Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد نیکی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان قزوین در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، از تأسیس و راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه فعالان قرآنی در استان خبر داد و اظهار کرد: این صندوق به همت اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان قزوین از شهریورماه سال جاری تأسیس و در حال فعالیت است.
وی افزود: تاکنون بیش از 140 نفر در این صندوق ثبت‌نام کرده‌اند و ثبت‌نام از متقاضیان نیز ائم از فعالان قرآنی استان شامل مربیان قرآنی، مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی، قاریان، اساتید و معلمان قرآنی، حافظان قرآن همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قزوین یادآور شد: از ویژگی‌های این صندوق فعالان قرآنی استان می‌توان به این نکته اشاره کرد که با افتتاح حساب در این صندوق صاحبان آن می‌توانند تسهیلاتی سه تا پنج برابر موجودی خود را به‌صورت قرض‌الحسنه دریافت کنند.
وی با بیان اینکه این صندوق به‌صورت سراسری برای فعالان قرآنی در حال فعالیت است و در استان قزوین نیز تحت نظر یکی از بانک‌های عامل فعالیت خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: بازپرداخت وام بستگی به میزان وام دریافتی دارد و برای دریافت آن حداقل 5 ماه دوره انتظار پیش‌بینی شده است.
این مسئول تصریح کرد: برای بررسی و تأیید صلاحیت متقاضیان وام رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان طبق آیین‌نامه تدوین‌شده به‌عنوان ناظر در کمیته نظارت حاضر است تا بر حسن انجام امور صندوق نظارت داشته باشند.
عضو هیئت‌مدیره اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان قزوین در پایان اعلام کرد: متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام و عضویت در صندوق فعالان قرآنی با در دست داشتن، فتوکپی شناسنامه، کپی کارت ملی و فتوکپی مدرک قرآنی همه‌روزه صبح‌ها از ساعت ۹ الی ۱۲ به دفتر اتحادیه واقع در قزوین خیابان فلسطین تقاطع عمران طبقه تحتانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قزوین قرآن صندوق قرض الحسنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۰۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی

فرهاد اکبرشاهی معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی قزوین از خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی خبر داد و گفت: میزان اعتبار برای تامین و تهیه وسایل توانبخشی معلولان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از اعتبارات تخصیص داده شده برای تامین و تهیه وسایل توانبخشی، هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع ویلچر و صندلی مخصوص افراد دارای معلولیت، ۲۰ دستگاه ویلچر برقی، ۵۰۰ عدد انواع تشک مواج، ۳۲۳ جفت انواع عصا به همراه ۲۱۱ عدد انواع واکر برای جامعه هدف دارای معلولیت جسمی استان تهیه شده است.

اکبرشاهی با اشاره به اینکه بخشی از این هزینه‌ها نیز صرف تهیه انواع وسایل کمک توانبخشی برای نابینایان و کم بینایان شده است، توضیح داد: ۲۰۰ وسیله شامل عصای سفید، شطرنج نابینایان، دستگاه ضبط صدا، رایانه همراه و معلم قرآن هوشمند هم برای این قشر تهیه شد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: برای جامعه هدف کم شنوا نیز ۶۵۰ دستگاه سمعک و حدود ۱۳ هزار حلقه باتری سمعک خریداری شده و پنج میلیارد ریال کمک هزینه خرید وسایل کمک توانبخشی به صورت موردی به توانخواهان پرداخت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • پیکر بسکتبالیست نوجوان قزوینی تشییع شد
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از مردم مظلوم غزه