Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@15:16:22 GMT

الگوهای ترویج فرهنگ نماز در جامعه معرفی شوند

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۰۲۷۶

الگوهای ترویج فرهنگ نماز در جامعه معرفی شوند

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان گفت: ترویج فرهنگ نماز و معرفی الگوهای موفق در این امر در جامعه از ضروریات است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ماسال، حجت‌الاسلام ابوطالب حجازی امروز (دوشنبه، 21 آبان) در اجلاس شهرستانی نماز ماسال که در سینما شادی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مردم ماسال مردمی متدین هستند که از قبل انقلاب تاکنون تدین خود را حفظ کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان با بیان اینکه همه ما باید در زمینه نماز فعالیت کنیم که این امر نیاز به همت بالا دارد، افزود: اگر همت ترویج فرهنگ نماز در جامعه در همه ما وجود داشته باشد قطعا به توفیقات فراوانی دست پیدا می‌کینم.

 

وی با بیان اینکه ما می‌توانیم محیط را برای اقامه نماز فراهم کنیم و این موضوع هیچ احتیاجی به بودجه ندارد، گفت: تقویت نماز و معرفی الگوهای موفق در این امر یک ضرورت برای جوامع اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام حجازی با اشاره به اینکه یکی از دلایل عقب افتادن ما، اذان است، تصریح کرد: اکثر مساجد از پخش کردن اذان صبح از مسجد امتناع می‌کنند.

 

وی با اشاره به شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز، خاطرنشان کرد: در درجه اول پدر و مادر باید خود نماز خوان باشند تا الگویی برای فرزندانشان شوند.

 

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان اظهار کرد: پدر و مادر باید در بدو تولد فرزند در گوش راستش اذان و در گوش چپش اقامه بگویند، در سه سالگی فرزند به او کمله «لااله الاالله»، در چهار سالگی کلمه «محمد رسول الله»، در سن پنج سالگی رکوع، در سن 6 سالگی سجده و در سن هفت سالگی وضو گرفتن را به او بیاموزند.

 

حجت‌الاسلام حجازی با بیان اینکه وقتی فرزند 9 ساله شد نماز را کامل بلد است، افزود: نباید نماز را یکباره به فرزند آموخت زیرا دلزده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه کسی نماز خواندن بلد باشد اما نماز نخواند بالاخره روزی نماز خواهد خواند، گفت: اینگونه جلسات بسیار خوب است و نیاز دارد که سالی یکی دوبار همه شهرستان‌ها چنین همایشاتی برگزار کنند.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد تحریم آمریکا استان همدان شیراز اردبیل محمد جواد ظریف اجلاس جهانی گردشگری مناطق زلزله زده ترامپ اقامه نماز جماعت ستاد اقامه نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۰۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشکاران در فرهنگ جامعه نقش‌آفرین هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محسن داوری عصر پنجشنبه در آئین تجلیل از دختران مدال‌آور در رشته‌های ورزشی وشو و کاراته به نقش ورزشکاران در فرهنگ جامعه اشاره و اظهار کرد: مردم به ورزشکاران نگاه می‌کنند و از آنها الگو می‌گیرند.

فرماندار مشهد خطاب به دختران ورزشکار مشهدی گفت: شما می‌توانید الگوهای خوبی برای جامعه باشید.

وی با بیان اینکه از دیرباز در کشور ما به ورزشکاران رشته‌های رزمی به عنوان الگوهای مثبتی توجه می‌شود، افزود: ورزش‌های رزمی که به نوعی به تمدن ما هم وابسته است ویژگی‌هایی مانند مردانگی، اخوت و توانمندی را به جامعه نشان می‌دهد.

داوری با تاکید بر اینکه ورزش تضمین کننده سلامتی است تصریح کرد: ورزش حرفه‌ای علاوه بر تضمین سلامتی فرد، اقتدار کشور را به همراه دارد و سلامت جامعه را تضمین می‌کند.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: ورزش‌های رزمی علاوه بر سلامت شخص و جامعه با فرهنگ سازی موجب ارتقای جامعه هم می‌شود.

وی بر برنامه ریزی، هم‌افزایی و تعامل با حوزه‌های مختلف در راستای جذب حامی مالی و توسعه فعالیت‌های ورزشی تاکید کرد.

کد خبر 6095343

دیگر خبرها

  • اولین نماز جمعه در «فرومد» اقامه شد
  • ورزشکاران در فرهنگ جامعه نقش‌آفرین هستند
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • اعلام ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق (ع) در حرم مطهر شاهچراغ
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند
  • فیلم/ رهبر انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند
  • ویژه‌ برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در شاهچراغ اعلام شد
  • ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع) در حرم شاهچراغ