Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی انقلاب کرمانشاه آخرین وضعیت پرونده گلیم و گبه کرمانشاه را تشریح کرد. ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ استانها کرمانشاه نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، محمدحسین صادقی در نشست خبری امروز با بیان اینکه یازده هزار و 173 نفر از مال‌باختگان در دادسرا طرح شکایت و تشکیل پرونده داده‌اند اظهار داشت: در این مرحله 8 هزار و 942 نفر مشمول پرداخت و 2 هزار و 771 نفر مشمول پرداخت نمی‌شوند و افرادی که در مراحل اولیه طرح شکایت کرده ولی دیگر پیگیری نکرده‌اند می‌توانند مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پرداخت مرحله اول سپرده مال‌باختگان گلیم و گبه تا آخر هفته انجام خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: در مرحله اول پرداختی 38 میلیارد تومان  بین مال‌باختگان قابل توزیع است که به تناسب و عادلانه بین مال‌باختگان توزیع می‌شود.

دادستان عمومی انقلاب کرمانشاه با بیان اینکه 140 وکیل معاضدتی کار مال‌باختگان را پیگیری می‌کند عنوان کرد: وکلا به صورت رایگان و بدون آن که وجهی را از مردم دریافت کنند پیگیر مطالبه مردم در زمینه گلیم  و گبه هستند که مردم کمتر به دادسراها مراجعه کنند.

صادقی خاطرنشان کرد: محکوم علیه به کلاهبرداری به رد مال ناشی از جرم و برای اخلال در نظام اقتصادی به 20 سال حبس محکوم شده است.

وی بیان کرد: اقدامات محکوم علیه حسب ارزیابی‌های کارشناس‌های سودده نبوده و آنچه توزیع شده است از اصل سرمایه بوده است لذا هر آنچه که از سوی محکوم علیه در مدت فعالیت پرداخت شده است از اصل سپرده اولیه کسر می‌شود و وجه نقد گردآوری شده به تناسب توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: موجودی فعلی حساب که شامل وجوه گردآوری شده به انضمام سود متعلقه اختصاص یافته از سوی بانک است که معادل 38 میلیارد تومان بوده و با محاسبه به عمل آمده 39 درصد اصل سپرده اولیه مال‌باختگان را پس از کسر سود‌های دریافتی پوشش می‌دهد.

دادستان عمومی انقلاب کرمانشاه با بیان اینکه اگر کسی سودی دریافت نکرده است و سپرده اولیه وی 100 میلیون تومان باشد 39 میلیون تومان به این فرد تعلق می‌گیرد، خاطرنشان کرد: به همین نسبت اگر چیزی به عنوان سود دریافت کرده‌اند چنانچه کمتر از 39 درصد اصل سرمایه باشد مابه تفاوت را دریافت می‌کنند و اگر بیشتر از 39 درصد باشد در این مرحله جز دریافت کنندگان نخواهند بود.

صادقی با بیان اینکه مبنای محاسبه قراردادها و اسناد ملی موجود در بایگانی مکتوب است که با حضور حسابدار محکوم علیه بررسی شده است، عنوان کرد: اگر کسی نسبت به این ترتیب پرداخت در محاسبه اصل سود سپرده یا سود دریافتی اعتراض دارد به شعبه 9 اجرای احکام واقع در کوچه ثبت مراجعه کند.

وی با اشاره به اینکه برای تمامی مال‌باختگان حساب بانکی افتتاح شده است و نیازی به حضور و مراجعه به دادسرا نیست، خاطرنشان کرد: صرفا افرادی که برای کارت بانکی اقدام نکرده‌اند با ارائه اسناد هویتی به یکی از شعب بانکی ملی در سراسر کشور مراجعه کنند تا آخر هفته مبالغ موصوف به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

دادستان عمومی انقلاب کرمانشاه با بیان اینکه افرادی که بیش از سپرده اولیه خود سود دریافت کرده‌اند به آن‌ها چیز دیگری تعلق نخواهد گرفت بیان کرد: 693 نفر از سپرده‌گذاران نیز بیش از سپرده اولیه خود سود دریافت کرده‌اند که نه در این مرحله و نه در مراحل بعدی منتظر دریافت پول نباشند.   

وی با بیان اینکه موضوع اختصاصی خط اعتباری از سوی بانک مرکزی با پیگیری استاندار و وزارت کشور دنبال می‌شود، عنوان کرد: قراردادهای سپرده‌گذاری به نام هر فردی باشد همان شخص مالباخته محسوب می‌شود و اگر فرد موصوف وجوه را از اشخاص دیگری اخذ کرده باشند طرف خطاب ما نخواهند بود و همچنین در این مرحله امکان تغییر نام وجود ندارد.

انتهای پیام/ح

R41380/P1357/S6,68/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۱۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد از مزایده پنج خودروی خارجی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی خبر داد و گفت: در چند روز آینده املاک این متهم نیز به مزایده گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدعلی ملک‌حسینی، امروز _چهارشنبه، پنجم اردیبهشت_ در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در دستگاه قضائی استان کهگیلویه و بویراحمد برای رفع مشکل سپرده‌گذاران صندوق کثیرالشاکی شهرستان بهمئی اظهار کرد: در مرحله کنونی تعداد پنج دستگاه خودروی خارجی مربوط به متهم که در نقاط مختلف کشور و در دست برخی از منسوبان وی بود، شناسایی و به استان منتقل شد تا اینکه با مزایده آنها بتوانیم بخشی از اموال سپرده‌گذاران این صندوق کثیرالشاکی را به آنها پرداخت کنیم.

وی افزود: این کار در نوع خود فوق‌العاده بود و این اقدام برای رضایت خاطر مردم، قبل از صدور حکم و اجرای احکام صورت گرفته‌است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: این پرونده همچنان در دادسرا است و سعی ما بر این است که بتوانیم به دور از هرگونه بروکراسی اداری تا آنجا که می‌شود، مشکل سپرده‌گذاران را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه این پرونده مهم‌ترین پرونده اقتصادی در دادسراهای استان کهگیلویه و بویراحمد است، تصریح کرد: پرونده به‌صورت ویژه و با نظارت شخص دادستان، معاون دادستان و بازپرس در دستور کار قرار دارد.

ملک‌حسینی با اشاره به فروش سهام صندوق، خاطرنشان کرد: اقداماتی در این زمینه در تهران انجام داده‌ایم، ملاقات‌هایی با مسئولان بورس داشته‌ایم اما به دلیل شرایط کنونی بورس، با وجود دو مرتبه مزایده خریداری برای فروش سهام نبوده است، اما با این حال تلاش‌های خود را انجام می‌دهیم تا بتوانیم مرحله به مرحله به صورت عادلانه بخشی از سپرده‌ها را به سپرده‌گذاران برگردانیم.

وی با بیان اینکه چند روز آینده نیز مزایده چند ملک مربوط به متهم در بهمئی، انجام می‌شود، گفت: این مزایده شامل چند زمین و واحد مسکونی خواهد بود، همچنین اگر شخصی خریدار کل سهام این صندوق باشد، می‌تواند به دادسرای مرکز استان مراجعه کند.

کد خبر 747539

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی بهمئی
  • تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات