Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند منبع آگاه به روزنامه نیویورک تایمز اطلاع داده‌اند که مقامات سعودی از یک سال پیش به دنبال ترور مقامات ارشد ایرانی از جمله قاسم سلیمانی بوده‌اند.

چند منبع آگاه به روزنامه نیویورک تایمز اطلاع داده‌اند که مقامات سعودی از یک سال پیش به دنبال ترور مقامات ارشد ایرانی از جمله قاسم سلیمانی بوده‌اند.

نقشه قتل مقامات ارشد ایران

به گزارش ایسنا، نیویورک تایمز به نقل از سه منبع آگاه فاش کرده است که مقامات اطلاعاتی نزدیک به بن سلمان سال گذشته از گروه کوچکی از تاجران درخواست کرده‌اند که از طریق شرکت‌های خصوصی، آن چه دشمنان ایرانی مخالف عرب عنوان شده را به قتل برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعودی‌ها بحث در این مورد را زمانی آغاز کردند که بن سلمان - که آن زمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع سعودی‌ها بود -  در حال استحکام قدرتش و ترغیب مشاورانش به انجام فعالیت‌های اطلاعاتی و نظامی در خارج از مرزهای عربستان بوده است. ادامه بحث‌های آن‌ها - که یک سال پیش از مرگ جمال خاشقجی انجام شده بود - نشان می‌دهد که مقامات سعودی از زمان آغاز قدرت‌گیری بن سلمان به دنبال طرح ترور بوده‌اند.

طرح برهم زدن اقتصاد ایران 

مقامات عربی قتل جمال خاشقجی را تصمیم خودسرانه یکی از مقامات عربی اخراج شده عنوان کرده‌اند اما همان مقام اخراج شده (احمد عسیری) در جلسه‌ای در مارس  2017 در ریاض شرکت کرد که در آن، تاجران نقشه‌ای دو میلیون دلاری برای استفاده از عاملان اطلاعاتی خصوصی برای برهم زدن اقتصاد ایران را مطرح کردند.

در طول بحث‌ها و گفت‌وگوها، احمد عسیری نقشه ترور قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس را مطرح کرد.

به گفته این سه مقام آگاه، در این جلسه‌ که در سال 2017 برای برهم زدن ثبات اقتصادی ایران برگزار شد، مقامات سعودی تمایل‌شان برای ترور مقامات ارشد ایرانی را ابراز کردند اما تاجران در جواب دادن تعلل کردند و خواستار صحبت با وکیل‌شان شدند.

وکیل تاجران با این نقشه مخالف کرد و تاجران به سعودی‌ها اعلام کردند که در هیچ نقشه‌ تروری دست نخواهند داشت./ 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۲۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین، یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.

تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.

کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفت‌وگو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.

این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفرهایی در منطقه استفاده کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

کد خبر 847561 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان فلسطین

دیگر خبرها

  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • نیویورک‌تایمز: اسرائیل از موضع قبلی خود درباره توافق با حماس کوتاه آمده است
  • عقب‌نشینی اسرائیل از مطالبه اولیه خود درباره آزادی اسرا
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است