Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@05:34:41 GMT

وجود ۱۲۰ هزار بیماری کلیوی در کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۷۱۲۱

وجود ۱۲۰ هزار بیماری کلیوی در کشور

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن قاضی زاده هاشمی ظهر دوشنبه در مراسم کشوری افتتاح مرکز جامع بیماران خاص که از طریق ویدیو کنفرانس انجام شد، اظهار کرد: ۱۲۰ هزار بیمار کلیوی در بخش دیالیز و پیوند داریم که با افتتاح مرکز جامع بیماران خاص، خدمات بهتری به آن ها ارائه می شود.

وی با بیان این که ۸۳ مرکز در ۵۹ دانشگاه و دانشکده کشور در این روز به بهره برداری می رسد، اضافه کرد: این مرکز ویژه بیماران خاص است که به صورت یک شبکه خدمات را به مبتلایان ارائه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی ضمن یادآوری این نکته که کار مرکز جامع بیماران خاص، تجمیع خدمات است، افزود: علاوه بر تشخیص، درمان، تامین دارو و ارایه خدمات توان بخشی و دندان پزشکی به مبتلایان ارائه می شود.

وی از مبتلایان به بیماری کلیوی، تالاسمی، هموفیلی، ام اس، اس ام ای به عنوان بیماران خاص نام برد و افزود: دولت هزینه برای سه بیماری هموفیلی، کلیوی و تالاسمی را تامین می کند و متقاضیان می توانند از این امکانات بهره مند شوند.

وزیر بهداشت به پیگیری از بیماری تالاسمی و هموفیلی تاکید کرد و از آن به عنوان بهترین راهکار نام برد و افزود: بعد از تولد باید امکانات لازم برای این افراد فراهم شود.

وی خواستار افزایش اعتبارات درمانی در بودجه سال ۹۸ شد و اظهار کرد: نیاز است با تخصیص اعتبار مناسب مشکل درمان بیماران خاص مرتفع شود.

هاشمی در خاتمه ضمن یاداوری این که کیفیت خدمات به بیماران در این مراکز باید ارتقا یابد، اضافه کرد: امیدواریم این مرکز باعث افزایش رضایتمندی خانواده بیماران شود.

کد خبر 4456238

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی گلستان سید حسن قاضی زاده هاشمی گرگان وزارت بهداشت یوم الله 13 آبان بوشهر اربعین 97 مشهد اربعین حسینی شهرکرد گرگان راهپيمايي 13 آبان پدافند غیرعامل خرم آباد خطبه های نماز جمعه سنندج یاسوج شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۷۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است

 نبی بامریان اظهار کرد: هزار و ۱۰۹ نفر از مراجعان بیمارستان امام خمینی(ره) خاش، در ۸ماه گذشته از خدمات مرکز ام آر آی این بیمارستان بهره‌مند شده‌اند.

وی بیان کرد: این دستگاه، پیشرفته ترین دستگاه تولید شده در دنیا است که با راه اندازی آن علاوه بر ارتقاء سطح کیفی خدمات تشخیصی، از اعزام بیماران به سایر نقاط استان جلوگیری شده است.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) خاش افزود: از ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه ام آر آی، مجهز بودن به هوش مصنوعی و همچنین امکان ارائه خدمات به بیماران تا وزن ۲۵۰ کیلوگرم است.

وی گفت: ارزش تقریبی این دستگاه ام آر آی در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان و در خدمت مردم خاش است.

بامریان ادامه داد؛ به‌ منظور کاهش مراجعات حضوری و ایجاد سهولت در دریافت نوبت، سامانه نوبت‌دهی از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی https://nobat.zaums.ac.ir/ نیز برای بیمارستان امام خمینی (ره) خاش فعال است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • دست مایوالکترونیک توسط مرکز توانبخشی هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند