Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- «ايران امروز» (Iran Today) اين هفته ضمن مروري بر فاجعه بمباران شيميايي سردشت به بررسي آمار و وضعيت قربانيان سلاح هاي شيميايي در ايران مي پردازد.
به گزارش آريا به نقل از روابط عمومي شبکه پرس تي وي، اين برنامه ضمن مرور حادثه بمباران شيميايي شهر سردشت توسط هواپيماهاي بمب افکن عراقي در تير ماه 1366 به بررسي آمار قربانيان اين حادثه که بيش از 8 هزار نفر از جمعيت 12 هزار نفري اين شهر را شامل مي شود، پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين برنامه در ادامه با اشاره به تعداد 107 هزار نفري قربانيان سلاح هاي شيميايي در ايران و وجود 45 هزار نفر جانباز شيميايي تحت پوشش بنياد شهيد و امور ايثارگران، عوامل شيميايي استفاده شده عليه ايران از جمله گاز وي ايکس، سارين، خردل و آثار حاصل از آنها شامل کوري، انواع سرطان، ناباروري و نقص عضوهاي پيش از تولد را مورد بحث و گفت و گو قرار مي دهد.
در اين برنامه همچنين ضمن گفت و گو با چند نفر از قربانيان حمله شيميايي به ايران پيرامون کشورهاي دخيل در حمله شيميايي عليه ايران، اسناد سازمان سيا از اطلاع آمريکا در مورد برخورداري صدام از سلاح هاي شيميايي و بي اثر شدن قطعنامه شوراي امنيت براي محکوميت بکارگيري سلاح شيميايي توسط عراق در سال 1365 با وتوي آمريکا مورد نقد و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
ذخاير بزرگ سلاح هاي شيميايي در اسراييل و استفاده از گازهاي شيميايي توسط اسراييل عليه نيروهاي مصري در سال 1948، عليه فلسطيني هاي در دهه شصت، عليه لبناني ها در دهه هشتاد و بر ضد نيروهاي انتفاضه فلسطيني در دهه هشتاد و اوايل دهه 90 از ديگر موضوعات مورد بررسي در اين برنامه است.
محمدرضا صديقي مقدم مديرکل مرکز مصدومين شيميايي بنياد شهيد و امور ايثارگران، عليرضا رحيمي نماينده مجلس شوراي اسلامي و کمال موسوي جانباز شيميايي 70 درصد مهمانان برنامه اين هفته «ايران امروز» هستند.
«ايران امروز» به تهيه کنندگي يوسف پور انوري و اجراي ليلا فرامرزي، ساعت 00:03 بامداد چهارشنبه 23 آبان از شبکه پرس تي وي پخش مي شود. تکرار اين برنامه چهارشنبه ساعت 06:00 و 19:00 ، پنجشنبه ساعت 08:00 و شنبه ساعت 11:00 پخش خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پرس تي وي بمب هاي شيميايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۹۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از الجزیره، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی افزود که تل آویو در اقدامی تلافی‌جویانه، تصمیم به کاستن از سطح روابط اقتصادی میان ترکیه و تشکیلات خودگردان فلسطین و نوار غزه گرفته است.

وزارت تجارت ترکیه‌ پنجشنبه شب در بیانیه‌ای توقف روند صادرات و واردات به مقصد فلسطین اشغالی یا از مبدأ آن را تائید کرد.

بلومبرگ پیشتر در گزارشی نوشته بود: آنکارا از روز پنجشنبه، تمامی واردات از (رژیم) اسرائیل و صادرات به آن را متوقف کرد.

رئیس جمهور ترکیه، پیشتر از در دستور کار بودن قطع کلیه روابط تجاری با رژیم اشغالگر خبر داده بود.

به گزارش ایرنا، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه موجب تظاهرات گسترده مردمی در سراسر جهان از جمله کشورهای اسلامی و ترکیه شده است.

ملت ترکیه نیز مثل سایر مردم آزاده در سراسر جهان در این تظاهرات‌ها خواستار قطع کامل روابط دولت خود با تل‌آویو شده‌اند.

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • کشف اتفاقی شهاب‌سنگ در ایران؛ قطعه‌ای زیبا از هسته یک سیاره را ببینید | تصویر
  • درخت 500 ساله در گیلان قربانی بی‌توجهی (فیلم)
  • جنایت در خیابان بی‌سیم/ پسر جوان با ضربه چاقو قربانی شد
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • بررسی یک اتفاق بزرگ؛ مصطفی آجورلو به مدیرعاملی استقلال نزدیک است؟
  • پایان مرحله نخست مسابقات آزاد تپانچه بانوان ایران با قهرمانی قربانی
  • رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه
  • درخواست ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو در کنگره
  • درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو