Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@03:39:05 GMT

هرمزگان رکورددار بیماران تالاسمی در کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۶۰۷۵

هرمزگان رکورددار بیماران تالاسمی در کشور

‌هم‌زمان با سراسر کشور، امروز مرکز بیماری‌های خاص ابوریحان در بندرعباس به بهره‌برداری رسید.

‌به گزارش ایسنا، ‌رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان هرمزگان در مراسم بهره‌برداری این مرکز، افزود: امروز هم‌زمان با سراسر کشور علاوه بر مرکز ابوریحان، در شهرستان‌های میناب و قشم نیز مراکز مشابهی به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر حسین داودی با بیان اینکه دو هزار و 708 نفر بیمار خاص در استان هرمزگان وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و 460 نفر بیمار تالاسمی، 217 نفر بیمار هموفیلی، 471 نفر بیمار ام‌اس، 550 نفر دیالیزی، 2 نفر بیمار EB و 8 نفر بیمار EPS هستند.

وی با اشاره به اینکه 827 نفر در مرکز ابوریحان مورد خدمت‌رسانی قرار می‌گیرند، تصریح کرد: این مرکز از هشت پزشک شامل دو نفر عمومی، سه متخصص و سه فوق تخصص و 28 نفر کادر غیرپزشکی بهره‌مند است.

داودی زیربنای مرکز ابوریحان را یک هزار و 71 مترمربع دانست و عنوان کرد: در این مرکز خدمات بیناسنجی، شنوایی‌سنجی، تراکم استخوان، اکو قلب و MRI T2 صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان هرمزگان ادامه داد: دندان‌پزشکی، داروخانه، آزمایشگاه، کلینیک MS ، فیزیوتراپی، مددکاری و یونیت دندان‌پزشکی از دیگر خدمات این مرکز است.

وی با بیان اینکه تعداد تخت سرپایی مرکز ابوریحان 65 تخت و ام‌اس سه تخت است، اظهار کرد: از سال 96 تعداد 15 تخت به مرکز دیالیز بندرعباس اضافه شده و با اضافه شدن 400 متر به فضای دیالیز، به‌زودی شاهد اضافه شدن 35 تخت دیگر خواهیم بود که مجموع تخت‌های دیالیز در بندرعباس را به 55 تخت می‌رساند.

داودی با تأکید بر اینکه در ساخت این مرکز شاهد کمک و مشارکت خیرین بوده‌ایم، اضافه کرد: تا شش ماه نخست سال آینده مرکز مشابهی در شهرستان بندرلنگه برای توسعه خدمات‌رسانی در غرب استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایسنا، وزیر بهداشت در پایان مراسم در یک ارتباط ویدئویی با تقدیر از خدمات صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مسئولان استانی خواست با توجه به اینکه هرمزگان در صدر بیماران تالاسمی کشور قرار دارد در جهت کاهش سالیانه آن گام بردارند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تالاسمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۶۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،دکتر ابراهیم مقیمی سارانی گفت: این مرکز با داشتن ۲۲۳ تخت فعال روان پزشکی و ضریب اشغال تخت ۱۰۰ درصد به صورت شبانه، به شهرورشد ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
رئیس بیمارستان ابن سینا، از رشد سی درصدی خدمات درمانی انجام شده در این مرکز در سال ۱۴۰۲ خبر داد.ندان و هموطنان از استان‌های دور و نزدیک خدمات ارائه می‌دهد.
او اضافه کرد: در سال گذشته، ۵۵ درصد خدمات بیمارستان ابن سینا به شهروندان شیرازی و ۴۵ درصد مربوط به مراجعان از شهرستان‌ها و سایر استان‌های همجوار ارائه شده است.
رئیس بیمارستان ابن سینا، با اشاره به وجود بخش روان پزشکی کودکان و بخش اورژانس شبانه روزی زنان و مردان در مرکز آموزشی درمانی ابن سینا افزود: ارایه خدمات بستری روان پزشکی این بیمارستان در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰ درصددر مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است و همچنین طیف وسیعی از خدمات روان پزشکی و بازتوانی سرپایی مهم و تخصصی و فوق تخصص را به جامعه فارس و کشور ارائه کرده است.
دکتر مقیمی سارانی ادامه داد: پارسال حدود ۲۶ هزار بیمار و مراجعه کننده در مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی ابن سینا ویزیت شده اند و خدمات دیگری شامل خدمات روان پزشکی، روان شناسی، نوروفیدبک، QEEG، کار درمانی و گفتار درمانی، مشاوره تغذیه، شوک درمانی سرپایی و همچنین ویزیت متخصص مغز و اعصاب به مراجعان و بیماران ارایه شده است.

او بیان کرد: امسال هم کلینیک اوتیسم، کار درمانی و گفتار درمانی با محوریت بازتوانی کودکان مبتلا به این عارضه‌ها با امکانات قابل قبول و با همه توانمندی‌های ممکن راه اندازی شده و آماده خدمات رسانی به خانواده‌ها است.

دیگر خبرها

  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • پذیرش ۸ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان