Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-07@06:11:05 GMT

راهکار اساسی حل مشکل صنعت قطعه‌سازی کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۴۵۷۴

راهکار اساسی حل مشکل صنعت قطعه‌سازی کشور

دبیر انجمن قطعه‌سازان راهکار اساسی حل مشکل صنعت قطعه‌سازی کشور را آزادسازی قیمت خودرو اعلام کرد.

به گزارش صدای ایران به نقل از مشرق، امروز در حاشیه نخستین روز سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودروی تهران جمعی از قطعه‌سازان کشور که این روزها با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند با حضور در غرفه انجمن قطعه‌سازان ایران به بیان مشکلات خود پرداختند تا در نهایت بتوانند با تصمیم‌گیری اعضا به نتایجی برای حل مشکلات صنعت قطعه‌سازی کشور برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه‌سازان در رابطه با این جلسه گفت: این هم اندیشی با حضور بیش از ۱۰۰ قطعه‌ساز کشور برگزار شد که در آن به مشکلات متعدد فعالان این صنعت در تولید قطعه بیان شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط تولید برای قطعه‌سازان بسیار سخت است، افزود: قیمت تمام شده قطعه با توجه به افزایش قیمت ارز بسیار بالا رفته و از آن طرف خودروسازان قادر به پرداخت هزینه قطعات با قیمت‌های بالا را ندارند .

دبیر انجمن قطعه‌سازان راهکار اساسی حل مشکل صنعت قطعه‌سازی کشور را آزادسازی قیمت خودرو اعلام کرد و گفت: اکثر قطعه‌سازان به این اتفاق نظر رسیده اند که بخشی از مشکلات این صنعت با آزادسازی قیمت خودرو برطرف خواهد شد.

بیگلو با تأکید بر اینکه در حال حاضر بلاتکلیفی بازار قیمت خودرو باعث شده تا دلالان به سودهای قابل توجهی دست پیدا کنند، گفت: اگر قیمت خودرو آزادسازی شود تأمین قطعات با سرعت بیشتری از سوی خودروسازان انجام و از طرف دیگر تیراژ قطعه نیز افزایش پیدا می کند.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه قرار است درخواست قطعه‌سازان هفته آینده برای رئیس جمهور ارسال شود، افزود: امیدواریم در این رابطه تصمیم مناسبی از سوی رئیس جمهور اعمال شود.

دبیر انجمن قطعه‌سازان تصریح کرد: امروز قطعه‌سازان در تأمین ارز آن هم از طریق شبکه نیما با مشکل روبرو هستند به نحوی که با زحمت و با تأخیر بسیار می‌توانند بخشی از ارز مورد نیاز خود را دریافت کنند. در رابطه با مابه‌التفاوت نرخ ارز هنوز هیچ گشایشی انجام نشده است.

وی تأکید کرد: در صورت استمرار این شرایط این صنعت امکان فعالیت نخواهد داشت.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: قطعه سازی خودرو اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۴۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حمیدرضا اینانلو با اشاره به توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت گفت: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی دارد، می‌تواند توانمندی خود را به کشور‌های دیگر ارائه دهد، همچنین درباره خدمات ضروری برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی، ایران آمادگی کمک به کشور‌های آفریقایی و بهره برداری از این مراکز با صد در صد تجهیزات پزشکی را دارد.

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو افزود: زمینه همکاری درباره انتقال فن آوری و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با گسترش روابط با این کشور‌ها امکان پذیر است.

دومین نشست بین‌المللی ایران و آفریقا با حضور بیش از ۲۰ کشور آفریقایی از ۷ تا ۱۰ اردیبهشت در تهران برگزار شد.

دیگر خبرها

  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • موفقیت جدید برای کاراته خوزستان
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • با این راهکار استرس را از خود دور کنید
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است