Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین حوزه مقاومت سردار شهید شعبانعلی عفیفه لارستان با اشاره به تلاش برای ساخت مستند از زندگی شهدا گفت: نخستین مستند بلند این شهرستان درباره شهید «محمدحسین نژادپور» ساخته شد. ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶ استانها فارس نظرات

ابوالفضل اقتصادی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در لارستان، با بیان اینکه شهدا الگو و آینه‌ای برای آحاد جامعه هستند اظهار داشت: باید با واکاوی و برجسته‌سازی زندگی شهدا در خط اصیل اسلامی گام گذاشت و آن را به نسل‌های جدید انقلاب منتقل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز خرسندی از پایان ساخت مستند زندگینامه شهید محمدحسین نژادپور افزود: این شهید به عنوان تنها شهید روستای «کورده» از توابع بخش مرکزی لارستان محسوب می‌شود که تا پیش از این در بین مردم ناشناخته باقی مانده بود.

جانشین حوزه مقاومت سردار شهید شعبانعلی عفیفه لارستان با بیان اینکه کار ساخت این مستند از مردادماه امسال آغاز شده و پس از 4 ماه تلاش بی‌وقفه مراحل تدوین آن به پایان رسید، تصریح کرد: این مستند توسط قرارگاه فرهنگی «شعبان» از حوزه بسیج شهید عفیفه با هزینه‌ای بالغ بر 30 میلیون ریال و در مدت زمان 54 دقیقه تهیه شده است.

اقتصادی‌فرد درباره جزئیات این مستند عنوان کرد: مستند شهید نژادپور دربردارنده مصاحبه با اعضای خانواده و همرزمان، بازسازی صحنه‌هایی از لحظه درگیری و شهادت و همچنین مراسم تشییع و تدفین این شهید به اضافه پخش فیلم‌هایی کوتاه و تصاویری از لحظه حضور در جبهه، خاکسپاری و استقبال مردم از پیکر شهید در شهر لار و روستای کورده به عنوان زادگاه شهید است.

وی بیان کرد: قرار است این مستند علاوه بر تکثیر و توزیع در قالب لوح‌های فشرده، به صورت جمع‌های عمومی در سطح روستای کورده نمایش داده شود.

این فعال فرهنگی در پایان از نسرین اسکندری نویسنده متن، امیرحسین زمانی گوینده متن، مجتبی تیزچنگ تصویربردار و تدوین‌گر، اسماعیل بلندگرامی و امین خورسند، دستیاران هنری، تصویربردار هوایی، کیوان فتحی، بازیگران، سبحان جمالی، علی عسکری، محمدامین فقیه، تدارکات و عباس منظری نام برد. 

انتهای پیام/ح

R41382/P1357/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۲۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای فردو از افتخارات استان قم است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیداسماعیل حسینی مقدم بعدازظهر پنجشنبه در دیدار با اعضای ستاد برگزاری یادواره شهدای فردو اظهار کرد: روستای فردو به رغم وجود شهدای والامقام از افتخارات استان قم می‌باشد.

معاون معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها به تبیین فرهنگ شهادت به زبان هنر تاکید داشته‌اند.

وی ابراز کرد: دشمن راهبرد ایجاد فاصله بین جوانان و انقلاب اسلامی را پیش گرفته است، فلذا تبیین مفاهیم شهادت و ایثار برای جوانان ارجح می‌باشد.

حجت الاسلام حسینی مقدم خاطرنشان کرد: تکریم خانواده شهدا و تجدید یاد و خاطره آن‌ها از مسائلی است که مورد تاکید استاندار قم بوده و وی بر این امر اهتمام جدی دارد.

کد خبر 6088764

دیگر خبرها

  • روستای فردو از افتخارات استان قم است
  • یادواره شهدای کارگری استان همدان در فولاد ویان
  • نخستین حلقه‌ مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر رونمایی شد
  • رونمایی نخستین حلقه مستند روایی معجزه مادری در بوشهر
  • زنجان ۲۲۹ شهید کارگر دارد
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد
  • انتقال بیمار ۶۸ ساله با بالگرد به شیراز