Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@14:35:29 GMT

برکناری روسای 10 واحد دانشگاه آزاد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۷۱۴۸

به گزارش فارس، محمدمهدی طهرانچی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگوی زنده با رادیوتهران، درباره مشکلات پیش‌آمده برای ذخیره‌های رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: روال گذشته دانشگاه آزاد اسلامی به این صورت بود که ظرفیت پزشکی در یک مرحله تکمیل نمی‌‌شد و به‌دلیل اینکه این دانشگاه موازی با سیستم دولتی کار می‌کرد، در ابتدا 30 درصد ظرفیت پزشکی تکمیل شده و سپس در دو یا سه مرحله ظرفیت‌ها تکمیل می‌شد، اما امسال شورای عالی سنجش و پذیرش اعلام کرد تکمیل ‌ظرفیت نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی باید در این مرحله بدون تکمیل‌ ظرفیت، صندلی‌های خالی علوم پزشکی را که مشتاقان زیادی نیز دارد پر می‌کرد، اما کسانی که مسئول مستقیم این امر بودند در روشی که به کار بردند، دقت لازم را نداشتند و میزان ذخیره‌های اعلام‌شده بیش از حد مجاز بود.

طهرانچی با بیان اینکه 90 واحد دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پزشکی فعال هستند، گفت: متاسفانه برخی از این واحدها طبق بخشنامه‌ها و مقررات عمل نکردند و برای ظرفیت‌های محدود تعداد زیادی از داوطلبان را بیش از ظرفیت ثبت‌نام کردند و همین عملکرد در چند واحد تبدیل به مشکل شد و کسانی که تراز مناسب نداشتند به‌نوعی در دانشگاه ثبت‌نام شدند که این موضوع توقعی در دانشجویان به وجود آورد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: از آنجاکه اصل عدالت در ورود داوطلبان به دانشگاه، اولویت اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است، به‌رغم تمام فشارها و با تدبیری که به کار بستیم، از پذیرش دانشجویان با تراز پایین‌تر خودداری شد و دانشجویانی که صلاحیت داشتند به تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی ادامه خواهند داد. در دو یا سه مرحله کارها انجام‌شده و امروز می‌توان گفت بخش اعظم این مساله حل شده است.

او با بیان اینکه با مسئولان خاطی در این امر برخورد شده است، خاطرنشان کرد: مسئول سنجش و پذیرش دانشگاه، مدیر فنی مرکز سنجش و پذیرش و 10 رئیس واحد که خطای فاحش داشتند، برکنار شده و پرونده آنها در کمیته تخلفات اعضای هیات‌علمی در حال بررسی است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۷۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

دیگر خبرها

  • اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به کار خود پایان داد
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 2
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1
  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند