Web Analytics Made Easy - Statcounter

شانزدهمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی با موضوع «برنامه درسی آموزش پیش از دبستان چالش‌ها و فرصت‌ها»، ۲۳ و ۲۴ آبان‌ماه در دانشگاه مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شانزدهمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی با موضوع «برنامه درسی آموزش پیش از دبستان چالش‌ها و فرصت‌ها»، ۲۳ و ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۷ با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی ایران در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه مازندران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صمد ایزدی، عضو هیات علمی دانشگاه مازندران و دبیر علمی این همایش با بیان اینکه آموزش در پیش از دبستان، اولین و مهمترین تجربه اجتماعی و آموزشی کودکان است، بیان کرد: مسیر توسعه و پیشرفت هر کشوری به میزان توجه، اهمیت و سرمایه گذاری است که در این دوره انجام می‌شود. تربیت و آموزش در این دوره با عواملی هم، چون نشاط، پویایی، خلاقیت، تحرک و آرامش گره خورده است.
دبیرعلمی این همایش تصریح کرد: ما در این همایش به دنبال آن هستیم تا ضمن آشنایی با دستاورد‌های علمی مربوط به برنامه‌های درسی آموزش پیش از دبستان، فرصتی را فراهم نماییم تا با کمک و بهره گیری از صاحب نظران، اندیشمندان و فعالان در این عرصه، پیشنهاد و راهکار‌هایی نیز در زمینه ارتقای کیفیت برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزش پیش از دبستان ارایه کنیم.

وی با بیان اینکه این همایش، بستر مناسبی را برای انتقال دانش و تجربیات مختلف و همچنین افزایش توان علمی و مهارتی کارشناسان، مربیان، والدین و دست اندرکاران فراهم می‌آورد، خاطرنشان کرد: در همین راستا محور‌های اصلی این همایش حول موضوعاتی مانند، مبانی برنامه درسی پیش از دبستان، سیاست ها، چشم انداز‌ها و اسناد مرتبط، عناصر برنامه درسی پیش از دبستان، خانواده و نقش آن در آموزش پیش از دبستان، فضای مجازی و رسانه، مهارت آموزی و مطالعات تطبیقی در برنامه درسی پیش از دبستان مشخص شده است.
 
ایزدی اظهار داشت: این همایش با مشارکت و حمایت سازمان‌ها و مراکز مختلف از جمله وزارت علوم تحقیقات و فناوری، معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی کشور، سازمان سمت، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، انجمن مطالعات کودکان پیش از دبستان، پایگاه استنادی  علوم جهان اسلام، دانشگاه فنی و حرفه ای، اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران، اداره کل بهزیستی استان مازندران و کانون توسعه همیاری مهد‌های کودک استان مازندران برگزار خواهد شد.  
دبیر علمی همایش به مقالات ارایه شده به این همایش نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این همایش ۲۸۳ مقاله ارائه شده است که از این تعداد ۲۷۵ مقاله داوری شده اند و از بین مقاله‌های داوری شده، ۴۷ ارائه مقاله به صورت سخنرانی و ۱۰۸ ارایه مقاله به صورت پوسترمی باشد. از بخش‌های دیگر همایش می‌توان به حضور ۶ سخنران صاحب نظر در این عرصه، ۳ پنل تخصصی و ۱۵ کارگاه آموزشی اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۵۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود

کمال اکبری در نشست خبری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین که در سالن جلسات دانشکده دین و رسانه قم برگزار شد از ارسال ۱۵۳ مقاله به دبیرخانه خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۰ مقاله چاپ و در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشکده دین و رسانه افزود: استقبال مراکز علمی از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه قم، پژوهشگاه‌های وابسته به حوزه و دانشگاه و نیز مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین بسیار عالی بود. نیازمند استفاده از ظرفیت‌های حوزوی و دانشگاهی برای تولیدات صدا و سیما هستیم.

دبیر همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین، محور‌های این همایش را "دین، فرهنگ و نظامات رسانه‌ای"، "دین، جهانی شدن و رسانه‌های نوین"، "دین و زیبایی‌شناسی رسانه‌های نوین"، "زبان دین و زبان رسانه‌های نوین" و "دین دیجیتال و رسانه‌های نوین" اعلام و خاطرنشان کرد: "روش‌شناسی مطالعات دینی و رسانه‌های نوین"، "فرهنگ، حکمرانی و رسانه‌های نوین"، "رسانه، خرده‌فرهنگ‌ها و تفاهم فرهنگی"، "رسانه‌های نوین، خانواده و سبک زندگی"، "هویت دینی، عدالت‌طلبی و رسانه‌های نوین"، "دین و قالب‌های برنامه‌سازی در رسانه‌های نوین" از دیگر محور‌های این همایش است.

اکبری عنوان کرد: "استعاره و تمثیل در رسانه‌های نوین"، "فرصت‌ها و چالش‌های دین در رسانه‌های نوین"، "چالش‌های اخلاقی حضور دین در رسانه‌های نوین"، "چالش‌های حقوقی حضور دین در رسانه‌های نوین"، "هنر‌های رسانه‌ای و عرفی‌سازی دین"، "دین، رسانه‌های نوین و چالش‌های زیست‌محیطی"، "تنظیم‌گری رسانه‌های نوین و حکمرانی فضای مجازی"، "فرهنگ و آینده‌پژوهی رسانه‌های نوین"، "علوم شناختی، دین و رسانه‌های نوین"، "هوش مصنوعی، دین و رسانه‌های نوین"، "رسانه‌های نوین و بازآفرینی انقلاب اسلامی" و "دین و تنوع زیبایی‌شناسی‌های نوظهور" از دیگر محور‌های این همایش ملی است.

رئیس دانشکده دین و رسانه قم گفت: این همایش برای تولید ادبیات علمی و فرهنگی در مبحث رسانه‌های نوین است، بنا به تغییرات ساختاری سازمان صداوسیما در استفاده از فرصت رسانه‌ای و فضای مجازی، پژوهش علمی در این زمینه ضروری است. همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» تلاشی از سوی همه اندیشمندان، اساتید حوزه و دانشگاه برای تولید ادبیات نظری در حوزه رسانه‌های جدید است.

دبیر این همایش تصریح کرد: اولین همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» پس از برگزاری ۱۷ پیش نشست در طول ۶ ماه گذشته و برگزاری ۱۱ نشست علمی، هشتم و نهم خرداد در استان تهران و قم با معرفی مقالات برگزیده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همایش بین المللی مدیریت ورزشی در اردبیل برگزار شد
  • همایش ملی شاعر بلند آوازه‌ کُرد «میرزا احمد داواشی» برگزار می‌شود
  • هفته جهانی نجوم، تعامل بین منجمان و شهروندان
  • برگزاری مسابقه رباتیک ورزشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود
  • هفته بزرگداشت فردوسی از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • همایش شاهنامه و امر سیاسی برگزار می‌شود
  • همایش آموزش متمرکز حج به زائران مازندران