Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-07@07:46:42 GMT

پیش بینی برداشت طلای سرخ در بهشهر

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۳۸۰۹

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، خلیل حقیقی با بیان اینکه 8 هکتار مزارع روستاهای اندرات، پیته نو و ولو شهرستان بهشهر به کشت زعفران اختصاص یافته است گفت: پیش بینی می شود 38 تا 40 کیلوگرم زعفران خشک به ارزش اقتصادی 700 میلیون ریال امسال در این شهرستان برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر افزود: زعفران یا طلای سرخ، گیاهی نیمه گرمسیری بوده و در مناطقی که زمستان‌های ملایم و تابستان های گرم و خشک دارد رویش مناسبی داشته و حداکثر دما برای رشد این گیاه بین 35 تا 40 درجه سانتیگراد و در ارتفاع هزار و 300 تا 2 هزار و 300 متر از سطح دریا عملکرد خوبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حقیقی با اشاره به اینکه مناطق کوهستانی بخش یانسر هزارجریب شهرستان بهشهر از اوایل مرداد تا شهریور به دلیل دارا بودن شرایط مساعد اقلیمی و آب و هوایی برای رشد و نمو و کشت زعفران مناسب است گفت: مقدار پیاز مورد نیاز در هر هکتار 2 هزار و 500 تا 3 هزار کیلوگرم بوده و زمان برداشت این محصول از اوایل آبان تا اوایل آذر ادامه داشته و این زمان نسبت به مکان و اقلیم متفاوت است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر با اشاره به زمان برداشت زعفران از صبح زود تا قبل طلوع آفتاب افزود: مقدار برداشت زعفران در هر هکتار 400 تا 500 کیلوگرم گل بوده که از این میزان 4 تا 5 کیلوگرم زعفران خشک استحصال می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: طلای سرخ زعفران جهاد کشاورزی بهشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۳۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️   غفوریان مدیر جهاد کشاورزی سرخه گفت : سطح زیر کشت گوجه سبز در این شهرستان  ۱۴ هکتار است و پیش بینی شده از هر هکتار ۱۰ تن محصول برداشت شود .

وی با بیان اینکه بیشترین ارقام کشت شده  برهانی و شهریاری گفت : روستای لاسجرد تولید کننده بهترین نوع گوجه سبزها در شهرستان سرخه است .

برداشت گوجه سبز تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اوباش عامل درگیری در بیمارستان بهشهر دستگیر شدند
  • دستگیری اوباش حین درگیری در بیمارستان
  • وقوع تندبادهای لحظه‌ای در راه کرمان
  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز
  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز +قیمت
  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز+قیمت
  • چاقوکشی منجر به قتل در بهشهر
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ مثقال در کانال ۱۴ میلیونی بسته شد
  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه