Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 12:38 دقیقه ظهر 21 آبان‌ ماه هنوز چند دقیقه از تعطیلی مدرسه پسرانه حاج مؤمن نگذشته بود که صدای ناگواری در بلوار 13آبان شهرستان بردسکن توجه همه را به خود جلب کرد. تنها 80 متر دورتر از مدرسه، همه سراسیمه به سمت صدا رفتند. خبر حکایت از تصادف یک دستگاه وانت پیکان با 4 دانش‌آموز بردسکنی داشت که شب گذشته دو نفر از آنان جان باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، شدت تصادف به حدی بود که چند دانش‌آموز را به شدت مجروح کرد و تعدادی از درختان بلوار را نیز شکست. آمبولانس دانش‌آموزان را به بیمارستان ولی عصر این شهرستان انتقال داد اما به دلیل نبود امکانات لازم، با هماهنگی‌های به عمل آمده مجروحین با دو بالگرد به شهرستان‌های سبزوار و نیشابور انتقال داده شدند.

خبرهای این حادثه در حالی مدام رصد می‌شد که شب گذشته خبر فوت دو دانش‌آموز به نام‌های سجاد حسین‌پور و امیرعلی طاهریان که در کلاس چهارم ابتدایی برای داشتن آینده‌ای درخشان مشغول به تحصیل بودند، اعلام شد و همه مسئولان شهرستان و خانواده‌ها را دچار یک شوک بزرگ کرد.

صبح دوشنبه

امروز دوشنبه بسیاری از دانش‌آموزان مدرسه پسرانه حاج مؤمن به خصوص همکلاسی‌های این 4 دانش‌آموز، نمی‌دانستند دوستانشان دیگر در کنارشان نخواهند بود، هر کدام که وارد مدرسه می‌شدند وقتی خبر فوت دوستانشان را می‌شنیدند بی‌تابی می‌کردند و ناخودآگاه اشک در چشمانشان حلقه می‌زد همه معلمان هرچند خود حال خوبی نداشتند اما تلاش می‌کردند که آن‌ها را آرام کنند.

اینک وضعیت آشفته است و همه در شوک از دست دادن دوستانشان هستند هرچند نمی‌دانند حال دو دوست دیگرشان به نام‌های مهدی احمدی و مهدی جهانی‌فر نیز وخیم اعلام شده و فقط می‌دانند باید برای بهبودی حال آن‌ها دعا کنند.

ناتوانی در کنترل خودرو، علت حادثه

در همین خصوص فرمانده انتظامی شهرستان بردسکن در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص جزئیات این حادثه ناگوار گفت: متاسفانه این حادثه در ساعت 12:38 دقیقه ظهر بیستم آبان‌ماه اتفاق افتاد.

سرهنگ عباس نظافتی بیان کرد: در این حادثه یک دستگاه وانت پیکان با چهار نفر از دانش‌آموزان پسر دبستان حاج مؤمن در خیابان 13 آبان تصادف می‌کند.

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از اعلام به 110 مأموران کلانتری مرکزی به همراه نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند، افزود: متاسفانه 4 دانش‌آموز 10 تا 13 ساله به شدت مصدوم شده بودند. این افراد بلافاصله به وسیله آمبولانس به بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) بردسکن انتقال داده شدند.

نظافتی گفت: مصدومان پس از هماهنگی با مسئولان توسط دو دستگاه بالگرد به بیمارستان امدادی شهرستان‌های نیشابور و سبزوار منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه در این حادثه راننده 24 ساله وانت پیکان برای مداوا به بیمارستان امدادی مشهد منتقل شد، اظهار کرد:  متاسفانه دو کودک به نام‌های امیرعلی و سجاد ده و سیزده‌ساله شب گذشته در بیمارستان فوت کردند.

نظافتی همچنین حال مهدی 11 ساله و محمدعلی 13 ساله را وخیم اعلام کرد و افزود: در بررسی‌های اولیه که از سوی کارشناسان پلیس راهور صورت گرفته ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی سرعت مطمئنه علت حادثه اعلام شده است.

وی با ابراز تسلیت به خانواده این دانش‌آموزان بیان کرد: هنوز تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

بی‌توجهی به نقاط حادثه‌خیز

در همین خصوص نایب رئیس شورای اسلامی بردسکن با انتقاد از بی‌توجهی به نقاط حادثه‌خیز در این شهر بیان کرد: چندین نقطه حادثه‌خیز در سطح شهر داریم که ضروری است مورد توجه قرار گیرند.

سید احمد شبانی با عرض تسلیت فوت دو تن از دانش‌آموزان حادثه تصادف روز گذشته بردسکن، افزود:  بر اساس قانون باید دانش‌آموزان در دوره‌های مختلف با یک مدت‌زمان کوتاه از یکدیگر از مدارس خارج شوند.
 
وی بیان کرد: با اجرای این قانون از ترافیک بی‌مورد خودروهای والدین و یا سرویس‌ها در جلوی مدارس و مسیر این خیابان‌ها کاسته می‌شود، فرهنگ‌سازی برای دانش‌آموزان در مدارس، برای آشنایی آنان با نحوه تردد از خیابان‌ها و داشتن پلیس دانش‌آموز برای مراقبت از آنان و عبور از خیابان‌های مقابل مدارس ضروری است.

نایب رئیس شورای اسلامی بردسکن با تأکید بر بسته شدن بریدگی‌های غیرضروری اظهار کرد: باید سرعت‌گاه‌ها در داخل شهر به‌صورت استاندارد ایجاد شود.

وی گفت: دوبله ایستادن خودروها در مقابل مدارس موقع تعطیلی دانش‌آموزان خطری بزرگ است که باید برای ایستادن این خودروها در زمان تعطیلی مدارس تدبیری لحاظ شود.؛ بیرون آمدن دانش‌آموزان از پشت خودروها و عدم دید آنان در تردد دیگر خودروها از دیگر موارد حادثه‌ساز است که باید نیروهای راهنمایی و رانندگی در این باره اقدام کنند.

گزارش از جواد افتخاری، خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۴۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، فرشید کرمی ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در طرح مهارت آموزی رشته‌های ورزشی دوره دوم ابتدایی، دانش آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم به ترتیب رشته‌های ورزشی طناب زنی، تنیس و روی میز، شنا و دوومیدانی را آموزش می‌بینند.

وی بیان داشت: با محوریت طرح شنا در جلسه هماهنگی ویژه مهارت آموزی رشته‌های ورزشی، طرح شنا برای دانش آموزان اجرا می‌شود.

کرمی تصریح کرد: آئین افتتاح این طرح از هشتم اردیبهشت برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه در شهرستان بویراحمد رسماً آغاز می‌شود

وی افزود: این طرح در راستای شادابی و نشاط، طبق برنامه زمانبندی شده با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده و در پایان طرح، دانش آموزان گواهی مهارت شنا دریافت می‌کنند.

کد خبر 6088416

دیگر خبرها

  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • جشن عبادت وبندگی ۲۲۰ دانش آموز بادرودی