Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@06:32:24 GMT

آخرین خبرها از دومین عرضه نفت در بورس

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۸۱۴۱

آخرین خبرها از دومین عرضه نفت در بورس

در حالی که برای دومین بار قرار است نفت خام سبک در بورس عرضه شود، کمتر از ۱۵ دقیقه دیگر فرصت باقی است تا متقاضیان، به حساب سمات ۱۰ درصد از مبلغ تقاضای خرید نفت را واریز کنند.

به گزارش ایسنا، امروز قرار است برای دومین بار نفت خام سبک ایران در بورس انرژی عرضه شود. آنگونه که در اطلاعیه عرضه آمده، قرار است ۷۲۰ هزار بشکه نفت خام سبک برای عرضه روی تابلو معاملات برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سابقا بعد از اولین عرضه، مدیرعامل بورس انرژی اعلام کرده بود که "اگر تا زمان بارگیری محموله، قیمت نفت خام افزایش یا کاهش یابد، قیمت متناسب با آن تعدیل خواهد شد؛ یعنی از روشی استفاده شده که ریسک خریدار و فروشنده در دوره بینِ ‌معامله و تحویل، پوشش داده شود".

آنطور که تا این لحظه مشخص شده، طبق اطلاعیه عرضه قیمت پایه نفت خام سبک ایران برای عرضه در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ۷۱.۵۹ دلار تعیین شده است که این موضوع می‌تواند خریداران بیشتری را به سمت خرید نفت از بورس تشویق کند.

تا لحظه انتشار این گزارش، شخصی به حساب سپرده‌گذاری مرکزی پولی واریز نکرده است. در هر حال امروز نیز تا ساعت ۱۲ فرصت وجود دارد که خریداران نسبت به واریز وجوه اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، ششم آبان سال جاری برای فعالان بازار سرمایه روز خاصی بود. ساعت ۱۴ این روز یک میلیون بشکه نفت خام سبک برای اولین بار در بورس انرژی عرضه شد. برای ثبت سفارش خرید نفت متقاصیان باید ۱۰ درصد از مبالغ نفتی که تقاضا کرده‌اند را تا ساعت ۱۲ به حساب شرکت که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام می کند واریز می کردند اما در نهایت این زمان تا ساعت ۲ بعد از ظهر تمدید شد.

در آن روز  معاون عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی – در گفت و گو با ایسنا، درباره عرضه نفت خام در بورس، گفت: تا ساعت ۱۴ که مهلت واریز ۱۰ درصد از مبلغ تمدید شده بود، چهار نفر اعلام آمادگی خود را برای خرید نفت خام از بورس انرژی اعلام کردند اما سه نفر مبلغ مورد نظر را واریز کرده‌اند؛ لذا سه خریدار وارد رقابت در بورس انرژی برای خرید نفت خام شده‌اند.

در نهایت پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره یک میلیون بشکه نفت خام سبک در بورس انرژی عرضه شد و پس از آمادگی سه خریدار، ۲۸۰ هزار بشکه نفت خام سبک معامله شد که قیمت هر بشکه ۷۴ دلار و ۸۵ سنت کشف شد این در حالی است که قیمت پایه ای که هر بشکه نفت خام سبک برای بورس انرژی در نظر گرفته شده بود کمی بیشتر از  ۷۹ دلار بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بورس انرژي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۸۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین خبرها درباره توافق احتمالی تیم ملی ایران با افشین قطبی

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، در هفته‌های اخیر و بعد از اعلام رسمی‌ امیر قلعه‌نویی در یک برنامه تلویزیونی در مورد تمایل تیم ملی ایران به همکاری با افشین قطبی شایعات زیادی در مورد احتمال حضور این سرمربی با تجربه در فوتبال ایران بازگشت او مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: تصمیم قطعی؛ قلم قرمز قلعه‌نویی روی نام ۲ بازیکن نامدار

افشین قطبی که سابقه درخشانی در اولین فصل حضور خود در پرسپولیس داشته و با این تیم به عنوان قهرمان رسید، در ادامه در تیم ملی ایران و البته باشگاه فولاد نیز مشغول کار گردید و البته در کشورهای مختلفی در قاره آسیا از جمله ژاپن و چین نیز کار کرد.

اما حالا افشین قطبی فرسنگ‌ها دورتر از ایران و در لیگ برتر کانادا مشغول به کار بوده و هدایت تیم اف سی ونکوور را بر عهده دارد. اما علاقه قلبی افشین قطبی به حضور در فوتبال ایران باعث شده شایعات در مورد احتمال بازگشت او به فوتبال ایران قوت بگیرد.

در همین خصوص ساعتی قبل تماسی با مهدی حاج باقر مدیر برنامه افشین قطبی داشتیم تا از آخرین وضعیت مذاکرات او با تیم ملی ایران و در شایعات بازگشت او آگاه شویم. مدیر برنامه افشین قطبی در این خصوص مدعی شد مذاکرات بین طرفین در این خصوص ادامه دارد و به زودی احتمالاً خبر نهایی در مورد آینده افشین قطبی و تیم ملی ایران منتشر خواهد شد.

تیم افشین قطبی اخیراً در لیگ کانادا شروع قابل قبولی داشته و با توجه به تعدد استفاده از بازیکنان جوان در بدنه ترکیب اصلی، به نظر می‌رسد هفته به هفته شرایط برای اف سی ونکوور و سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران بهتر خواهد شد.

منبع: خبر ورزشی

انتهای پیام/

کد خبر: 1229191 برچسب‌ها فوتبال ایران

دیگر خبرها

  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • فروش برق با نرخ‌های جذاب در بورس انرژی
  • کف قیمت نفت در ۸۰ دلار محکم شد
  • آخرین خبرها درباره توافق احتمالی تیم ملی ایران با افشین قطبی
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • این نماد در صف عرضه اولیه قرار گرفت
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟