Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - وزیر خارجه انگلیس برای گفت و گو پیرامون پایان دادن به جنگ یمن و همکاری در تحقیقات مربوط به قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی به عربستان و امارات متحده عربی می رود.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، سفر «جرمی هانت» به ریاض که امروز دوشنبه انجام می شود در حالی است که عربستان به دلیل کشتار غیرنظامیان در یمن هدف تحقیقات بین المللی و همچنین در پی قتل خاشقچی در آستانه قرار گرفتن تحت تحریم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هانت در بیانیه ای گفت: تلفات انسانی در یمن غیرقابل محاسبه است؛ میلیون ها آواره، شیوع قحطی و بیماری و سال ها جنگ خونین. اکنون تنها راه حل یک تصمیم سیاسی برای کنار گذاشتن اسلحه و پیگیری صلح است.
وی افزود که در حال سفر به منطقه خلیج فارس است تا خواستار پایبندی همه طرف ها به این فرآیند باشد.
به گفته وزارت خارجه انگلیس، هانت قرار است با سلمان بن العزیز پادشاه، محمد بن سلمان ولیعهد و عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان، شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی، علی محسن معاون رئیس جمهوری و خالد الیمنی وزیر خارجه دولت فراری و مستعفی یمن دیدار کند.
هانت همچنین قصد دارد از مقام های سعودی درخواست کند که برای شناسایی مسئول قتل خاشقچی و اجرای عدالت تلاش بیشتری کنند.
خاشقچی دهم مهرماه امسال به کنسولگری سعودی در استانبول ترکیه مراجعه کرد اما هیچ اطلاعی از وی به دست نیامد تا اینکه مقامات سعودی در اثر فشار افکار عمومی جهانی، پس از 18 روز اعتراف کردند که او در یک قتل برنامه ریزی شده در همان دقایق ابتدایی پس از ورود به این محل دیپلماتیک کشته شده است.
هانت در این باره گفت: کاملا غیرقابل پذیرش است که هنوز شرایط کامل قتل او (خاشقچی) نامشخص است. ما از مقام های سعودی می خواهیم که با تحقیقات ترکیه درباره قتل او همکاری کامل کنند.
شبد**9416**1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي جرمي هانت انگليس خاشقچي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۹۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر دفاع روسیه به ظن دریافت رشوه بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، براساس اعلام کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه، تیمور ولادیمیروویچ ایوانوف، معاون وزیر دفاع این کشور به ظن دریافت رشوه بازداشت شده است.

در بیانیه کمیته تحقیقات روسیه آمده است که ایوانوف، ذیل بند ۶ ماده ۲۹۰ جرایم کیفری روسیه (رشوه‌خواری) بازداشت شده است.

این کمیته جزئیات دیگری از بازداشت ایوانوف و پرونده مربوطه ارائه نکرده است.

کد خبر 6087234

دیگر خبرها

  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه: تحقیقات اسرائیل کفایت می‌کند
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • زالوژنی سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • معاون وزیر دفاع روسیه بازداشت شد
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • معاون وزیر دفاع روسیه به ظن دریافت رشوه بازداشت شد
  • کنترل توپ های تماشایی ریاض محرز / فیلم
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض