Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-08@22:08:26 GMT

خداحافظی با توفیق خدمت بیشتر کلید خورد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۷۵۴۱

رکنا: با معرفی 14 استاندار پیشنهادی توسط وزیر کشور در جلسه پیش‌رو هیات دولت، سن استانداران کاهش می‌یابد. دولت و وزارت کشور براساس قانون منع بکارگیری بازنشستگان، جوان‌ترها را جایگزین پیرمردهای بازنشسته در استانداری‌ها می‌کنند.

به گزارش رکنا، 14 استاندار، 11 معاون استاندار،5 فرماندار، 12 نفر از مدیران ستاد وزارت کشور و 12 نفر از ستاد 31 استانداری کشور، بازنشسته هستند که باید سمت خود را ترک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبر را پیش از این سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور داده بود.

وزارت کشور از جمله نخستین وزارتخانه‌هایی بود که قانون Law منع بکارگیری بازنشستگان را اجرا کرد. مهدی جمالی نژاد با حکم وزیر کشور در روز هفتم مهر، جایگزین هوشنگ خندان دل در معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور شد. جمالی نژاد متولد 1348 و فارغ التحصیل دکترای برنامه ریزی شهری از دانشگاه اصفهان است و شهرداری یزد، شهرداری اصفهان و معاون عمرانی استاندار اصفهان را در کارنامه خود دارد.

قانون منع بکارگیری بازنشتگان در تاریخ 24 شهریور ابلاغ شد و دستگاه‌ها از آن تاریخ شصت روز فرصت داشتند تا این قانون را اجرایی کنند. رحمانی‌فضلی در دو ماه گذشته همواره تاکید کرده بود که تا پایان مهلت قانونی، استانداران بازنشسته سمت خود را ترک می کنند. وی دیروز(شنبه) در حاشیه جلسه استاندارن در وزارت کشور اعلام کرد که « ١٤ تن از استانداران مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان را در جمع مان داشتیم که امروز به نوعی جلسه خداحافظی با آنان بود که برای آنها آرزوی توفیق و خدمت بیشتر به نظام جمهوری اسلامی را داریم. برای جایگزینی ١٤ استاندار بازنشسته، گزینه‌هایی را آماده داریم و تا روز یکشنبه(20 آبان) آنها را به دولت می بریم، ولی اگر روند بررسی استانداران پیشنهادی در دولت ادامه پیدا کند، برای استان‌ها سرپرست منصوب خواهیم کرد.»

براین اساس استانداران پیشنهادی برای استان‌های سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، اصفهان، زنجان، قم، البرز، آذربایجان شرقی، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، همدان و یزد روز یکشنبه در جلسه هیات دولت بررسی می‌شوند تا با رای دولت، جایگزین استانداران بازنشسته شوند.

درباره استانداران پیشنهادی هنوز اسمی به صورت رسمی اعلام نشده است البته که روال وزارت کشور در این پنج سال این بوده است که اسامی استانداران را تا زمانی که رسما از سوی دولت انتخاب نشده ‌اند، منتشر نمی کند.

از سویی هنوز نامی از 11 مدیر دیگر ستاد وزارت کشور که باید سمت خود را ترک کنند، اعلام نشده است اما طبق اطلاعات بدست آمده اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزارت کشور یکی از مهمترین مدیران وزارت کشور است که مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان می‌شود. انتخاب معاون سیاسی از اختیارات وزیر کشور است و با توجه به نزدیک شدن پایان مهلت شصت روزه، رحمانی فضلی هرچه زودتر باید معاون سیاسی خود و البته سایر مدیران ستادی را انتخاب کند.

البته عمر متوسط کاری معاونان سیاسی وزارت کشور 15 ماه بوده است. رحمانی فضلی از سال 92، تجربه کار با 4 معاون سیاسی یعنی سید کاظم میرولد، محمدحسین مقیمی، علی اصغر احمدی و اسماعیل جبارزاده را دارد. اگر عمر کاری معاون سیاسی جدید وزارت کشور به پایان سال 98برسد، وی مسئولیت برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را بر عهده خواهد داشت.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

آخرین صدایی که از خاشقجی قبل از مرگ ضبط شده : دارم خفه می‌شم ! ماجرای دزدی های زن پراید سوار و اعترافات "سگ" معروف در پلیس مشهد + عکس اعدام شرور معروف در کرمان / قضات دیوان عالی کشور تایید کردند بداخلاق ها این میوه شادی آور را بخورند! پسر 20 ساله خود را مقابل وزارت کار آتش زد قتل فجیع فوتبالیست برزیلی در مهمانی رابطه کثیف مثلثی یک زن و شوهر +عکس و فیلم قتل یک جوان به خاطر کری خوانی آبی و قرمز / دیشب پس از نایب قهرمانی پرسپولیس رخ داد دستمزد مهناز افشار برای «الیور توئیست» چقدر بود؟ اعدام شرور معروف در کرمان / قضات دیوان عالی کشور تایید کردند مرد غیرتی دوست نامردش را در کرج کشت / سیروس وقتی در خانه نبودم به سراغ زنم می رفت ! جمیله در راه پله های دادگاه مورد بی حیایی قرار گرفت/ مرد زندانی با دستبند به او نزدیک شد!+عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا قیمت باورنکردنی حراج توالت و دندان یک خواننده+عکس این مرد رفیق پامنقلی خود را در تهران کشت + عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها ارز و سکه قانون Law سیاسی دولت قانون وزارت کشور وزیر کشور خدمت عکس فیلم ایران روزنامه جوان زن خودرو عربستان سرقت دختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۷۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین گردهمایی رابطین خبری مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی در سراسر کشور به ریاست صفدر نیازی شهرکی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در سالن جلسات این معاونت برگزار شد.

وی با بیان اینکه تغییر اقلیم یک مساله مهم در کشور است، گفت: تغییر اقلیم یک چالش بزرگ در بخش کشاورزی محسوب می‌شود که نمونه آن بارش‌های نامناسب در برخی از استان‌ها و آسیب محصولات کشاورزی است.

نیازی ادامه داد: یکی دیگر از چالش‌های ما تغییر کاربری شوری و کیفیت نامناسب خاک‌های کشور است؛ همچنین سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌های آب و خاک از دغدغه‌های این معاونت است.

وی بر انتقال بیش از پیش یافته‌های علمی به مزرعه تاکید کرد و گفت: اختلاف میزان تولید کشاورزان پیشرو تا متوسط عملکرد کشور همچنان بسیار بالا است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با هوشمندسازی آبیاری عنوان کرد: سامانه‌های آبیاری هوشمند باید جایگزین سامانه‌های فعلی شود و باید مطابق با دنیا و به روز پیش برویم.

وی افزود: خدمات فنی و مهندسی و الکترومکانیک‌ها را به ۱۹ کشور صادر می‌کنیم که شامل عراق، ارمنستان و ازبکستان می‌شود.

نیازی با بیان این که ۱۶۸ ایستگاه پمپاژ نیمه‌کاره داریم که برای تکمیل آن به ۳,۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اظهار امیدواری کرد؛ این پروژه‌ها را با مشارکت مردمی به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر ۸ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با اذن مقام معظم رهبری به پروژه شبکه‌های آبیاری غرب و شمال غرب اختصاص داده شده و امسال هم به فرمان ایشان یک میلیارد دلار اختصاص خواهد یافت.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که خاک برای کشور بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: قانون خاک با آئین‌نامه ۳۱ ماده‌ای تدوین شده است، همچنین دفتر خاک باید در تمام استان‌ها تشکیل شود؛ پروژه‌های آب و خاک باید مکان‌محور شده و به سیستم GIS مجهز شود.

نیازی تاکید کرد: ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است لذا باید در تولید محتوا قوی‌تر و پاسخ‌گوتر باشیم.

کد خبر 6098322

دیگر خبرها

  • حسن خجسته : به واسطه های چند رجال سیاسی گفتم با هیچ کسی ملاقات نمی کنم /می خواهم در مجلس مستقل باشم
  • برادر همسر رهبر انقلاب: به واسطه های چند رجال سیاسی گفتم با هیچ کسی ملاقات نمی کنم /می خواهم در مجلس مستقل باشم
  • دولت ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل سیستان و بلوچستان اختصاص داد
  • وزیر کشور: ادعای حمایت دولت از یک لیست سیاسی در انتخابات بداخلاقی است
  • برگزاری یادواره کارگران جان باخته حین خدمت برای نخستین بار در استان اصفهان
  • برگزاری یادواره کارگران جان باخته حین خدمت برای اولین بار در استان اصفهان
  • معاون سیاسی استاندار البرز مطرح کرد؛تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • آقای رئیسی! به‌قول حسین‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست /۳۴ ماه از عمر دولت تان گذشته و شما هنوز دارید می گویید: باید فلان شود و نباید بهمان شود!