Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@03:21:11 GMT

«دعبل و زلفا» به چاپ چهلم رسید

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۰۶۰۲

«دعبل و زلفا» به چاپ چهلم رسید

حسین سعیدی مدیرعامل به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) گفت: رمان«دعبل و زلفا» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین مظفر سالاری به تازگی به چاپ چهلم و مجموع تیراز ۴۶ هزار نسخه رسیده است.

وی افزود: رمان «دعبل و زلفا» برگرفته از رویدادی واقعی در تاریخ است. داستان این اثر بیانگر سرگذشت زندگی دعبل شاعر و ذاکر فضائل اهل بیت(ع) است که در زمان امامت امام رضا(ع) می زیسته؛ در این داستان آشنایی وی با همسر سازش ناپذیرش زلفا، رویدادی عاشقانه را دل تاریخ روایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کتاب، مقاطعی از زندگی دعبل در زمان امام موسی کاظم(ع) و امام رضا(ع) به صورت داستانی کنکاش شده است و تلاش دارد بر اساس داده‌های تاریخی به بازسازی و بازآفرینی ماجراها و حوادث بپردازد.

مدیرعامل انتشارات به‌نشر ادامه داد: این اثر منبع مسابقه ملی کتابخوانی «دعبل و زلفا» است که با مشارکت به‌نشر و شبکه جوانان رضوی(شجر) و همچنین سایر مؤسسات و مجموعه‌های آستان قدس رضوی و کشوری در حال برگزاری است. مسابقه ملی کتابخوانی «دعبل و زلفا» از ۲۴ تیر ماه امسال و همزمان با دهه کرامت آغاز شد، گفت: تاکنون حدود ۵ هزار نفر با خرید این اثر در مسابقه ملی کتابخوانی «دعبل و زلفا» شرکت کرده‌اند. تمام کتاب‌های مسابقه همراه با کارت ویژه با کد منحصر به فرد در مسابقه و با ۵۰ درصد تخفیف پشت جلد  به قیمت (۱۲۵۰۰تومان) به فروش می‌رسد.

سعیدی ادامه داد: شرکت‌کنندگان با خرید کتاب، مطالعه و ارسال کد قرعه‌کشی به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۲۰۹ ابتدا در قرعه‌کشی هفتگی شرکت داده می‌شوند که نتایج قرعه‌کشی هفتگی، هر هفته اعلام و جایزه فرد برنده حداکثر تا یک هفته بعد پرداخت می‌شود. به دلیل استقبال پرشور مخاطبان از این مسابقه، قرعه کشی‌های هفتگی تمدید شده است. قرعه کشی هفته پانزدهم امروز دوشنبه ۲۱ آبان ماه برگزار می‌شود و به صورت هفتگی تا دوشنبه ۱۲ آذر ماه ادامه دارد. تاکنون ۸۴ نفر از سراسر کشور در قرعه کشی‌های هفتگی مسابقه ملی کتابخوانی«دعبل و زلفا» به عنوان برگزیده شناخته شده‌اند. جوایز شرکت در قرعه کشی‌های هفتگی، یک جایزه چهار میلیون ریالی (کمک هزینه سفر به مشهد)، دو جایزه یک میلیون ریالی(کارت خرید کتاب و سوغات) و سه بسته متبرک فرهنگی است.

کد خبر 4456205 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: آستان قدس رضوی ادبیات داستانی تجدید چاپ رمان ایرانی کتاب و کتابخوانی کتاب و کتابخوانی ادبیات ترجمه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادبیات جهان هفته کتاب رونمایی کتاب گردشگری میراث فرهنگی معرفی کتاب بازار نشر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادبیات داستانی اسباب بازی ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۰۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل نشا با چاشنی فوتشال در مازندران

در آغاز فصل کشت برنج ، جوانان روستای ریحان آباد گلوگاه برای اولین بار در زمین شالیزاری مسابقه فوتبال برگزار کردند تا فصل برنج را با شادی شروع کنند .در این مسابقه که با استقبال خوب تماشاگران روبرو شد، دو تیم متشکل از جوانان و پیشکسوتان کشاورز در زمینی که برای نشاء برنج آماده شده بود با هدف تقویت روحیه نشاط و شادابی با هم مسابقه دادند به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079427 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • تیم هندبال ایران با کویت و چین هم گروه شد
  • قرعه‌کشی آسیا: ایران همگروه کویت و چین
  • تیم هندبال جوانان ایران با کویت و چین هم گروه شد
  • طلای جهانی پس رفت
  • فصل نشا با چاشنی فوتشال در مازندران
  • تمدید مسابقه کتاب شیرین تا روز بزرگداشت فردوسی
  • شکست نفت در فرار از بزرگترین کاهش هفتگی ۳ ماه گذشته
  • قرعه کشی زمان پخش برنامه‌های انتخاباتی نامزد‌ها در شبکه شهند
  • واترپلو قهرمانی جوانان جهان؛ همگروهی ایران با چین و کانادا
  • قرعه کشی شش وزن نخست کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور