Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@03:34:38 GMT

انتشار آمار‌های بی‌سابقه درباره جنگ جهانی اول

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۶۲۰۸

انتشار آمار‌های بی‌سابقه درباره جنگ جهانی اول

  اعداد وارقام کشته‌های جنگ جهانی اول بدلیل پروپاگاندا‌های دولت‌های درگیر کمی با واقعیت فاصله دارند با این حال طبق آمار و ارقام ثبت شده می‌توان گفت: تعداد کشته‌ها در میان نظامیان ده میلیون نفر و همچنین آتش جنگ جان ده میلیون غیرنظامی را هم گرفته است. در مطلب پیش رو به برخی از نکاتی درباره این جنگ اشاره خواهد شد که شاید تاکنون نشنیده اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    به گزارش یورونیوز، ده‌ها کشور از سال ۱۹۱۴ میلادی درگیر این جنگ می‌شوند. نزدیک به ۸۰۰ میلیون شهروند کره خاکی در سراسر جهان این جنگ را تجربه می‌کنند که در آن زمان نیمی از جمعیت انسانی کره زمین را تشکیل می‌دادند.

در زمان صلح تنها ۲۰ کشور جهان بودند که به هیچ عنوان نقشی در جنگ جهانی اول ایفا نکردند. اغلب آن‌ها در آمریکای جنوبی و اروپای شمالی هستند.  
نزدیک به ۸ میلیون فرانسوی و ۱۳ میلیون آلمانی در این جنگ شرکت کردند.

بیش از یک میلیون چهارصد هزار نفر از سربازان بریتانیا در این جنگ شهروندان مستعمرات جزیره از جمله هندی بودند.

روسیه با اعزام ۱۸ میلیون نظامی به میدان‌های نبرد بیشترین آمار نظامیان مشغول در جنگ جهانی اول را به خود اختصاص داد.

بیشترین تلفات نسبت به میزان جمعیت از آن کشور صربستان شد با ۱۳۵ هزار کشته.

در این جنگ نزدیک به ۱.۳ میلیارد گلوله توپ شلیک شد. تنها در فرانسه روزانه ۱۲ هزار گلوله ساخته می‌شد.  
اولین حمله با گاز شیمیایی در این جنگ صورت گرفت. در ۲۲ آوریل سال ۱۹۱۵ ارتش آلمان با گاز شیمیایی در نزدیکی بروکسل به جبهه فرانسه و بریتانیا حمله کرد. بیش از ۵ هزار نظامی فرانسوی در این حمله شیمیایی کشته شدند.

در این جنگ بدلیل حضور مردان در جبهه نبرد زنان جای آن‌ها را در کارخانه‌ها گرفتند. تنها در فرانسه در روز‌های پایانی جنگ بیش از چهارصد هزار زن در کارخانه‌های فرانسه کار می‌کردند.

اولین آتش بس مهم جنگ جهانی دوم در هفتم نوامبر ۱۹۱۸ در ساعت هشت شب بدستور ژنرال فرانسوی در منطقه لن فرانسه بدست آمد. چهار روز یازدهم نوامبر تمام طرف‌های درگیر به یک صلح چندجانبه تن دادند تا اولین جنگ جهانی قرن بیستم بپایان برسد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: جنگ جهانی آمار بی سابقه کشته شده های جنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۶۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد

مقامات امنیتی عراق می‌گویند ام فهد، اینفلوئنسر معروف شبکه اجتماعی تیک تاک در خارج از خانه‌اش در بغداد به ضرب گلوله کشته شد.   به گزارش بی بی سی، او به خاطر انتشار ویدیو‌هایی در حال رقص با موسیقی عراقی و پوشیدن لباس‌های چسبان و تنگ در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معروف بود و ده‌ها هزار دنبال کننده داشت.   وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای تایید کرد «زنی که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است، توسط ضاربان ناشناس» کشته شده است.   در این بیانیه گفته شده است که «یک تیم ویژه» برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.   این اینفلوئنسر سال گذشته به دلیل انتشار ویدیو‌هایی که به گفته دادگاه برخلاف «عفت و اخلاق عمومی» بود به شش ماه زندان محکوم شد.   عراق سال گذشته کمیته‌ای دولتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوای توهین آمیز و مجازات مسببین آن تشکیل داد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • طعنه رسانه فرانسوی به بارسلونا؛ دمونتادا جواب ریمونتادا
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند