیتی بیان کرد: کانونی که برای خودش چشم انداز داشته باشیم به موفقیت می رسد و در غیر این صورت کانون موفقی نخواهد بود، کانونی بدون رویکرد خلاقانه سهمی از سند تحول را دنبال نخواهد کرد همچنین رویکردهای فناورانه فضای نشاط و امید را به مدارس منتقل می کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز مدیران با ایجاد شبکه های تعاملی در مدارس باید رویکرد فعالی را ایجاد کند تا سهم بیشتری از جذب دانش آموزان را به خودشان اختصاص دهند؛ امروز اگر دامنه حضور دانش آموزان آنها در کانون ها کمرنگ است باید در فعالیت ها تجدید نظر کنیم و انتظار داریم خروجی این دوسالانه آسیب شناسی فعالیت های فرهنگی و تربیتی باشد.

کاظمی تصريح کرد: صدها برنامه تدوین و اجرا کردیم اما هیچ کدام به اندازه فعالیت های تربیتی نیست چرا که کانون ها می تواند مرکز تحولات فرهنگی باشد و علی رغم ظلم بر کانون ها و مظلوم واقع شدن آنها از نظر فضا و نیروی انسانی و با توجه به اینکه سال هاست کوچکترین کمک به کانون ها برای تحقق اهداف نمی شود، ب نامه هایی را پیش بردند.

کاظمی تصریح کرد: بنا داریم تا نقشه راه عملیاتی دربرابر مدیران قرار دهیم و کلی گویی نکنیم و اگر امروز از توسعه مهارت ها صحبت می کنیم انواع آن مشخص شود تا چهارچوب کار و فعالیت مشخص شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار دانش اموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۷۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور

نادر کریمی‌بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در اجرای طرح «شهید محمودوند» که در راستای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل  اجرا می شود، سال گذشته ۶۰ هزار تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگشتند.

 مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را یک عامل مهم در رشد ساحت اقتصادی و اشتغال عنوان کرد و گفت: تا وقتی که دانش‌آموزان مهارت ورود به بازار کار را کسب نکنند نمی‌توانند در این امر تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه مدارس شبانه‌روز اوقات فراغت خوبی برای دانش آموزان در خود دارد، بیان کرد: استان کردستان یک استان پیشرو در مهارت آموزی مدارس شبانه روز است و در همین راستا نمایشگاه طرح‌های خوداتکایی مدارس شبانه روز استان در محل نمایشگاه‌های دائمی از امروز برپا می‌شود.

کریمی بیرانوند از تصویب آیین‌نامه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه خبر داد و افزود: در ساختار آموزشی نیز تغییراتی داده شده و ساعات درسی مهارت آموزش داده خواهد شد.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این اقدام دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در طول سه سال تحصیلی خود ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی را در قالب درس‌های خود می‌گذرانند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری