Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون صداي رسانه ملي در آيين راه‌اندازي راديو انقلاب با بيان اينکه راديو انقلاب در راستاي وحدت و همدلي ملت مي‌تواند، روشنگر راه آينده باشد تصريح کرد:اين راديو با يادآوري نقاط قوت و تبيين آينده مي‌تواند در يشبرد اهداف انقلاب اسلامي موثر باشد.
به گزارش خبرگزاري آريا از روابط عمومي معاونت صدا دکتر حميد شاه‌آبادي معاون صداي رسانه ملي در آيين راه‌اندازي راديو انقلاب امروز يکشنبه با حضور مسئولان و خانواده هاي شهدا در ساختمان شهداي راديو راه اندازي شده بود، در سخناني با تجليل از مديران راديو اظهار کرد: خانواده راديو با همه سختي ها و مشکلات از هر طرح جديدي استقبال کرده است و با نگاهي مشفقانه و مسئوليت پذير با مسايل برخورد مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: راديو انقلاب هم محصول ديگري از همين خانواده است که راديويي ها با جديت براي اين حوزه برنامه ريزي کردند و برنامه هايي تدارک ديدند.
دکتر شاه‌آبادي در بخش ديگري از سخنانش از مردم تشکر کرد که در فعاليتهاي راديو مشارکت فعالي داشتند و از راديو محرم، اربعين و فصلي به خوبي استقبال کردند.
معاون صدابا اشاره به مقاطعي از زندگي فردي و اجتماعي که تصميم و اقداماتي گرفته مي‌شود ، تصريح کرد: پيشرفت ها و اقدامات ارزشمند انقلاب اسلامي با توجه به برخي تصميمات گرفته شده است و ما نياز داريم بعد از مدتي مروري بر گذشته داشته باشيم. ملت بزرگ ايران در چهار دهه پيش تصميمي گرفت و اقدام بزرگي انجام داد که هدف از امامت امامان هم تشکيل چنين حکومت ها و تحقق آرمانهاي ديني بوده است.
وي با بيان اينکه بانگاه به گذشته مي توانيم نگاه قوت و سرافرازي خود، همچنين ناکامي‌ها و کاستي هارا پيدا کنيم، متوجه وضعيت فعلي خود مي‌شويم که در کجا ايستاده‌ايم و تکاليف امروز خود را در مي‌يابيم، تصريح کرد:در حال حاضر در مقطعي از تاريخ ايستاده‌ايم که بايستي با توجه به موضوع دستاوردهاي انقلاب چشم انداز روشني را ترسيم کرده و قدر بزرگترين سرمايه اجتماعي که همانا حضور همدلانه مردم است را در يابيم.
شاه‌آبادي راه اندازي راديو انقلاب را فرصتي براي استفاده از چهل سالگي انقلاب دانست و تصريح کرد:بزرگترين آسيبي که مي‌تواند کشور را ازپاي در آورد، اين است که به يکپارچگي و تصميم هاي ملي خلل وارد شود.
وي تصريح کرد: آنچه هدف اصلي رسانه است وفاق ملي با تصميمات ملي است و توجه به اين نکته که ترجيح منفعت شخصي بر منافع ملي آغاز سقوط است.
حميد شاه آبادي افزود: طرح هاي مختلف تمام شبکه هاي راديويي به اين سمت و سواست که در دهه پنجم انقلاب بازگرديم به نکات قوت انقلاب که همان تقويت همبستگي و وحدت است‌.
نقص هاي اجرايي کشور را به پاي انقلاب نگذاريم
سردار محمدرضا نقدي معاون فرهنگي سپاه پاسداران در ادامه اين مراسم گفت: ممکن است امروز در عرصه هاي انتخابات، قانونگذاري و اجرايي نقص هاي باشد که اين به انقلاب مربوط نيست و نتيجه تصميم گيري خودمان است.
وي تصريح کرد: انقلاب اسلامي يک حادثه است، حادثه اي عظيم که نقطه عطفي در تاريخ ملت هاست، يک حادثه استثنايي که تمام محاسبات داخلي و خارجي را دگرگون کرد.

معاون فرهنگي سپاه پاسداران افزود: انقلاب ايران تمام محاسبات و معادلات اقتصادي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي در دنيا را دگرگون کرد، مناسبات و روابط بين الملل دستخوش تحولات بزرگي شد که همچنان ادامه دارد.
سردار نقدي اظهارکرد: در 40 سالگي انقلاب که خود مثل اصل انقلاب ارزشمند و استثنايي است چون با تمام ارزش هاي اوليه به چهل سالگي رسيده، دشمنان سعي دارند شيريني انقلاب را با جنگ رواني و تصويرسازي هاي غلط به کام مردم تلخ کنند.
وي با ذکر مثال هايي از انقلاب هاي روسيه، چين، فرانسه، مصر و تونس و عمر کوتاه آنها پس از مرگ رهبران اولين آنها و انقلاب هاي داخلي از جمله انقلاب مشروطه گفت: به چهل سالگي رسيدن انقلاب بدون تکيه گاه قدرتي بيروني يک افتخار است.
سردار نقدي افزود: ملت ما بر عليه تمام زشتي هاي دنيا ايستاد در حاليکه تمام قدرتهاي شيطاني دنيا با تمام ظرفيت‌ها براي نابودي آن وارد عمل شدند، اما موفق نشدند، بنابراين عظمت انقلاب با حوادث کوچک امروز کشور قابل ارزيابي نيست و نمي‌ شود بر اساس گراني يا افزايش و کاهش قيمت ارز و ظهور برخي مفسدان اقتصادي انقلاب را ارزيابي کرد.
وي گفت: يک کار بسيار بزرگ را بايد در شان خود ارزيابي کرد، انقلاب اسلامي برکاتي را براي خود و جوامع اسلامي در برداشته که قرنها بايد ارزيابي شود، يکي از برکات اين انقلاب اين است که ملت ايران را از چند سال خفقان و استبداد ستم شاهي نجات داد، چند هزار سال ملت ايران اسير خفقان و ديکتاتوري فردي بود و با تمام عظمت فرهنگي و جوهر پاک اسير مستبدان بود. چند هزار سال مبارزه براي آزادي در انقلاب اسلامي به نتيجه رسيد.
سردار نقدي حاکميت انسان‌هاي بي سواد، خدعه گر، هرزه و جنايتکار بر ملت ايران را لکه هاي ننگي برشمرد که بايد توسط انقلاب پاک شود، خاندان پهلوي خاندان پلشت و کثيفي بودند که به اذعان خود و خاطراتشان قمارباز و گرفتار فسادهاي اخلاقي و قاچاق مواد مخدر بودند، انقلاب اسلامي ملت را از چنين سياهي ها و نکبت هايي نجات داده که لازم است قرن‌ها شکرگزاري کرد، انقلاب به اين ملت آزادي داد و اين ارزش بزرگ نبايد با مسائلي چون گراني ارزيابي شود.
وي ادامه داد: پهلوي رژيمي بود که حتي شاه آن هم حق راي نداشت و کشور در دست اجانب بود که تصميماتش از سوي اجانب گرفته مي شد، کشوري که بزرگترين صادر کننده نفت جهان بود و چهار برابر امروز صادرات نفت داشت در حاليکه جمعيتي يک سوم امروز داشت امت اکثر جمعيت کشور بي سواد بوده و بيماري هاي واگيردار رايج بود.
وي افزود: براساس آمار خود رژيم در سال 1357، 70 درصد مردم ايران در روستاها زندگي مي‌کردند و روستا جايي بود که آب آشاميدني، بهداشت و بقيه امکانات را نداشت و حتي از راه ماشين رو هم محروم بود.
سردار نقدي گفت: ممکن است امروز در عرصه هاي انتخابات، قانونگذاري و اجرايي نقص هاي باشد که اين به انقلاب مربوط نيست و نتيجه تصميم گيري خودمان است.
وي گفت: در اين چهل ساله آزادي انقلاب پا برجا بوده است، نبايد اسير تصويرسازي‌هاي غلط باشيم چون دشمن سعي دارد از طريق فضاي مجازي ما را از يک کشور موفق در حال پيشروي، کشور ناموفق در حال فروپاشي جلوه دهد.
معاون فرهنگي سپاه افزود: در تمام مولفه هاي قدرت انقلاب اسلامي در اين چهل سال بالا آمده و دشمنان اصلي اش سقوط کرده‌اند هرچند سعي دارند با شگردهاي عمليات رواني از انقلاب تصوير زشتي بسازند ، امروز جنگ اصلي جنگ رسانه‌هاست حتي ابزار جنگ اقتصادي رسانه و جنگ رواني است، آمريکا امروز اهرم ديگري براي فشار ندارد.
راديو انقلاب پلي بين مردم و مسئولان
دبير ستاد نکوداشت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي معاونت صدا و مدير راديو انقلاب گفت: راديو انقلاب بر دو محور اساسي افتخار به گذشته و اميد به آينده و سرافرازي انقلاب تلاش دارد ضمن معرفي ريشه هاي انقلاب و تحولاتش تا پيروزي انقلاب بپردازد.
عليرضا حبيبي اظهارکرد: بيان رويدادهاي انقلاب پس از 4 دهه و آستانه ورود به دهه پنجم به معرفي دستاوردها و خدمات صورت گرفته در راستاي ارج نهادن به مردم از ديگر کارکردهاي اين شبکه راديويي است.
وي گفت: اين شبکه راديويي به صورت 24 ساعته زنده در تهران و ديگر نقاط کشور و نيز از طريق اپليکيشن راديو به نشاني iranseda.ir و راديو نماز از طريق تلويزيون از 20 آبان تا ماه هاي پاياني سال قابل دسترسي است.
حبيبي گفت: مردم به شکل شهروند مخاطب با ارائه دلنوشته ها، خاطرات، اشعار و ناگفتني هاي انقلاب را با زبان با ديگر هموطنان از طريق اين شبکه به اشتراک بگذارند.
دبير ستاد 40 سالگي انقلاب در راديو افزود: راديو انقلاب هنچنين پلي بين مردم و مسئولان است که سعي مي کنند به تحولات و پيشرفت هاي کشور در اين جنگ نابرابر رسانه اي بپردازند.
وي افزود: اين شبکه راديويي علاوه بر توليد محتواهاي گوناگون در زمينه انقلاب به عرضه بسته هاي صوتي ارائه شده از سوي نهادهاي گوناگون نيز مي پردازد.

در اين آيين از دو جلد کتاب «روز شمار انقلاب و اشارات انقلاب» که با همکاري مرکز پژوهش‌هاي اسلامي‌صدا و سيما توليد شده،رونمايي شد.
رونمايي از لوح برنامه‌هاي توليدي «شنبه‌هاي انقلاب» با همکاري جنبش ملي پاسداشت انقلاب اسلامي، رونمايي از لوح توليدات راديويي شبکه‌هاي معاونت صدا، رونمايي از توليدات جديد راديو انقلاب و رونمايي از لوح منتخب برنامه‌هاي مسابقه محور و تقدير از خانواده هاي شهيد اندرزگو و تهراني مقدم از ديگر برنامه‌هاي اين آيين بود.
همچنين از برنامه‌سازان مسابقه آنونس عباس پيري از راديو جوان با آنونس«انقلاب‌ما»، متين السادات فيروزي از راديو ايران با «چهل سال همراهي»، پويا الهامي از مرکز اصفهان با «چهل سال اقتدار» سيده نجمه ديهيمي از مرکز يزد با «ما مي‌توانيم»در بخش بسته‌هاي کوتاه راديويي مسعود رشيدي از مرکز ياسوج با «انقلاب ، پيشرفت و آباداني»، راضيه حسينعلي راديو ايران با «دستاورد»، سيده ناهيد سعادتي از مرکز تبريز با«کار ما – سرمايه ما- کشور ما» در بخش ميني فيچر مينا نيکا نيک از راديو تهران با «کاپيتولاسيون»، سعيد خليل نژاد از راديو جوان با «سمفوني ايران»، محسن خجسته از مرکز خراسان جنوبي با «برگي از تاريخ» در بخش گزارش کمال اخيش از اصفهان با برنامه «اولين حکومت نظامي»، محسن اسفندياري از همدان با «عزت ملي» و روح الله رفيعي از اصفهان با «من ايراني نيستم اما انقلابي‌ام» در بخش مستند بهرام نوري از گيلان با «ايستگاه چهلم»، مينا نيکانيک از تهران با مستند«هفده شهريور»، عليرضا محمدنيا از راديو جوان با «يک مرد يک انقلاب»، مرتضي صداقتگو از راديو فرهنگ با مستند «انقلاب در سرود اقوام» و مريم تقي زاده از يزد با مستند«هواي تازه» ودر بخش چند رسانه‌اي محمد علي يزدان دوست از مرکز مرکزي بتا موشن گرافي آموزش عالي و آرزو مددي از تهران با فتو کليپ موسسه رويان تقدير شد.
ضمن اينکه بر اساس ارزيابي‌هاي معاونت صدا برنامه «چلستون »با تهيه کنندگي حسن بنايي از راديو ايران ، «گفتاورد»با کارشناس مجري پژمان کريمي از راديو تهران،«کارنامه» به تهيه کنندگي مرجان قندي از راديو سلامت،«پرسمان انقلاب» با کارشناس مجري رضا ملايي و اکبر طالبي نيا از راديو معارف،«در مسير انقلاب»با تهيه کنندگي نادر بني صفار از راديو گفتگو،«ايران‌ما»با تهيه کنندگي سيد مسعود نجات از راديو ورزش ، «پيام خدمت» با تهيه کنندگي حسين رحمانياز راديو پيام و «عصر من» با تهيه کنندگي مهدي شاهرضايي از راديو جوان شايسته تقدير شدند.
قابل ذکر است اين مراسم که به همت روابط عمومي معاونت صدا و همکاري اداره کل مالي و اداري و فني معاونت صدا برگزارشد، به طور همزمان از راديو انقلاب و گزيده‌هايي از آن از راديو ايران، جوان، فرهنگ و پيام پخش شد.
راديو انقلاب با شعار «طنين صداي گفتمان انقلاب اسلامي و اتحاد ملي» از 20 آبان به مدت 4 ماه با موج FM95.5 مگاهرتز به صورت شبانه‌روز قابل دريافت است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۲۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد

آفتاب‌‌نیوز :

در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، حدود ۳ هزار نفر از کارگران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

بخشی از محور‌های مهم بیانات رهبری به شرح ذیل است:

-رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود.

- تبیین زمینه‌های حضور و مشارکت مردم در تولید وظیفه مهم مسئولین است.

- هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری آن‌ها تبعیت کند.

- معلوم است که نظام اسلامی، غیرت اسلامی و ملت بزرگ و با سابقه اسلامی محال است که تسلیم چنین زورگویی شود.

- یک ملت زنده از دشمنی دشمن هم برای خود فرصت درست می‌کند. نمونه بارز آن در بخش تسلیحات است. در بخش‌های دیگر هم از دل فشار‌ها پیشرفت‌های بزرگی به دست آمده است.

- تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد، چون دل به کمک خارج از مرز‌ها نبسته است. این روحیه را باید تقویت کرد.

- ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد.

خبر‌های تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • ایران قوی با مدرسه قوی ساخته می‌شود
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است / هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید ضروری است
  • همه اقوام کشور با وحدت کامل برای اقتدار نظام اسلامی شجاعانه ایستاده‌اند
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است /از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم