Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@22:14:26 GMT

مصرف ماهی و روغن ماهی خطر حمله قلبی را کاهش می دهد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۳۱۱۹

مصرف ماهی و روغن ماهی خطر حمله قلبی را کاهش می دهد

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،    نتایج دو مطالعه نشان می دهد فواید اسیدهای چرب امگا۳ برای قلب هم در افراد سالم و هم در افراد دارای مشکلات افزایش دهنده ریسک حمله قلبی، سکته، یا بیماری قلبی وجود دارد.محققان در آزمایش VITAL (ویتامین D و امگا۳) دریافتند افراد سالمی که مکمل روغن ماهی مصرف می کردند کمتر دچار حمله قلبی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین یافته ها نشان داد شکل تصفیه شده اسیدچرب امگا۳ موجب کاهش ریسک مرگ ناشی از بیماری قلبی، حمله قلبی یا سکته در افراد دچار تصلب شریان یا سایر فاکتورهای پرخطر قلبی شد.دکتر «جوآن منسون»، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان زنان و بریگام بوستون، در این باره می گوید: «نتایج دو مطالعه به خوبی اثبات می کند که اسیدهای چرب امگا۳ موجود در ماهی های نظیر سالمون، ساردینز یا تون می تواند تاثیر سودمندی بر روی سلامت قلب داشته باشد.»

 

وی در ادامه تاکید می کند: «ما توصیه نمی کنیم که همه مردم جهان شروع به مصرف مکمل های روغن ماهی کنند. بلکه بهترین راه دریافت اسیدچرب امگا۳ مصرف ماهی بیشتر است. اما اگر افرادی ماهی نمی خورند طبیعتاً باید از فواید مکمل های روغن ماهی بهره گیرند. البته بهتر است قبل از آن با پزشک شان مشورت نمایند.»

 

محققان در آزمایشات خود دریافتند مصرف مکمل روغن ماهی ریسک حمله قلبی را در طول ۵ سال مطالعه تا ۲۸ درصد کاهش داد، اما تاثیری بر ریسک سکته یا ابتلا به سرطان در افراد نداشت.همچنین مصرف ماهی ریسک بروز مشکلات حاد قلبی-عروقی را تا ۱۹ درصد و ریسک حمله قلبی را تا ۴۰ درصد کاهش داد.

 

مهر

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: گوناگون حمله قلبی سکته بیمار جام نیوز سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۳۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری از جمع آوری فرآورده روغن تفاله زیتون پالایش شده مخلوط با روغن زیتون بکر با نام تجارتی «سابرسو» در مراکز عرضه سطح استان که غیر قابل مصرف انسانی است خبر داد.

 مهدی پژوهش ۱۱ اردیبهشت در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: طبق استاندارد ملی ایران به شماره ۱۴۴۶ با عنوان «انواع روغن زیتون خوراکی- ویژگی‌ها و روش‌های آزمون»، مخلوط روغن تفاله زیتون پالایش شده با انواع روغن زیتون بکر، قابلیت مصرف خوراک انسان را ندارد.

مدیرکل استاندارد استان افزود: مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود، تولید، تمرکز، ‌توزیع و فروش کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.

وی تصریح کرد: فرآورده روغن تفاله زیتون پالایش شده مخلوط با روغن زیتون بکر با نام تجارتی «سابرسو» در مراکز عرضه سطح استان که غیر قابل مصرف انسانی بود جمع‌آوری شد.

پژهش در پایان از عموم هم استانی‌ها خواست که در صورت مشاهده کالاهای فاقد علامت استاندارد در مراکز عرضه استان، مشخصات کالا را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به سازمان ملی استاندارد ایران اطلاع دهند تا بازرسان و کارشناسان استاندارد ضمن بازرسی، نسبت به جمع آوری آنها اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • سه منبع گیاهی و فوق‌العاده امگا۳
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • فواید و مضرات روغن حیوانی