Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلاک‌های معارض در پروژه تقاطع غیرهم‌سطح سنجان اراک تملک می‌شود. ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ استانها مرکزی نظرات

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، پروژه غیرهم‌سطح سنجان اراک به عنوان یکی از پروژه‌های مهم مدیریت شهری مدت‌ها است که آغاز شده اما سرعتی در روند تکمیل پروژه دیده نمی‌شود و همین موضوع مشکلات عدیده‌ای را برای مردم این منطقه و حتی رانندگانی که از این مسیر تردد می‌کنند به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین رو نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی درراستای تاکید بر سرعت‌بخشی به روند تکمیل این پروژه صبح امروز بازدیدی را به همراه مدیرکل راه و شهرسازی به‌عنوان کارفرمای اصلی این پروژه و اعضای شورای شهر و مسئولانی از دیگر دستگاه‌های اجرایی داشتند که موانع و مشکلات این پروژه در جریان این بازدید مطرح شد و نظرات و پیشنهاداتی ارائه و تصمیماتی در رابطه با سرعت‌بخشی به روند اجرای پروژه اتخاذ شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در این بازدید با اشاره به اقدامات انجام‌شده در رابطه با این پروژه گفت: بحث تملک پلاک‌های معارض باقیمانده در مسیر اجرای این پروژه را دنبال می‌کنیم، در این مدت به صورت هم‌پوشانی بحث تکمیل واریانت کنارگذر سنجان را هم دنبال می‌کنیم.

احمد مرزبان افزود: در زمینه عملیات اجرایی کنارگذر در سطح بیس قرار داریم، بیس آن دپو شده و بخشی فیبر نوری است که اگر جا به جا شود ادامه کار دنبال می‌شود، که با توجه به قول معاون عمرانی استاندار به سرعت قرار شده که انجام شود.

تعیین درصد موانع مربوط به شهرداری در پروژه و بحث تملک‌ها

عضو شورای شهر اراک هم در این بازدید با اشاره به این پروژه گفت: موضوعی که در رابطه با این پروژه وجود دارد این که این پروژه مدتی است که عملا تعطیل شده است و ما به عنوان شورای شهر باید بدانیم که چند درصد از موانع این پروژه به شهرداری و بحث تملک‌ها مربوط می‌شود.

پیمان رشیدی تصریح کرد: این پروژه چندین سال است که تعطیل شده، درحالی که این مسیر شاهراه است و هر روز مردم درحال تردد هستند، پتروشیمی و پالایشگاه و نیروگاه شازند را هم که درنظر بگیریم حجم تردد این مسیر مشخص می‌شود و این درحالی است که از زمان بازدید وزیر راه تاکنون هیچ اقدامی نشده است و دائم این مسئله درحال پاس‌کاری است، در صورتی که هنوز اولویتی برای ان تعریف نشده است.

وی ادامه داد: با صحبت جسته و گریخته به نتیجه نمی‌رسیم، مجموعه استانداری و نمایندگان مجلس باید خیلی زودتر به این مسئله ورود می‌کردند و این پروژه باید خیلی پیش از این تکمیل می‌شد زیرا به معضلی اساسی برای مردم تبدیل شده است.

تملک پلاک‌ها به لحاظ بودجه در توان شهرداری نیست

" ایرج رضایی" دیگر عضو شورای شهر اراک هم در این بازدید گفت: تفاهم‌نامه‌ای در رابطه با این پروژه شهرداری با راه و شهرسازی در دوره قبل داشته که با شرایط زیرگذر تفاهم‌نامه داشتند.

وی خاطرنشان کرد: باید بگویم برای پل تفاهم‌نامه تملیکی نداشته است و تملک پلاک‌ها به لحاظ بودجه در توان شهرداری نیست.

کار اجرایی درباره تاسیسات در سمیر پروژه با جدیت دنبال می‌شود

مدیر آب و فاضلاب اراک هم در این بازدید با اشاره به موارد مربوط به این اداره در رابطه با این پروژه گفت: در خط آب پانصدی که چاه‌های سمنگان را به داخل شهر می‌آورد در مسیر این پروژه با 4 پایه و طول 400 متر برخورد داریم، اما طبق روندی که وجود دارد در رابطه با این موارد و پروژه‌هایی که با شهرداری تعریف می‌کنیم صحبت کرده و مسیر مشخص می‌شود اما مراجعه‌ای به اداره آب و فاضلاب نبوده است.

سعید سرآبادانی قاعده این است که مراجعه شود، یکی از معضلات این منطقه این است که جایگزین برای تاسیسات مربوط به ما پیدا نمی‌شود و امکان جا به جایی ترانشه وجود ندارد، اما به هرحال به عنوان شهروند این شهر و دستگاهی که باید تعامل داشته باشیم انتظار داریم که در رابطه با این موضوعات صحبت شود، تامین اعتبارات از سوی راه وشهرسازی انجام شود و مهم‌تر این که مسیر جایگزین برای تاسیسات مربوط به ما مشخص شود.

پیگیر تسریع در روند اجرای پروژه هستیم

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در این بازدید با اشاره بر ضرورت سرعت‌بخشی به این پروژه گفت: بخش آزادسازی کار باید هر چه زودتر انجام شود، مرحله قبل در بازدیدی که با وزیر راه از این پروژه داشتیم قول داده شد که یک سری از تعهدات مالی را سازمان پایانه‌ها انجام دهد و 10 میلیارد تومان وزیر راه قول داد و شهرداری هم متعهد شد که آزادسازی مسیر را انجام دهد اما از آن تاریخ تاکنون این پروژه عملا تعطیل شده است.

علی‌اکبر کریمی بیان کرد: این که این پروژه را به دور تسلسل بیندازیم و مدام پاس‌کاری کنیم درست نیست، بحث اساسی در مورد این پروژه، موضوع منابع آن است که حداقل 70 تا 80 درصد این مبلغ 10 میلیارد تومان باید صرف عرشه می‌شد.

وی ادامه داد: از مبلغ 10 میلیارد تومان از زمان بازدید وزیر راه از این پروژه تاکنون اعتباری به این پروژه تزریق نشده است، قول دادن‌های این مدلی تاثیری ندارد و این پروژه سبب نارضایتی مردم این منطقه شده و در واقع این پروژه به نام پروژه تاریخی شناخته شده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منطق کار این است که یک سی پی ام و زمان‌بندی مشخص برای کارهای باقیمانده مشخص شود و به عنوان نمایندگان اراک پیگیری‌های لازم را در رابطه با تامین اعتبار و غیره انجام می‌دهیم. تا ان‌شاءالله اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد.

به‌گزارش تسنیم، براساس طرح مشکلات و مسائل در جریان این بازدید، پروژه‌ای که باید ظرف یک تا دو سال الان تکمیل شده بود امروز بعد از گذشت 4 سال هنوز به 20 درصد پیشرفت فیزیکی نرسیده است و 100 درصد ضرر داشته و هنوز هم از سال 93 تاکنون درگیر عدم هماهنگی‌ دستگاه‌های مربوطه است.

انتهای پیام/ن

R41371/P1361/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۹۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه

به گزارش جام جم آنلاین تهران،  چندپروژه‌ بهداشتی از قبیل تجهیز و تکمیل پایگاه بهداشتی آل یاسین، مجموع تصویر برداری بیمارستان امام خمینی (ره)، مرکز سراج با حضور علیرضا زالی ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، فرماندار فیروزکوه، امام جمعه شهرستان ، معاونین فرمانداری فیروزکوه افتتاح شد.

در این مراسم رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در خصوص افتتاح پایگاه بهداشتی آل یاسین در جمع خبرنگاران عنوان کرد: با توجه به تغییر در ساختار جمعیتی، این پایگاه نیاز به بهسازی و نوسازی داشت که خوشبختانه با کمک مسئولان محترم این شهرستان ظرفیت‌های این پایگاه ارتقا یافت.

وی در رابطه با مجموعه سیتی اسکن این بیمارستان اظهار داشت: مجموع سیتی اسکن بیمارستان امام خمینی در سال گذشته افتتاح شده بود ولی هم اکنون خدمات تصویربرداری به صورت یک بسته خدمتی کامل از نظر ابعاد و استانداردهای تصویربرداری افتتاح شد.

زالی اعتبار تخصیص یافته به این مرکز تصویری را بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان بیان نمود و گفت: با توجه به اینکه این شهرستان  در مسیر سه استان می‌باشد و در تصادفات جاده ای ، این دستگاه نوین رادیولوژی که با روش دیجیتال که اشعه کمترو دقت بالاتری  دارد بسیار مورد نیاز بوده،  افتتاح شده است.

این مقام مسئول در رابطه با مرکز سراج نیز بیان داشت: این مرکز جهت کاهش آسیب‌های روانی و اجتماعی  به صورت ساختارهای یکپارچه هستند ، سازمان‌های چند وجهی محسوب شده و امیدواریم با کمک مسئولین شهرستانی علی الخصوص فرماندار محترم  درمان کامل، غربالگری و پیشگیری در این مرکز صورت پذیرد.

وی در پایان در رابطه با جذب پزشکان متخصص در مراکز درمانی شهرستان ابراز امیدواری کرد و اذعان داشت: با ایجاد جذابیت‌های بیشتر برای شهرستان به کمک مسئولین شهرستانی و همچنین در نظر گرفتن سهمیه جداگانه‌ای برای این شهر انشالله در آینده نزدیک شاهد حضور  هر چه بیشتر پزشکان متخصص جهت ارائه خدمات به مردم عزیز این شهرستان خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: هنوز در خصوص دیدار بایدن و اردوغان برنامه‌ریزی نشده است
  • مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) تکمیل می‌شود
  • افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه
  • پل مدرس ترافیک شهر همدان را حل می کند؟
  • ️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه
  • آخرین وضعیت ساخت بزرگراه شوشتری در تهران | ۲۶ معارض تجاری و مسکونی در مسیر این بزرگراه خریداری شد
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • بهره برداری از ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید ۱۴۰۴
  • رفع معارضین مسکونی از مسیر پروژه آزادراه شهید شوشتری
  • لزوم تعمیر پل‌های عابر پیاده مکانیزه معیوب