Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است که وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و وزارت امور خارجه باید به موضوع ورود جیمی جامپ در دیدار رفت تیم‌های فوتبال کاشیما آنتلرز و پرسپولیس ورود کند.به گزارش بلاغ،علی‌اصغر یوسف‌نژاد درباره تحقیق مجلس شورای اسلامی در مورد نتایج ضعیف تیم‌های ملی کشتی در جام جهانی بوداپست و نیز حضور یک جیمی‌جامپ در دیدار رفت کاشیما آنتلرز - پرسپولیس اظهار داشت: صددرصد این اتفاق رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراکسیون ورزش و جوانان این مسائل را بررسی می‌کنند. موضوعاتی که به ساختار ورزش مربوط است، از طرف مجلس رصد خواهد شد و از مسئولان مربوطه که اینجا منظور وزارت ورزش و جوانان است، اطلاعات لازم کسب و نتیجه نهایی اعلام می‌شود. مجلس نسبت به این اتفاقات حساسیت دارد.

 

وی درباره حضور یک جیمی‌جامپ حاشیه‌ساز در دیدار رفت کاشیما آنتلرز و پرسپولیس گفت: از لحاظ اخلاقی کار نادرستی بود و با مرام ورزش و فوتبال سازگاری نداشت. مطابق بررسی‌های ما، این کار نادرست بود و دستگاه‌های مربوطه باید شکایت کنند. وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و وزارت امور خارجه باید موضوع را پیگیری و طرح دعوی کنند.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت امور خارجه باید در این زمینه حساسیت داشته باشد. اگر این اتفاق سازمان‌یافته باشد که فکر می‌کنیم سازمان‌یافته است، مجامع بین‌المللی باید با موضوع یادشده برخورد کنند.

 

یوسف‌نژاد درباره بررسی نتایج ضعیف تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در مسابقات جهانی مجارستان خاطرنشان کرد: در این خصوص بحث شده است. کسب سه مدال برنز از 60 مدال مجموع و نتایجی که در بوداپست کسب شد، برای کشتی قابل قبول نیست. تصمیم گرفتیم پس از بازگشت مسئولان از مسابقات، از آنها در مورد نتایج سؤال کنیم تا واقع‌بینانه قضاوت شود. رسانه‌ها و مجامع ورزشی و کشتی اظهارنظر‌های درستی داشتند و باید ببینیم مسئولان فدراسیون کشتی چه دیدگاهی دارند. قطعاً این عملکرد نسبت به ظرفیت‌ها و گذشته ما در کشتی، قابل دفاع نیست.

 

وی که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به این پرسش که آیا  نمایندگان مجلس به استعفای رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی ورود می‌کنند یا خیر، خاطرنشان کرد: مجلس در مسائل تخصصی و فنی ورزش دخالت آنچنانی نمی‌کند. البته مجلس بر مسائل مختلف نظارت دارد و به مراجع رسمی گزارش می‌دهد، اما خادم در حدود 10-12 سالی که در کشتی حاضر بوده، عملکرد قابل دفاعی داشته است. خادم از لحاظ فنی، تخصصی و مدیریتی، اهلیت پذیرش رئیس فدراسیون را داشته است. هر چند ممکن است اشکالاتی به او وارد باشد، اما خادم تلاش‌های زیادی کرده است.

 

«مسئولان ذیربط باید دلایل نتایج ضعیف پرسپولیس را بررسی کنند.»، نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این جمله اظهار داشت: چرا کشتی‌گیر ما که از حریف خود پیش افتاده، در پنج ثانیه پایانی بازی را واگذار می‌کند یا اینکه چرا عملکرد یک کشتی‌گیر از لحاظ فنی قابل دفاع نیست و یا ورزشکار دیگر از لحاظ بدنی کم می‌آورد؟ شاید مسائلی در این میان مؤثر بوده است که ما نمی‌دانیم. شاید وزن‌کشی‌های جدید در کسب این نتایج تأثیرگذار بوده است.

 

یوسف‌نژاد در پاسخ به این پرسش که آیا فراکسیون ورزش و جوانان از رسول خادم دعوت خواهد کرد یا خیر، گفت: خادم فردی فهمیده است و نسبت به این قضایا روی خوش نشان می‌دهد.

 

وی در مورد حضور رئیس و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در مجلس شورای اسلامی برای بررسی مطابقت یا عدم مطابقت قانون با ادامه فعالیت آنها تصریح کرد: تاج و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال می‌گفتند قانون مشمول ما نمی‌شود. با این حال متن قانون، شفاف و غیرقابل تفسیر است. در این قانون نوشته شده است که هر دستگاهی که به نحوی از اعتبارات دولتی استفاده کند، مشمول قانون می‌شود. فدراسیون فوتبال هم از منابع دولتی کمک می‌گیرد و همه فدراسیون‌ها مشمول قانون می‌شوند. البته موارد استثنا در قانون مشخص شده است.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا از روز 24 آبان همه بازنشستگان باید از فدراسیون‌ها بروند یا خیر، گفت: بله. از زمان اعمال قانون اگر مدیر بازنشسته مشغول به کار هر هزینه‌ای پرداخت کند، این به منزله تصرف در اموال عمومی است و مجازات دارد.

 

یوسف‌نژاد در مورد اینکه برخی از مدیران فدراسیون‌ها، خود را مشمول قانون بازنشستگی نمی‌دانند، خاطرنشان کرد: تشخیص اینکه قانون مشمول افراد می‌شود یا خیر با قانون‌گذار است و قانون‌گذار حدود را مشخص کرده است. این نظرات، تفسیر به رأی محسوب می‌شود. اگر فرد بازنشسته به کارش در دستگاه مربوطه ادامه دهد، مسئول مافوق مورد پیگرد قرار می‌گیرد و پرداخت‌ها محدود می‌شوند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۷۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاج: تیم‌های باشگاهی کرمان تیم فوتبال ساحلی ایجاد کنند

رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه استان کرمان قطب اصلی فوتبال کشور شده است، گفت: تیم های باشگاهی کران حداقل یک زمین فوتبال ساحلی در این استان ایجاد کنند و یک تیم فوتبال ساحلی داشته باشند.

به گزارش مشرق، مهدی تاج روز پنجشنبه در مجمع عمومی سالیانه هیات فوتبال استان کرمان با اشاره به اینکه فوتبال بانوان ویژگی های منحصر به فردی در استان کرمان دارد، افزود: برای نخستین بار حضور بانوان به منظور تماشای فوتسال در سالن امام علی(ع) شهر سیرجان فراهم شد و هر جا که تجهیزات و سخت افزار لازم مهیا باشد زمینه حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نیز فراهم خواهد بود.

وی به ویژگی‌های باشگاه گل گهر اشاره کرد و گفت: به زعم من این باشگاه بسیار استاندارد است و شرایط بسیار خوبی در آن حاکم است.

رییس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: بخش عمده‌ای از گسترش این روزهای فوتبال کشور به رونق فوتبال در کرمان برمی‌گردد.

وی با اشاره به حضور فعال بانوان در فوتبال به قهرمانیهای تیم خاتون بم اشاره کرد و افزود: این قهرمانی اتفاق بسیار خوبی است و باید توجه داشت بسیاری از بازیکنان تیم ملی بانوان از استان کرمان هستند که توفیقی برای این استان محسوب می‌شود.

تاج با اشاره به رشد فوتبال بانوان در کرمان، تاکید کرد: نقش کرمانی‌ها در کمیته‌های فدراسیون فوتبال پررنگ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اداره فوتبال بانوان در بخش ملی نیز بر عهده کرمانی هاست، اظهار داشت: در استان کرمان به اندازه کل ورزش کشور، رقابت فوتبال برگزار می‌شود و وضع فوتبال را در این استان خوب می‌بینیم.

رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی مدون در همه استان ها در بخش فوتبال بانوان، فوتسال و فوتبال در دستور کار است بیان کرد: فوتبال ساحلی مزیت کشور است و اگر در جایی بتوانیم قهرمان دنیا شویم آن فوتبال ساحلی خواهد بود.

وی ضمن قدردانی از صدا و سیما گفت: رییس صداو سیما گفته است حق پخش را دنبال می کنند و تشکر می کنم از ایشان که نسبت به این حق شناخته شده اهتمام دارند و امیدوارم به سرعت این کار انجام شود.

تاج همچنین از لزوم ایجاد تیم باشگاهی بانوان توسط تیم های لیگ برتری در آینده نزدیک خبر داد

کرمان؛ مهد استعدادهای ورزشی است

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز در این نشست گفت: امروز مطالبه گری در شهرستان‌های مهد استعداد استان برای رشد این استعدادها وجود دارد.

میثم پاریزی با اشاره به اینکه ۵۰درصد کل امکان ورزشی استان کرمان مختص به ورزش فوتبال است، گفت: ظرفیت های استان غنی بوده و سرآمد این ظرفیت ها نیروی انسانی توانمند است.

وی بیان کرد: استان کرمان از گذشته مهد چهره‌های شاخص در حوزه ورزش به ویژه فوتبال بوده و امیدواریم استان کرمان کرسی‌های بیشتری در فدراسیون فوتبال داشته باشد.

فراگیری فوتبال در استان کرمان

رییس هیات فوتبال استان کرمان نیز در این نشست گفت: تلاش ما در استان کرمان بر این بوده که فوتبال در این ۲سال فراگیر شود البته ما به دنبال گسترش فوتبال در کف جامعه هستیم.

مهدی جهانشاهی با اشاره به اینکه ۲۳هزارو ۹۹۵ نفر مشغول به ورزش فوتبال در استان هستند، گفت: در سال گذشته ۳۴۰ تیم استان کرمان در سطح رقابت های استانی حضور داشتند در حالی که این میزان در سال ۱۴۰۰؛ تنها۱۶۰ تیم بود.

وی با اشاره به اینکه در سطح فوتبال و فوتسال هفت هزار و ۸۰۰ رقابت در سطح استان برگزار شده است، بیان کرد: طی سال گذشته ۱۹ کلاس مربیگری در سطح فوتبال استان برگزار شد.

رییس هیات فوتبال استان کرمان با اشاره به اقداماتی که در فوتبال استان کرمان برگزار شده است، گفت: یکی از اقدامات در حوزه باشگاهی استان این بود که سقف قراردادها مشخص شد و با این اتفاق بار روانی از روی این باشگاه‌ها برداشته شد.

وی تاکید کرد: طی سال گذشته در بحث بانوان تمامی مسابقات بانوان در لیگ های مختلف برگزار شد.

دیگر خبرها

  • حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان
  • لزوم قانون‌مندی کاندیدهای مجلس برای رقم زدن انتخاباتی پرشور و بدون حواشی
  • بررسی حواشی دیدار پرسپولیس و سپاهان
  • چرا در استقلال کودتا به پا شد؟ / دست رد به سینه پرسپولیس!
  • تاج: تیم‌های باشگاهی کرمان تیم فوتبال ساحلی ایجاد کنند
  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران
  • دیدار مردمی مدیرکل ارتباطات قوه قضائیه در بندرعباس
  • حضور مالک جدید باشگاه استقلال در فدراسیون کشتی
  • اسبقیان: وضعیت سرپرستی در فدراسیون‌ها را جمع می‌کنیم
  • دیدار مالک باشگاه استقلال با رئیس فدراسیون کشتی