Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، با توجه به علاقه وافر نوجوانان و جوانان استان خوزستان به ورزش و نیاز مبرم به فضای ورزشی، ساخت یک ورزشگاه مدرن منطبق بر قوانین فیفا لازم و ضروری به نظر می‌رسید.
عملیات احداث ورزشگاه فولاد خوزستان که یکی از بزرگترین و مهمترین پروژه‌های عمرانی شرکت فولاد خوزستان (منطبق بر معیار‌های بین المللی و مورد تایید (AFC) کنفدراسیون فوتبال آسیا) به شمار می‌رود، از سال ۱۳۸۷ آغاز شده است و پس از گذشت قریب به ۱۰ سال، فردا با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان افتتاح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مجموعه بزرگ فرهنگی ورزشی که در شمال شرقی اهواز و در محل اختصاصی باشگاه فولاد خوزستان قرار گرفته، در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان بنا شده است.
از مشخصات و امکانات ورزشگاه فولاد خوزستان می‌توان به داشتن سه زمین چمن طبیعی علاوه بر زمین اصلی ورزشگاه با ابعاد استاندارد برای تمرین، نور کافی برای بهره برداری در شب، تدارک نور زمین اصلی به میزان ۲۴۰۰ لوکس نور، سرپوشیده بودن در سطح تماشاگران، استخر سرپوشیده به مساحت ۳ هزار متر مربع برای کمک به ریکاوری ورزشکاران پس از مسابقه، سالن سرپوشیده به مساحت ۳۹۰۰ مترمربع در مجموعه ورزشی برای تمرین تکنیک‌های فوتبالی در هوای گرم خوزستان، سالن اجتماعات به ظرفیت ۱۸۰ نفر، سالن‌های رختکن مجزا و مجهز به دوش، سرویس‌های بهداشتی، جکوزی، سونای خشک و بخار، ویژه تیم‌های سوم، چهارم، میهمانان و میزبانان، بهداری به مساحت ۴۰۰ مترمربع با امکانات کافی، بخش رادیولوژی با امکانات لازم، جایگاه VIP ویژه میهمانان و شخصیت‌ها با امکانات مناسب، رستوران به مساحت ۷۵۰ مترمربع، جایگاه ویژه خبرنگاران در مهمترین نقطه ورزشگاه برای تهیه گزارش از مسابقات و موارد دیگر اشاره کرد.
مهمترین ویژگی این ورزشگاه که آن را نسبت به سایر ورزشگاه‌های کشور متمایز کرده است، مسقف بودن پیست تارتان (پیست دو) در کنار زمین است و هواداران با فاصله کمی می‌توانند، مسابقات فوتبال را تماشا کنند. این ویژگی سبب شده مهندسان، نورافکن‌های ورزشگاه را روی لبه‌های سقف ورزشگاه نصب کنند.
همچنین در ساخت چمن این ورزشگاه از تکنولوژی پیشرفته‌ای استفاده شده است و جزو مرغوب‌ترین چمن‌های دنیا و کیفیتی برابر با بهترین ورزشگاه‌های استاندارد دنیا را دارد. اتاق‌های متعددی برای داوران، تیم‌ها و مسئولان تعبیه شده است به نحوی که بیش از ۲ تیم همزمان می‌توانند از امکانات ورزشگاه استفاده کنند.
سکو‌های ورزشگاه فولاد هر یک با قوس مخصوص به خود ساخته شده است و با کدگذاری در جای مشخص شده، نصب شده اند که این امر در ورزشگاه‌های دنیا کمتر به چشم می‌خورد.
همچنین در بیان چشم انداز ورزشگاه اختصاصی فولاد خوزستان، تلاش برای برجسته‌تر شدن ورزشگاه در سطح کشور و منطقه، حفظ و توسعه، بهره مندی از دانش فنی، تخصصی و مدیریتی افراد خبره و باتجربه و استفاده از عوامل فنی-اجرایی متخصص، افزایش کمی و کیفی خدمات فرهنگی، ورزشی و دیگر در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: فوتبال وزیر ورزش فولاد خوزستان ورزشگاه فولاد کنفدراسیون فوتبال آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۰۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده بزرگ وزیر: هزار میلیارد برای ورزشگاه آزادی!

به گزارش "ورزش‌ سه"، کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، در حاشیه مراسم افتتاحیه هتل جدید مرکز ملی فوتبال اینطور حرف هایش را آغاز کرد: توفیق داشتیم امروز در مراسم پروژه هتل فوتبال در مرکز تیم‌های ملی فدراسیون فوتبال حضور پیدا کردیم. این هتل با ظرفیت ۴۴ نفر به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسید. با همکاری و مساعدت شهرداری تهران که خیلی زحمات خوبی کشیدند در شأن و جایگاه تیم‌های ملی ماست که بتوانند بدون دغدغه از این ظرفیت که ایجاد شده استفاده کنند.

هاشمی در بخش دیگری از حرف‌هایش اضافه کرد: در کنار اتاق‌هایی که برای کادرفنی و بازیکنان پیش‌بینی شده، خدمات رفاهی مانند رستوران، آب درمانی و سایر خدمات نیز پیش‌بینی شده است. همچنین کلاس‌های آموزشی که نیاز است مربیان تیم ملی برگزار کنند پیش‌بینی شده و یک مجموعه خیلی مناسب است که به سهم خودم از آقای تاج و همکاران عزیز ایشان، شهردار محترم آقای زاکانی و همکارانشان تقدیر و تشکر می‌کنم.

هاشمی رشد زیرساخت‌های فوتبال را برای پیشرفت فوتبال لازم دانست و عنوان کرد: توسعه زیرساخت‌های فوتبال می‌تواند به توسعه فوتبال کشور کمک کند. یک عددی را بگویم، شاید تا به امروز گفته نشده است. ما در سراسر کشور به جهت همه‌گیر بودن رشته فوتبال در سطح کشور و علاقه‌مندی جوانان نسبت به این رشته، بیشترین هیئت ورزشی در کل کشور بین فدراسیون‌ها متعلق به فدراسیون فوتبال است‌. یک چیزی بالغ بر ۶۹ میلیون متر مربع فضایی است که در اختیار فدراسیون فوتبال قرار دارد که ۲۰ میلیون متر مربع آن مساحت فضای مفید است که خود بازیکنان از آن استفاده می‌کنند. حدود ۵۲۷۹ زمین فوتبال چمن مصنوعی و طبیعی در اختیار فوتبال کشور است و خدمت‌رسانی می‌کنند.

او با بیان اینکه 44 درصد از اماکن وزارت به فوتبال اختصاص دارد، اضافه کرد: محاسبه کردیم ۴۴ درصد از اماکنی که تحت مالکیت دولت و وزارت ورزش و جوانان است، به فوتبال اختصاص یافته است. به امید خدا با برنامه‌ریزی‌هایی که فدراسیون انجام می‌دهد و با تلاش هیئت‌ها در استان‌ها با این زیرساختی که فراهم شده شاهد موفقیت و رشد بیش از پیش فوتبال کشورمان باشیم. 

پس از حرف‌های ابتدایی هاشمی، وزیر ورزش، خبرنگاری از او درباره وضعیت نامناسب ورزشگاه آزادی پرسید. وزیر ورزش در واکنش به این سوال گفت: از زمانی که ما آمدیم ورزشگاه آزادی یک متر خزانه چمن نداشت و الان برابر همان زمین چمن، ما خزانه داریم. شرایط چمن خوب شده اما شاید کافی نباشد. بحث بازسازی ورزشگاه ادامه پیدا می‌کند، دولت مصمم است که بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل بازسازی ورزشگاه پیش‌بینی کند که این اقدامات می‌تواند به بازسازی مجموعه کمک کرده و این دغدغه را برطرف کند.
کیومرث هاشمی پس از پاسخ دادن به این سوال با وجود تلاش خبرنگاران برای ادامه مصاحبه از آنها جدا شد.

دیگر خبرها

  • زمان بازی‌های استقلال و پرسپولیس در سال جدید
  • زمان بازی‌های استقلال و پرسپولیس در سال جدید اعلام شد
  • اعلام برنامه مسابقات هفته‌های بیست و دوم تا بیست و چهارم لیگ برتر
  • اعلام برنامه لیگ برتر ایران در سال ۱۴۰۳
  • وعده بزرگ وزیر: هزار میلیارد برای ورزشگاه آزادی!
  • هاشمی: ورزشگاه آزادی با بودجه بیش از هزار میلیارد تومان بازسازی می‌شود
  • هاشمی: ورزشگاه آزادی با بودجه بیش از هزار میلیارد تومان بازسازی می شود
  • هاشمی: هتل فوتبال ۴۴ نفر ظرفیت دارد/دولت مصمم به بازسازی ورزشگاه آزادی در سال جدید است+فیلم
  • افتتاح هتل جدید تیم‌های ملی فوتبال با حضور وزیر ورزش + فیلم و عکس
  • افتتاح هتل جدید فدراسیون فوتبال با حضور وزیر ورزش