Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@03:03:11 GMT

حضور ۱۵ کشور در رقابت علمی کنز

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۵۸۲۵

حضور ۱۵ کشور در رقابت علمی کنز

رئیس شورای داوری رقابت علمی کنز گفت: حدود یک هزار و ۴۵ نفر از ۱۵ کشور در رقابت علمی کنز شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری شبستان، «سعید سهراب پور» در نشست خبری آیین پایانی اولین دوره رقابت علمی کنز که امروز(۲۱ آبان ماه ۱۳۹۷) در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد گفت: امسال اولین دوره رقابت علمی کنز که از فعالیت های جنبی جایزه مصطفی (ص) است برگزار شد و امروز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان میدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس شورای داوری رقابت علمی کنز  با بیان اینکه حدود یک هزارو ۴۵ نفر از ۱۵ کشور  در این رقابت شرکت کردند افزود: تعداد ۵۹۱آثار در پنج حوزه سلامت، فناوری و ارتباطات، اب و محیط زیست، انرژی و اقتصاد به دبیرخانه کنز ارسال شد.

 

وی افزود:۱۵۲آثار در حوزه سلامت، ۱۳۶ آثار در حوزه فناوری اطلاعات، ۱۵۴ اثر در حوزه آب و محیط زیست، ۹۵ اثار در حوزه انرژی و ۱۵۴ آثار در حوزه اقتصاد بوده است.

 

وی افزود: در این رقابت دانشجویان و اعضای علمی زیر ۴۵ سال حق شرکت داشتند به همین دلیل ۷۵۳ نفر دانشجو و ۲۹۲ اساتید متقاضی شدند.

 

رئیس شورای داوری رقابت علمی کنز با بیان اینکه کاربردی بودن آثار دارای اهمیت بود ادامه داد:شرکت کنندگان به دلیل بین المللی بودن این رقابت  باید یک ویدئو ۵ دقیقه ای با زبان انگلیسی یا زیرنویس انگلیسی ارسال می کردند تا داوری صورت می گرفت.

سهراپ پور بیان کرد:۳۶ آثار از ۱۵ کشور ارسال شد که نیمی از آثار از کشور پاکستان بود اما برگزیده از کشور مالزی انتخاب شد.

 

وی با بیان اینکه در هر حوزه سه آثار برگزیده می شوند گفت: اثر برجسته مدال کنز دریافت می کند و برگزیده های دیگر لوح دریافت می کنند. هدف از برگزاری این جشنواره تشویق جوانان به علم و فناوری است.

 

به گفته ی رئیس شورای داوری رقابت علمی کنز یک ریال از فعالیت های جایزه مصطفی (ص) از دولت دریافت نشده است و تمام آن از سوی خیرین و واقفین تامین شده است.

 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: آمریکا تحریم شبستان یزد ایران استان همدان شیراز محمد جواد ظریف بیرجند مناطق زلزله زده مددجویان کمیته امداد رقابت علمی کنز جایزه مصطفی ص علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۵۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشتمی شمشیربازان قم در لیگ برتر کشور

 تیم صنایع گچ نگین قم که با ترکیبی از بازیکنان جوان و بومی برای نخستین بار حضور در لیگ برتر شمشیربازی باشگاه‌های کشور در اسلحه اپه را تجربه کرد، در پایان این رقابت‌ها در جایگاه هشتم جدول یازده تیمی قرار گرفت.

نماینده قم با ترکیب حمیدرضا قربانی، محمد مظلومی فر، محمدمهدی رمضانی، سهیل مراد گنجه، مبین کریمی و حمیدرضا ویسی در این رقابت‌ها حضور داشت.

دور برگشت لیگ برتر شمشیربازی باشگاه‌های کشور در اسلحه اپه به میزبانی تهران برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ضعف در سرآمدسازی حوزه دینی برای کشور و استان البرز
  • مربی نساجی: پرسپولیس تغییر سرمربی نداشته است!
  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند
  • هشتمی شمشیربازان قم در لیگ برتر کشور
  • آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»
  • مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صادق رزاقی در کرج برگزار می‌شود
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»
  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه (ع) به دوره غیبت
  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه(ع) به دوره غیبت
  • المپیاد علمی سراسری طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان برگزار شد