Web Analytics Made Easy - Statcounter

در اجلاس شهرستانی نماز در شهرستان ماسال بر لزوم اقامه نماز جماعت در ادارات تاکید شد و اخلاق حسنه را از راه‌های دعوت دیگران به نماز، بیان کردند.

خبرگزاری شبستان_ماسال: اجلاس شهرستانی نماز با حضور رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان، امام جمعه ماسال، علما، مسئولان، فرهنگیان و دانش‌آموزان و عموم مردم در سینما شادی ماسال برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت‌الاسلام سید هادی موسوی در این همایش با بیان اینکه رابطه تنگاتنگی بین حاکمیت و اقامه نماز وجود دارد، اظهار کرد: یکی از اوصاف بارز مومنان که قرآن هم به آن اشاره کرده، نماز است.

 

امام جمعه ماسال با بیان اینکه دین به همان اندازه که به آخرت توجه دارد به دنیای کنونی هم توجه کرده است، افزود: اگر جامعه ما به اقامه نماز عمل کند بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه کاهش پیدا می‌کند.

 

وی با بیان اینکه هر اندازه جامعه از دین گرایی فاصله بگیرد به همان اندازه آسیب خواهد دید، گفت: ماسال دارای علما و فضلای زیادی است اما از نظر وجود علما و طلاب مستقر در این شهرستان، فقیر است.

 

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه در زمینه خانه عالم هم با مشکل مواجه هستیم، تصریح کرد: اجلاس نماز فرصتی مغتنم است تا با هم‌فکری برای ترویج و توسعه نماز در سطح جامعه و ترغیب شهروندان به شرکت در نمازجمعه تلاش کنیم.

 

اقامه نماز جماعت باید در هر تشکیلاتی در راس امور باشد

حجت‌الاسلام رمضانی با بیان اینکه در این شهرستان 12 اداره نماز جماعت اقامه می‌کنند، خاطرنشان کرد: اکثر ادارات دارای نمازخانه هستند و اولین کاری که هر اداره باید انجام دهد اقامه نماز اول وقت است.

 

دبیر ستاد اقامه نماز ماسال با بیان اینکه اقامه نماز در هر تشکیلاتی باید در راس امور باشد، اظهار کرد: در 17 مدرسه پسرانه و 28 مدرسه دخترانه ماسال نماز جماعت توسط طلبه‌ها اقامه می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه 17 نفر از دانش آموزان ماسالی مقام اول تا سوم در رشته‌های قرآن و احکام را کسب کرده‌اند، افزود: تنها نمازخانه گردشگری ماسال در اولسبلنگاه است.

 

حجت‌الاسلام رمضانی با بیان اینکه 70 مسجد در شهرستان ماسال و شاندرمن وجود دارد، گفت: اگر صدای اذان در سه وقت از این مساجد پخش شود معنویت خاصی در شهرستان حاکم می‌شود.

 

بستر انگیزه برای اقامه نماز ایجاد شود

حجت‌الاسلام علیزاده، نماز را کمال انسان و معراج مومن دانست و تصریح کرد: نماز نماد و مظهر عبودیت و بندگی خداوند باری تعالی است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه ماسال با بیان اینکه هر کاری که انسان انجام می‌دهد نیاز به علاقه و انگیزه دارد و اگر این انگیزه نباشد آن کار تحقق نمی‌یابد، خاطرنشان کرد: حضرت امام راحل نصفه‌های شب بلند می‌شدند و در مناجات با خدا و نماز شب زار زار گریه می‌کردند که نشان از علاقه ایشان به خداوند بود.

 

وی با اشاره به اینکه کسی که اهل نماز نیست در واقع انگیزه کافی برای اقامه نماز ندارد، اظهار کرد: باید برای دیگران زمینه و بستر علاقه به اقامه نماز را ایجاد کنیم.

 

حجت‌الاسلام علیزاده با اشاره به ایجاد انگیزه در نوجوانان و جوانان برای اقامه نماز، افزود: تقویت شناخت، معرفت و محبت به خداوند یکی از این راه‌ها است.

 

وی با بیان اینکه باید برای نسل جوان، معرفت نسبت به خدا تبیین شود تا خدا را بیشتر بشناسند، گفت: بیان نعمات خداوند سبب محبت به خدا می‌شود و ما می‌توانیم با اخلاق حسنه دیگران را دعوت به نماز کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه ماسال با بیان اینکه بیان فواید نماز از دیگر راه‌های جذب افراد به اقامه نماز است، تصریح کرد: همانطور که جسم نیاز به غذا دارد، غذای روح هم نماز است.

 

حجت‌الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد: دستوراتی که در قرآن کریم در زمینه نماز و روزه آمده، از سر لطف خداوند نسبت به بندگانش است و اگر کسی این موضوع را درک کند با جان و دل آن را انجام می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه دعوت عملی به نماز دیگر راهکارها است و ما باید با عمل خود بحث نماز را در جامعه نهادینه کنیم، اظهار کرد: مساجد باید فعال باشد در صورتی که 40 سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و ما هنوز هم در پی این هستیم کدام مسجد فعال است و یا نیست، کجا اذان پخش می‌شود و نمی شود در صورتی که دشمن در حال تلاش برای تهاجم فرهنگی است.

 

نماز اولین نقطه اتصال انسان با خدا است

محمدجواد عامر با بیان اینکه نماز اولین نقطه اتصال انسان با خدا است، افزود: نماز کانال ارتباطی است که انسان از طریق آن با آفریننده خویش به راز و نیاز می‌پردازد.

 

فرماندار ماسال با بیان اینکه خداوند متعال این فریضه را بر انسان واجب کرد تا انسان از طریق نماز و راز و نیاز واقعی به مراتب کمال  دست یابد، گفت: باید از همه ظرفیت‌های موجود برای ترویج فرهنگ نماز استفاده کنیم.

 

عامر با بیان اینکه باید به این باور برسیم که اقامه نماز برای این است که ما به خداوند نیازمندیم، تصریح کرد: به راحتی می‌توان با توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، جامعه را از آسیب‌های فردی و اجتماعی دور کرده و ریشه بسیاری از مشکلات را که در بی‌توجهی به نماز است برطرف کرد.

 

گفتنی است، اقامه نماز سعادت دنیوی و اخروی فرد را تضمین می‌کند و هرچه فرد در زندگی حاصل کند نتیجه نماز و توجه به این فریضه الهی است و دانش آموزان و عموم با حضور در این اجلاس به اهمیت بیش از پیش نماز پی بردند.

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد تحریم آمریکا استان همدان شیراز اردبیل محمد جواد ظریف اجلاس جهانی گردشگری مناطق زلزله زده ترامپ اجلاس نماز ستاد اقامه نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۰۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بنا بر اعلام روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان یزد: حجت الاسلام موسوی، مدیر ستاد اقامه نماز استان از سازندگان پویانمایی با تقدیم لوح و هدیه‌ای به رسم یادگار، تقدیر و تشکر بعمل آورد.   این پویانمایی به کاگردانی مهسا زینی و حمید نخعی، انیماتوری و طراحی حمید نخعی و نویسندگی سید محمد جواد صداقت کشفی ساخته شده است و توانست رتبه شایسته تقدیر ویژه را در جشنواره فجر تا فجر را از آن خود کند.   این پویا نمایی ایثار و از خود گذشتگی فرزند شهید مدافع حرمی را روایت می‌کند که بعد از شهادت پدر خود برای کمک به یک نیازمند فرشی با دستان خود بافته و آن را به فروش می‌رساند.

دیگر خبرها

  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • برپایی نماز جماعت باشکوه توسط معترضان مقابل کاخ سفید + ویدئو
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • ببینید | نماز جماعت ۵ هزاری نفری در آمریکا
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • (ویدئو) اقامه نماز یک دانشجوی بازداشت شده با دستبند
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • اقامه نماز جماعت ۵ هزار نفری در قلب آمریکا (فیلم)
  • نماز جماعت ۵ هزاری نفری در قلب آمریکا + فیلم
  • کاخ سفید این گونه به مسجد تبدیل شد