Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدسالار مرتضوی فومنی، برگزیده پانزدهمین جشنواره شعر و داستان «جوان سوره» در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در نظر گرفتن ملاک‌هایی مشخص برای ارزیابی آثار جشنواره‌های ادبی را یک اقدام اثرگذار دانست و گفت: به نظر می‌رسد به دلیل ماهیت شعر و داستان، عمده جشنواره‌های ادبی از وجود برخی رفتارها و تصمیمات سلیقه‌ای رنج می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال ممکن است اثر یک شاعر که در یک جشنواره برگزیده شده، در جشنواره‌ای دیگر حتی به بخش آثار منتخب هم راه پیدا نکند. این معیارها و ملاک‌های داوری دست‌کم باید برای شرکت‌کنندگان تبیین و چارچوب‌های انتخاب آثار و نقدی که به انتخاب اثر وارد است، باید تشریح شود.
وی افزود: بخشی از این سلیقه‌ای بودن ناگزیر است؛ چرا که زیبایی‌شناسی در هنر متأثر از سلیقه است و یک اثر هنری یا ادبی را هر کس بر اساس تجربه‌های شخصی خود می‌سنجد، اما شاعران جوان‌تر نیاز دارند، این معیارها را بشناسند.
مرتضوی فومنی با بیان این که جریان اصلی ادبیات خارج از فضای جشنواره‌ها رخ می‌دهد، ادامه داد: این، شاعر و نویسنده است که در تنهایی و خلوت خود ادبیات را خلق می‌کند و جشنواره‌ها بیشتر به دیده شدن و شنیده شدن صداهایی که نشنیده گرفته می‌شوند، کمک می‌کنند. این رویدادها به ویژه برای هنرمندانی که دور از جریان و مرکز اصلی هنری و فرهنگی در شهرهای دیگر هستند، مفید است. همین که یک شاعر بتواند در فرصتی کار خود را ارائه کند و تعاملی بین او و سایر شاعران شکل گیرد، مطلوب است.
این شاعر که مجموعه «تلفات» را در دست انتشار دارد، گفت: من دوره چهاردهم و پانزدهم جشنواره شعر و داستان «جوان سوره» شرکت کردم که به ترتیب در شهرهای زنجان و مشهد برگزار شد. اساساً یکی از ویژگی‌های مطلوب این جشنواره برگزاری هر دوره آن در شهرهایی غیر از پایتخت است و این فرصت را برای گسترده‌تر شدن این رویداد فراهم می‌کند.
وی با اشاره به تغییر شرط سنی شرکت در جشنواره از 30 سال و کمتر به 25 سال و کمتر گفت: اعمال این محدودیت سنی برای شرکت‌کنندگان به شکل‌گیری رقابت بیشتر و درست‌تر بین جوانان شاعر کمک می‌کند. همچنین شاعران بالای 25 سال به ثباتی نسبی در مسیر فعالیت خود رسیده‌اند و مفهوم واقعی جشنواره جوان با درنظر گرفتن این محدودیت سنی بیشتر با جشنواره تناسب خواهد داشت.
شانزدهمین جشنواره شعر و داستان «جوان سوره» 12 و 13 آذرماه در شهر رشت برگزار می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: برگزیده جشنواره جوان سوره شعر داستان ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۰۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مخلصی از آماده باش کامل پرسنل و تجهیزات اکیپ‌های مدیریت بحران در این شرکت خبر داد و گفت: با توجه به شدت بارش‌ها در برخی شهرستان‌های استان تمامی تجهیزات حوزه آب و فاضلاب، ماشین آلات سنگین و تجهیزات مقابله با بحران در حال امدادرسانی به مردم و هم استانی‌ها هستند.
وی، تعداد اکیپ‌های عملیاتی و پشتیبانی مدیریت بحران آبفا را ۱۱۹ تیم عنوان کرد و افزود: بیش از ۲۶۰ نفر اعم از پرسنل این شرکت و پیمانکاران با ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در حال آماده باش کامل برای مقابله با هر گونه حوادث احتمالی هستند.
مدیر دفتر بحران و پدافند غیر عامل شرکت آبفای استان یزد، از بیش از هزار و ۵۰۰ تماس مردمی و انجام بیش از ۴۰۰ عملیات امدادی در حوزه آب و فاضلاب طی روز‌های چهارم و پنجم اردیبهشت خبر داد و گفت: علاوه بر این تعداد عملیات، در صورت نیاز با فرمانداریها، شهرداری ها، ادارات راهداری و آموزش و پرورش همکاری لازم انجام شد.
مخلصی ادامه داد: علیرغم بروز شرایط اضطراری در استان طی چهار روز بارندگی، جریان تامین و توزیع آب شرب در شهر‌ها و روستا‌های استان پایدار بوده و فقط پنج مورد قطعی آب با میانگین یک ساعت گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • ستاره جوان استقلال را از برزخ خارج کنید!
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • رد پای لابی صهیونیستی در هیاهوی دوباره خارج نشینان | توماج، اسم رمز فراموشی فاجعه غزه