Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@00:50:49 GMT

درمان فوری زخم معده با 6 خوراکی

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۷۰۵۷۶

درمان فوری زخم معده با 6 خوراکی

رکنا: اگر زخم معده دارید، این 6 ماده غذایی را هر روز بخورید و در سبد غذایی تان قرار دهید.

 زخم معده عارضه ای است که در غشای مخاطی در اثر تولید بیش از حد اسید ایجاد می شود. شایع ترین علت ایجاد زخم معده رشد باکتری های هلیکوباکتر پیلوری است. البته این عارضه می تواند ناشی از مصرف بیش از حد برخی داروها نیز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زخم معده خود را با درد و سوزش در ناحیه شکم، احساس سنگینی و ریفلاکس، استفراغ و حتی خونریزی معده نشان می دهد. در این میان انواع مختلفی از غذاها وجود دارد که می تواند به تنظیمpHمعده کمک کند و با کاهش اسید معده، علائم این عارضه را کاهش دهد:

هویج: هویج یکی از سبزیجات توصیه شده برای مبتلایان به زخم معده است. این سبزی دارای خواص قلیایی و شفابخش بوده و حتی درمان کننده زخم های روده نیز هست. وجود فیبر در این سبزی منجر به پیشگیری از یبوست و بواسیر می شود.

سیب: با توجه به غلظت بالای مواد مغذی ضروری، سیب یکی از محبوب ترین میوه ها با خاصیت دارویی است. این میوه حاوی اسیدهای آلی بوده که به عنوان تنظیم کننده سیستم گوارش عمل می کنند. مصرف سیب برای تسکین زخم معده، گاستریت، یبوست و اسهال توصیه می شود.

آلوئه ورا: کریستال های گیاه آلوئه ورا خاصیت ضد میکروبی دارند. اگر شما دچار زخم معده هستید، می توانید با مصرف این گیاه تولید بیش از حد اسید و تحریک مخاط معده را کنترل کنید. مصرف آلوئه ورا باعث مهار رشد بیش از حد باکتری های هلیکوباکتر پیلوری می شود و بافت آسیب دیده ناشی از اسید بیش از حد را بازسازی می کند.

موز: این میوه غنی از نشاسته و ترکیبات قلیایی است که پس از جذب در بدن، منجر به تنظیمpHمعده می شوند.خوردن موز به بهبود زخم معده کمک می کند و مواد مغذی آن بافت های آسیب دیده معده را درمان می کنند. مصرف موز ناراحتی ناشی از ریفلاکس اسید و گاستریت را کاهش می دهد.

سیب زمینی: سرشار از نشاسته، فیبر و آنتی اکسیدان ها برای بهبود روند هضم است. سیب‌ زمینی حاوی مولکول‌ ها و ترکیباتی است که خواص آنتی باکتریایی دارد، سوزش شکمی را کاهش می دهد و تورم و ریفلاکس را متوقف می کند.

دانه کتان: وقتی این دانه ها را با آب آغشته می کنید، ماده ژلاتینی اطراف آنها را دربر می گیرد که برای درمان زخم معده بسیار مفید است. مصرف این دانه ها التهاب و سوزش ناشی از زخم معده را کاهش می دهد. دانه های کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و فیبر است و برای ترمیم بافت معده مفید به نظر می رسد

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

جزییات اعدام یک سگ در رشت دردناکترین عکس ها از اجسادی که زمان سوختن زنده بودند +عکس این 2 مرد منحرف کودکان را پشت شمشاد های پارک می بردند! + عکس اطلاعیه عجیب سایپا / به‌جای ساندرو پراید تحویل بگیرید+ سند سرگردانی دختر و پسر ملی‌پوش فوتسال ایران در ایتالیا +عکس پایان شوم پارتی های شبانه برای لیلا 25 ساله + عکس آخرین صدایی که از خاشقجی قبل از مرگ ضبط شده : دارم خفه می‌شم ! ماجرای دزدی های زن پراید سوار و اعترافات "سگ" معروف در پلیس مشهد + عکس اعدام شرور معروف در کرمان / قضات دیوان عالی کشور تایید کردند بداخلاق ها این میوه شادی آور را بخورند! پسر 20 ساله خود را مقابل وزارت کار آتش زد قتل فجیع فوتبالیست برزیلی در مهمانی رابطه کثیف مثلثی یک زن و شوهر +عکس و فیلم قتل یک جوان به خاطر کری خوانی آبی و قرمز / دیشب پس از نایب قهرمانی پرسپولیس رخ داد دستمزد مهناز افشار برای «الیور توئیست» چقدر بود؟ اعدام شرور معروف در کرمان / قضات دیوان عالی کشور تایید کردند مرد غیرتی دوست نامردش را در کرج کشت / سیروس وقتی در خانه نبودم به سراغ زنم می رفت ! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا قیمت باورنکردنی حراج توالت و دندان یک خواننده+عکس این مرد رفیق پامنقلی خود را در تهران کشت + عکس عکسی عجیب از نوزادی که نباید زنده می ماند! + برترین عکس خانه‌ زشتی که سازنده اش را کشت + تصاویر

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها ارز و سکه تورم سیب زمینی مصرف بیش از حد کاهش آب زخم معده عکس فیلم ایران روزنامه جوان خودرو زن عربستان سرقت دختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۰۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی

دکتر فرزام بیدارپور گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ نفر در استان، به علت خوردن قارچ سمی فصلی در شهرستان های بیجار، سقز و مریوان دچار مسمومیت شده اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: به علت بارندگی در فصل بهار قارچ‌های خودروی زیادی در طبیعت رشد می‌کنند که خیلی از آنها سمی هستند.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از هرگونه مسمومیت‌های ناشی از قارچ‌های سمی درخواست می‌شود افراد از مصرف قارچ‌های خودرو و یا جمع‌آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، خودداری کنند.

بیدار پور با بیان اینکه، قارچ‌های سمی بسیار شبیه قارچ‌های خوراکی هستند و به‌ظاهر تفاوتی با آنها نداشته و معمولا غیرقابل شناسایی هستند، بیان کرد: تنها راه حل برای تشخیص سمی نبودن قارچ‌ها تشخیص آزمایشگاهی است.

دکتر بیدارپور تصریح کرد: سم قارچ خوراکی فاقد پادزهر بوده و تنها می‌توان با مصرف نکردن از ورود آن به بدن جلوگیری کرد.

وی یادآور شد: در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال به‌صورت تأخیری و بین ۵ تا ۱۲ ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو، هر چه سریع‌تر بیمار باید به مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها منتقل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • فصل رویش گیاه کوهی با مصرف خوراکی و دارویی
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب