Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@22:48:47 GMT

طرفداران خاشقجی گردهم درآمدند

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۶۳۹۳

طرفداران خاشقجی در این گردهمایی به صحبت درباره این روزنامه‌نگار و تماشای تصاویری برای گرامیداشت یاد و خاطره وی نشستند؛ فردی که برای روزنامه واشنگتن پست نیز مقاله نویسی می‌کرد و در تاریخ ۲ اکتبر سال جاری میلادی در داخل کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به قتل رسید.

توران کیشلاکچی، رئیس انجمن رسانه ترکی – عربی که خاشقجی نیز عضوی از آن بود، خواستار اجرای عدالت درخصوص این پرونده شد تا حاکمان ستمگر دیگر نتوانند دست به چنین اقدام وحشیانه‌ای بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توکل کرمان، فعال حقوق بشر یمنی که به خاطر مشارکتش در قیام‌های بهار عربی جایزه صلح نوبل ۲۰۱۱ میلادی را به دست آورده، گفت: این قتل یادآور جنایت‌هایی است که گروه تروریست داعش آنها را انجام داده است.

خاشقجی آخرین بار در تاریخ ۲ اکتبر سال جاری میلادی برای کسب اسناد و مدارک لازم برای ازدواج مجددش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد.

عربستان سعودی پس از انکارهای مکرر نهایتا اذعان کرد که این روزنامه‌نگار ۵۹ ساله در داخل کنسولگری عربستان در استانبول در اقدامی بسیار خشن و وحشیانه به قتل رسیده است.

روزنامه دیلی صباح روز شنبه گزارش داده بود که قاتلان خاشقجی پس از حل کردن جسد وی در اسید آن را در داخل فاضلاب تخلیه کرده‌اند.

این روزنامه بدون ذکر منابع خود اعلام کرد: نمونه‌های گرفته شده از فاضلاب این کنسولگری آثار اسید را نشان داده‌اند.

اردوغان مقامات عالی‌رتبه دولت ریاض را به صدور دستور قتل خاشقجی متهم کرده است.

برخی مقامات انگشت اتهام را به طرف محمد بن‌سلمان، ولیعهد قدرتمند عربستان نشانه گرفته‌اند و برخی تحلیل‌ها حاکی از آن است که آنکارا تمایل دارد به گونه‌ای محمد بن‌سلمان را از راس قدرت کنار بکشد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: واشنگتن پست عربستان سعودی قتل رسانه حقوق بشر ازدواج عربستان دولت عربستان سعودی قتل واشنگتن خاشقجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۶۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنسولگری افغانستان در شهر کراچی پاکستان اعلام کرد ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس آزاد شده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالجبار تخاری» سرکنسول حکومت افغانستان در کراچی اظهار داشت 63 پناهجویی که در مسیر بازگشت به افغانستان بازداشت شده بودند پس از تلاش‌ها، آزاد شدند.

وی افزود این پناهجویان بدون دلیل موجهی در منطقه «گوتکی» در ایالت «سند» پاکستان بازداشت شده بودند.

تخاری تاکید کرد پناهجویان بازداشت شده با وساطت کنسولگری افغانستان آزاد و به کشورشان بازگشتند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نیز پیش از این در گزارشی اعلام کرده بود بازداشت پناهجویان افغان توسط نهادهای امنیتی پاکستان به شدت افزایش یافته است.

بر اساس آمار کنسولگری افغانستان در کراچی از نیمه فروردین ماه سال جاری تاکنون بیش از 4 هزار پناهجوی افغان شامل زنان و کودکان از زندان‌های پاکستان آزاد شدند و به افغانستان بازگشتند.

محرومیت 80 درصدی کودکان پناهجوی افغان از تحصیل در پاکستانآزادی 89 پناهجوی افغان از زندان‌های پاکستانبرنامه جهانی غذا: هزاران خانواده پناهجوی افغان دست خالی از پاکستان اخراج شده‌اند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عصبانیت طرفداران منچستریونایتد از اظهارات تن هاخ: فصل بعد هم خبری از قهرمانی نخواهد بود!
  • پیام عملیات وعده صادق به رژیم ‌صهیونیستی رسید
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • پرسپولیسی‌ها سکو را با اراکی‌ها شریک شدند
  • افشاگری ستاره چلسی: 6 ماه با درد بازی کردم
  • طرفداران پادکست‌ «بسته پیشنهادی» را ببینند
  • تظاهرات طرفداران فلسطین در آمریکا را پوتین سازماندهی می کند!
  • محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • رشد قابل توجه صنعت فیلم عربستان