Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بلدچی» بزرگ‌ترین و جامع‌ترین رمان دفاع مقدس استان لرستان، چهارشنبه ۲۳ آبان با حضور مسئولان کشوری رونمایی می‌شود. ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ استانها لرستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، کتاب «بلدچی» نخستین روایت بلند دفاع مقدس لرستان است که جلد نخست آن آذر‌ماه سال 95 در شهرستان خرم‌آباد رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کتاب که نویسنده به روایت زندگی خود می‌پردازد، خاطرات دوران جنگ و هشت سال دفاع مقدس بازگو می‌شود تا این خاطرات ارزشمند برای آیندگان به یادگار بماند.

در چاپ نخست کتاب بلدچی 3000 نسخه توزیع شد اما استقبال از این کتاب سبب شد تا بلدچی در 2500 نسخه دیگر به چاپ برسد و باید گفت این کتاب ارزشمند حوزه دفاع مقدس که یادآور دلاور مردی رزمندگان این مرزوبوم است تنها به یک چاپ محدود نشد و روایت‌های دیگر این رزمنده لرستانی در جلد دوم به چاپ رسید که در این هفته رونمایی می‌شود و جلد سوم و چهارم آن نیز که توسط نویسنده نگاشته شده است در آینده به چاپ می‌رسد.

رونمایی از بزرگ‌ترین مجموعه رمان استان

محمدحسین امیدی پور رئیس حوزه هنری استان لرستان در راستای رونمایی جلد دوم کتاب بلدچی اظهار داشت: جلد دوم مجموعه خاطرات دفاع مقدس استان لرستان به نام «بلدچی» رونمایی می‌شود، این پروژه از پنج سال گذشته آغازشده و در سه یا چهار جلد تولید می‌شود؛ تاکنون دو جلد آن تولیدشده و بزرگ‌ترین مجموعه رمان استان و همچنین یکی از بزرگ‌ترین رمان‌های کشور است.

وی بابیان اینکه هدف و تمرکز ما شاخص سازی بوده و شخص و نام مدنظر نیست افزود: می‌خواهیم کتاب را به‌عنوان یک گفتمان در کشور شاخص کنیم بنابراین باید آن را علم کرده و موردنقد و بررسی قرار دهیم.

رئیس حوزه هنری استان لرستان عنوان کرد: مراسم رونمایی از این کتاب روز چهارشنبه 23 آبان ماه ساعت 10 صبح در حوزه هنری استان لرستان برگزار می‌شود که از اهل هنر برای حضور در برنامه رونمایی از این کتاب دعوت می‌شود.

وی بیان کرد: مهمانان ویژه‌ای ازجمله قره داغی رئیس انتشارات سوره مهر، بزرگ‌ترین ناشر آثار دفاع مقدس در سطح کشور، مصلحی معاون امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری، قاسمی پور مسئول دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری کشور و مسئولان استانی در این مراسم حضور خواهند داشت.

امیدی پور بابیان اینکه هدف از برگزاری مراسم این است که مسئولان استان در جریان کارهای حوزه هنری قرار بگیرند و ما را در انجام این کارها یاری دهند تصریح کرد: در هر نوبت چاپ، هزار جلد کتاب تولید می‌شود که در حال حاضر چاپ سوم جلد اول و چاپ اول جلد دوم را در دستور کارداریم، جلد اول خوشبختانه با استقبال خوبی روبه‌رو شد و در حال حاضر چاپ سوم جلد اول و چاپ اول جلد دوم به‌صورت هم‌زمان رونمایی خواهد شد.

اجرای هنرنمایشی با موضوع کتاب بلدچی

وی به تفاوت جلد اول و دوم کتاب بلدچی اشاره و خاطرنشان کرد: تفاوتی که جلد اول و جلد دوم با یکدیگر دارند این است که به دلیل حجم و وزن بالای جلد اول نوع کاغذ را تغییر داده‌ و از کاغذ سبک استفاده کرده‌ایم که مطالعه و استفاده از این کتاب راحت‌تر باشد؛ کار هنری که نوشته می‌شود باید یک کارنمایشی نیز از آن نوشته تولید شود به همین دلیل در مراسم رونمایی از جلد دوم کتاب بلدچی، اجرای هنرنمایشی با موضوع همین کتاب را خواهیم داشت.

رئیس حوزه هنری استان لرستان گفت: توجه به تولید مهم‌ترین محور کاری حوزه هنری لرستان است، از زمان حضور بنده در این عرصه کارهایی درزمینهٔ‌های مختلف به‌ویژه درزمینهٔ دفاع مقدس انجام داده و سعی شده درزمینهٔ‌هایی کارکنیم که ماندگاری بیشتری دارند چون برای ما مهم است که بدانیم و بگوییم که در تاریخ معاصر کشورمان چه اتفاقی رخ‌داده است و به آیندگان بگوییم که ما کجای بزرگ‌ترین جنگ قرن بیستم قرار داشتیم.

وی با اشاره به اهمیت ثبت وقایع تاریخی بر اساس مستندات اظهار داشت: ما می‌رویم و نسل جدید می‌آیند، صدسال دیگر ساختمان و پیشرفت‌هایی خواهیم داشت اما اگر کاری انجام نشود تاریخ نخواهیم داشت.

ماندگاری جان فشانی رزمندگان

امیدی پور افزود: استان لرستان رتبه سوم تعداد شهدا در بمباران‌های جنگ تحمیلی را دارد، اگر تا صدسال دیگر نام شهدا و جان‌فشانی‌ها به‌خوبی نهادینه نشود چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ هدف ما ماندگاری است که باید اسناد و مستندات تاریخی تأمین شود و این اسناد به‌گونه‌ای باشند که از جهات مختلف نظامی، هنری و جغرافیایی معتبر باشند.

وی عنوان کرد: تولید سبب ماندگاری می‌شود، حوزه هنری لرستان در حال تولید است و دعوت می‌کنیم هنرمندان در حوزه هنری حضور پیدا کنند و در کنار ما کار کنند؛ در بخش‌های تئاتر، آفرینش‌های ادبی و موسیقی در حال تولید هستیم.

رئیس حوزه هنری استان لرستان بیان کرد: در بخش موسیقی نیز باوجود مشکلات مالی فراوان در حال تولید سه آلبوم هستیم که امسال رونمایی می‌شوند، درواقع  تمرکز ما بر روی تولید باکیفیت در تمامی زمینه‌هاست.

جزئیات رونمایی از جلد دوم «بلدچی»

عبدالرضا فلاحی مسئول روابط عمومی حوزه هنری و دبیر اجرایی همایش رونمایی از بزرگ‌ترین روایت دفاع مقدس لرستان نیز در این زمینه اظهار داشت: برنامه رونمایی از جلد دوم کتاب بلدچی 23 آبان ماه ساعت 10 صبح در حوزه هنری لرستان انجام می‌شود.

وی با اشاره به مهمانان این برنامه افزود: در این برنامه مهمانان ویژه‌ای ازجمله مصلحی مدیرکل امور استان‌ها و معاونت مجلس حوزه هنری کل کشور، ضامنی معاون فرهنگی حوزه هنری و قاسمی پور مسئول ادبیات پایداری حوزه هنری کشور حضور دارند.

دبیر اجرایی همایش عنوان کرد: سعی بر این بوده که برنامه رونمایی در حد و اندازه «بلدچی» بزرگ باشد چراکه این کتاب به‌عنوان یک کتاب جامع حضور بچه‌های لرستان و تیپ‌های متشکل از آن‌ها در دفاع مقدس را روایت می‌کند تا مردم استان بیش‌ازپیش با حضور فرزندان خود در دفاع از انقلاب آشنا شوند.

وی بیان کرد: برنامه شامل بخش‌های مختلفی ازجمله سخنرانی مهمانان ویژه، خاطره گویی از بخشی از کتاب، اجرای سرود توسط گروه مسعود پور حمزه، اجرای نمایش که بخشی از کتاب بلدچی به نمایش تبدیل و در مراسم رونمایی اجرا خواهد شد و در قسمت پایانی نیز آیین رونمایی از کتاب بلدچی انجام می‌شود.

انتهای پیام/م

R41450/P1486/S6,72/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۸۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود

ایسنا/زنجان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود.

سیدشمس‌الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: از آنجا که با توجه به مشکلات پیش‌ رو ساخت موزه دفاع‌ مقدس زنجان به تعویق افتاده، امسال تلاش این است که فاز یک موزه دفاع‌ مقدس که نماد ۳۵۳۵ شهید و ۷۰ هزار رزمنده دفاع‌ مقدس است سوم خرداد به بهره‌برداری‌ برسد.

وی با بیان اینکه موزه‌های دفاع‌ مقدس باید با کمک مسؤولان استانی ساخته شود و روند احداث آنها تسریع شود، عنوان کرد: امیدواریم سال آینده فاز دوم این موزه به بهره‌برداری برسد.

موسوی تاکید کرد: همکاری سایر نهادهای فرهنگی موجب شده است در حوزه تدوین و چاپ و نشر کتاب سالانه ۶۰ عنوان کتاب مکتوب ۲۰ عنوان کتاب صوتی تهیه کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس استان زنجان با بیان اینکه هدف اصلی از نشر و چاپ کتب درباره شهدا پای کار آوردن جوانان متعهد، انقلابی و دلسوز و آشنا شدن آنها با سیره و منش آنهاست که با نثار جان خود در هشت سال دفاع مقدس موجب پیروزی کشور در جنگ نابرابر شدند، اظهار کرد: شروع ساخت فیلم سینمایی ۹۰ دقیقه‌ای شهید مخبری زده شده است.

وی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار وظیفه ترویج و نشر سیرت و صورت شهدا را در جامعه اسلامی دارد و از جمله وظایف مهم این مرکز ترویج فرهنگ شهادت بین نسل‌های جدید انقلاب است، افزود: با توجه به ظرفیت‌ استان زنجان و سرداران و فرماندهان آن هنوز تولید آثار هنری فاخر در این زمینه نداریم و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌ مقدس زنجان، یکی از برنامه‌های مهم برای شناخت مردم از شهدا و ترویج راه و منش آنهاست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رمان «تو خواب میکائیل هستی» رونمایی می‌شود
  • با ۱۴ اثر جدید به نمایشگاه کتاب می‌آییم/ غرفه انتشارات را هرروز به یکی از شهدا اختصاص دادیم
  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • جشن امضای «احتضار» برگزار می‌شود
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • رونمایی و جشن امضای کتاب عکس «احتضار»
  • روایت اسارت؛ از پیروزی اسرای ایرانی بر فرماندهان عراقی تا جرزنی بعثی‌ها