Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی تبرئه یک زن مسیحی که به توهین به رسول گرامی اسلام (ص) متهم بود، برخی احزاب مذهبی پاکستان دست به اعتصاب گسترده زدند که منجر به تعطیلی سفارت هلند شد. ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه پاکستان و هند نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از داون نیوز، در پی افزایش اعتراضات احزاب مذهبی پاکستان نسبت به تبرئه «آسیه بی بی» که متهم است به رسول گرامی اسلام (ص) توهین کرده، دولت آمستردام از بیم حمله مسلمانان خشمگین سفارت خود را تعطیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش ها حاکی است؛ سفارت هلند تمام ویزاهای صادر شده و همچنین زمان مصاحبه ای که به اتباع پاکستانی داده بود را نیز لغو کرده است.

هلند در مورد تصمیم خود گفته است: به دلیل وجود مشکلات امنیتی و از بیم حمله افراد خشمگین مجبور به تعطیل کردن سفارت خود شده است.

گفته می‌شود تعطیلی سفارت هلند موقتی است ولی زمان بازگشایی و از سرگیری امور دیپلماتیک این سفارت خانه اعلام نشده است.

دلیل اصلی ترس آمستردام این است که هلند به همراه دانمارک بیش از سایر کشورهای جهان به ساحت نبی گرامی اسلام (ص) توهین کرده‌اند و بارها برگزاری کاریکاتور از پیامبر عظیم شان اسلام (ص) را در کارنامه دارند.

کارنامه سیاه دولت هلند باعث شده تا ازسفارت این کشور سوی گروه‌های تندروی مذهبی و حتی مسلمانان عادی دائما تهدید شود.

دولت پاکستان بارها علیه سهل انگاری دولت هلند در کنترل افراط گرایان و افرادی که به پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌کنند واکنش نشان داده وسفیر این کشور را احضار کرده است.

برخی رسانه ها مدعی هستند دولت هلند نقش مهمی در حمایت از آسیه بی بی و تبرئه او داشته است و از این رو ممکن است سفارت این کشور مورد حمله افراطی‌ها قرار بگیرد.

از سوی دیگر دستگاه قضایی پاکستان تاکنون در جریان آشوب‌های رخ داده بیش از 5 هزار نفر را دستگیر کرده و علیه آنان اتهام اخلال در نظم عمومی را ثبت کرده است.

انتهای پیام/.

R36461/P36447/S8,87,91/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۶۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، «خواجه آصف» وزیر دفاع پاکستان در گفتگو با شبکه خبری «جیو تی وی‌» گفت: سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان موفقیت آمیز بود.
وی در خصوص رایزنی های انجام شده میان مقامات دو کشور درباره طرح انتقال گاز ایران به پاکستان موسوم به «آی پی» گفت: این پروژه حتما تکمیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه به زودی راهکار هایی برای تکمیل این طرح مهم ایجاد خواهد شد افزود: با توجه به ناآرامی هایی که کشورهای منطقه با آن مواجه هستند و همچنین افزایش مداخله قدرت های غربی در امور منطقه از طریق جنگ های نیابتی، تمام ذینفعان منطقه باید بر روی یک پلت فرم مشترک گرد هم آیند تا از منافع خود محافظت کنند.
وی با انتقاد شدید از رویکرد قدرت های استعماری در جهان بویژه فراموش کردن تمامی قوانین بین‌المللی و انسانی از سوی کشورهای غربی درقبال رژیم صهیونیستی گفت: ما همیشه از کشورهایی که در مقابل این رویکرد استعماری ایستادگی کرده و آنها را شکست می دهند حمایت می کنیم.
این اظهارات وزیر دفاع پاکستان درحالی مطرح می‌شود که همزمان با سفر موفق دکتر سید ابراهیم رئیسی و هیئت بلندپایه کشورمان به پاکستان که دستاور های بزرگی همچون امضای چندین تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه و هدف گذاری تجارت ۱۰ میلیارد دلاری با پاکستان را در پی داشته است، آمریکا در ادامه رویکرد تکراری خود مبنی بر سنگ اندازی در روابط اسلام آباد - تهران، پاکستان را برای تحریم احتمالی درصورت گسترش روابط با ایران تهدید کرد.

دیگر خبرها

  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/ تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • بازگشت ۳۰۰۰ واحد تعطیل به تولید/ ۱.۲ میلیون نفر بیمه شدند
  • اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • نظر دولت در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها چیست؟
  • گام بلند ایران و پاکستان برای ارتقای روابط دوجانبه
  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد